Hoe synchroniseren carbs gsx 600 f bouwjaar 2000

Stuutje

MF'er
21 mei 2014
106
4
Heeft iemand enig idee hoe ik de carburateurs van mijn suzuki gsx 600 f uit 2000 synchroniseer? Heb al zo'n mooi apparaat om de boel af te stellen, maar moet nu alleen nog weten hoe ik dit doe en waar ik op moet letten. Iemand die mij een korte uitleg kan geven?
 
Zorg dat de carbs schoon zijn van binnen.
Werkplaatshandboek (wph) van je motor kopen/regelen.
Carbsyncset kopen /regelen.
Plat schroevendraaiertje en mogelijk een klein steeksleuteltje.
evt. minitankje regelen (hoeft niet per se).


Motor warm rijden.
Tank eraf
Carbsyncset erop (zie wph)
Motor starten
Middels steeksleuteltje en schroevendraaier wijzertjes of niveaus op gelijke stand zetten. (zie wph)
Tank er weer op. Slangetjes en kabeltjes aansluiten, boutjes aandraaien en klaar is Stuut.
 
Laatst bewerkt:
Waardes is niet van toepassing bij Synchroniseren. Het gaat erom dat alle wijzertjes of kolommen (afhankelijk van de meter) op de zelfde stand staan.
 
Laatst bewerkt:
Absolute waardes zijn niet zo belangrijk (tenzij je echt gekke waardes ziet), het gaat er meestal om dat ze onderling gelijk zijn.

suzuki-gsx600-2000-fy-carburetor_mediumsue0356fig12_0c6e.jpg


Heb geen GSX, maar me dunkt dat het op de nippels bij Nr. 37 moet worden aangesloten.
 
Meestal is carburateur 2 bij een 4 in lijn niet verstelbaar, dus je stelt de waarden van 1 en 3/4 gelijk aan carb 2. Tussendoor, na het verdraaien v/d synchroonschroef, even paar x gasgeven voor je weer de waardes afleest: het kan door gas geven soms iets veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan