yamaha r6 begrensen

adrent

Rookie
21 mei 2014
6
0
gieterveen
hoi ik ben alexander

ik wil met mijn 18 graag een yamaha rs nu is
mijn vraag of je die kan / mag laten begrensen naar 18 kw.

ik heb eens wat gehoord over begrensen via de gas kabel ofzo ?

ik hoor het graag mvg alexander
 
Hallo :),

Een yamaha r6 of rs?
En waar is die 18 kw op gebaseerd? Het is <126cc voor je a1 rijbewijs, na twee jaar mag je dan maximaal 35kw , en daarna pas na twee jaar vol vermorgen.

Misschien even google hoe het precies in elkaar zit?:)
Maar een r6 naar 18 kw lijkt mij( DENK IK ) niet echt prettig, sowieso is het meer dan de 0,3pk/kilo zoiets


Groetjes
 
hoi ik ben alexander

ik wil met mijn 18 graag een yamaha rs nu is
mijn vraag of je die kan / mag laten begrensen naar 18 kw.

ik heb eens wat gehoord over begrensen via de gas kabel ofzo ?

ik hoor het graag mvg alexander
Vraag het eens aan RDW, motorzaak en je verzekering.

Of zoek eens wat op internet :)
 
En hoe wil je dan voldoen aan de eis dat je max. 125cc mag hebben?
Voor rijbewijs A2 kan een R6 trouwens ook niet, daar geldt weliswaar geen max. aantal cc, maar wel max 35 kW (is inderdaad te doen dmv begrenzing en uitdraai) mits de motor oorspronkelijk niet méér dan 70 kW was (en dat is een R6 helaas voor jou wel, dus dit kan ook niet).

R6 kan dus echt alleen pas legaal wanneer je je rijbewijs A hebt. Voor de eerste 4 jaar dus even iets anders zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Een Yamaha RS hoef je niet te begrenzen!
9675_0_1_2_rs%20100_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg
 
ja klopt maar ik heb altijd al zware crosmotoren gereden en heb
laatst op een 125 cc gereden en vind dat eigenlijk maar niks

is het ook niet heel gevaarlijk om met een 125 cc op d3 snel weg te rijden?
ik bedoel je haalt met veel moeite de 120
 
ja klopt maar ik heb altijd al zware crosmotoren gereden en heb
laatst op een 125 cc gereden en vind dat eigenlijk maar niks

is het ook niet heel gevaarlijk om met een 125 cc op d3 snel weg te rijden?
ik bedoel je haalt met veel moeite de 120
Klinkt lullig en oneerlijk... Maar jammer voor jou..
2jaar doorbijten op 125cc (of 2jr niet rijden) en dan over 2 jaar een leuke 35kw motor kopen
 
Hij heeft standaard meer dan 70kW dus 35kW in A2 zou ook al niet mogen.
Die kit is er ook niet.
Een R6 rijd voor geen meter op 11kW.
R6 kan op 25kW dus nog ff 2 jaar wachten.
 
Eventjes een kleine intermezzo:
- Een R6 terwijl je 18 bent?
Vergeet het maar, met een A1 rijbewijs mag je maximaal 125cc besturen en max 11kw.

- Met een 125cc op de snelweg?
Ik zou het allersinds niet proberen, die dingen trekken echt slecht op, en hebben een top van 120km/h, terwijl de rest van de weggebruikers met 125km/h - 140km/h langs je scheuren.

Wat wel een kleine optie is, is een cagiva mito 125cc 2takt halen, maar alsnog ben je begrensd op de 11kw, en als je daar over gaat krijg je problemen met de verzekering als je een ongeval hebt.
 
Laatst bewerkt:
Als je 18 bent dan is de enige optie om een Yamaha R125 te kopen als je toch een sportieve Yamaha wilt hebben. En anders is het 2 jaar wachten op een 35 kw rijbewijs en zelfs dan kun je geen R6 begrenzen.
 
Als je 18 bent dan is de enige optie om een Yamaha R125 te kopen als je toch een sportieve Yamaha wilt hebben. En anders is het 2 jaar wachten op een 35 kw rijbewijs en zelfs dan kun je geen R6 begrenzen.

Om daarna ingehaald te worden door een fiat panda |(
Echt geweldig die 3e rijbewijsrichtlijn :]

Aan de andere kant zijn die 125cc'tjes wel leuk als je alleen in de stad rijd.
 
Laatst bewerkt:
trieste waarheid is dat een scooter met 70cc en andere uitlaat waarschijnlijk een 125cc 11kw MOTOR ahum de stront voor de ogen trekt.
enigste leuke 125cc zijn de onbegrensde 2 takten zoals de rs125
maar ja mag niet is zo gruwelijk snel BAH kut regeling in dit land puur ontmoediging beleid.
alle andere landen mag je op je 16de beginnen omdat het een handige overstap is maar neeeee wij zijn Nederland een EU maar als die EU ons niet uitkomt maken we eigen regels wij maken er 18 van zodat iedereen lekker brommer kan rijden op zijn 18de tot 20 jaar.
rant klaar sorry moest even
 
Laatst bewerkt:
Of eerste twee jaar niet rijden of een leuke 125cc dan maar ;)

Een r6 als eerste motor is ook wel beetje ver gezocht vind ik..

Succes!

Mmm, heb me nooit zo verdiept in al die nieuwe regelingen. Maar 125cc tweetakt is wel heel karig -O-

Twee jaar wachten en niet rijden is natuurlijk ook niet echt een optie :N

kzou dan zelf denk ik 1 of ander of the road achtig gebakje nemen en de snelwegen uiteraard mijden. Beetje mee spelen met die brommer en af en toe eens een stuk bos oid pakken.


Een r6 op 11 kw gaat nergens meer over, dat rijd voor geen meter. (naast dat het schijnbaar niet mag)
Als je aan komt rijden op je R6, je matties bewonderen de fiets en vervolgens wordt je met optrekken ingehaald door een wielrenner, sta je ook nogal voor lul...
 
Wat heeft elke beginnende motorrijder toch met de r6. Het lijkt wel een beetje een virus. :s

Maar ja onze achterlijke regering ziet alleen €€€ en het gebeurd allemaal onder het verhaaltje van "goed voor de veiligheid".

Je kan beter wachten tot je meteen a2 mag. Dan kan je tenminste een motor kopen waar je gewoon mee de weg op kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan