Verminderen geluid GP demper

mysense

MF'er
20 mrt 2011
72
0
Hallo alleen, ik zet met de volgende vraag.

Hoe maak ik het geluid van mijn laser extreme gp minder?

LASER_XTREME_07_b.jpg


Ik heb de uitlaat (bedoeld voor een R6 van 06 of later) gekocht en door een aangepast stukje linkpijp passend gemaakt op mijn zx6r 04. Het is bijna een geheel open pijp is, wat voor mij 2 problemen veroorzaakt.

1. Het geluid is te hard. Ik rij vaak in een hogere versnelling dan dat ik zou willen om het geluid laag te houden. (te vergelijken met deze video
)

2. De uitlaat geeft te weinig tegendruk waardoor de motor (als hij koud is) bijvoorbeeld bij een stoplicht te weinig toeren maakt en uitvalt.


Het zou fijn zijn als ik beide punten in 1x kan aanpakken. Maar het geluid is het belangrijkste, voor probleem 2 schroef ik het stationair wel wat omhoog. Wie heeft er tips over hoe ik mijn geluid kan verminderen? Standaard db killers zijn geplaatst
 
Ik heb deze demper net gekocht. Natuurlijk kan ik mijn oude demper weer terugplaatsen maar ik zoek een oplossing waarbij ik deze demper kan gebruiken
 
In principe ben ik het met Rambabbel eens. Je zou echter kunnen kijken of het mogelijk is tussen linkpijp en demper een 2e kegelvormige db-killer te plaatsen. GPR gebruikt dat systeem, bij hen laat je die killer gewoon in de demper vallen, wordt klem gezet tussen binnenwerk demper en de linkpijp. Hoe je dat met jouw 'demper' op moet lossen zal even creatief denken worden.

db-killers-gpr.jpg
 
In principe ben ik het met Rambabbel eens. Je zou echter kunnen kijken of het mogelijk is tussen linkpijp en demper een 2e kegelvormige db-killer te plaatsen. GPR gebruikt dat systeem, bij hen laat je die killer gewoon in de demper vallen, wordt klem gezet tussen binnenwerk demper en de linkpijp. Hoe je dat met jouw 'demper' op moet lossen zal even creatief denken worden.

[afbeelding]


De binnendiameter van het stukje linkpijp is 40mm dus als ik er een kan vinden in die afmeting kan ik proberen hem te plaatsen. iemand een idee waar ik dat zou kunnen kopen?

ik vraag me wel af hoe veel zin het heeft een db killer te plaatsten voor de demper
 
Terug
Bovenaan Onderaan