Schakel issue z1000 2004 17k

Woopdeedoo

MF'er
18 mei 2008
146
0
Ugh, ik heb mijn z1000 net een jaar en zit wel met een wazig probleem. Wanneer ik uitrol vanaf de snelweg naar een stoplicht schakelt hij heel vaak niet door naar z'n 4. Oftewel:

- uitrollen
- koppelen > 5 > klik
- koppeling los
- koppelen > 4 > niks

Ik kan het pedaal wel indrukken maar het voelt alsof ik geen feedback krijg vanuit de bak, alsof hij de versnelling weigert te pakken. Echter als ik een dot gas geef pakt hij de versnelling wel en kan ik gerust doorschakelen naar z'n 1. Het lijkt alsof er iets gesynched moet worden voordat ik verder naar beneden kan schakelen. Of ik moet he-le-maal stil staan.

Na eindeloos googelen hoor ik dingen als schakelvorken, olie, koppeling opnieuw afstellen. Wat ik tot nu toe gedaan heb is:

- olie ververst.
- koppeling afgesteld bij de hendel, alhoewel ik niet genoeg kennis heb om zeker te weten of dit 100% correct is. Is op basis van servicemanual.
- pedaal mechanisme afgesteld op het blok, waar dat kogelscharnier op uitkomt zeg maar. Is op basis van servicemanual.

Dus ja, probleem blijft, echter reikt mijn kennis niet ver genoeg om te zeggen "goh, hier ligt het aan". Dus hopelijk heeft 1 van jullie eindbazen dit fenomeen ooit voorbij horen komen. Zo ja, dan ben ik een en al oor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan