Elektronische storing bij kou start

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.840
217
Via deze weg even wat ideën gevraagd wat het probleem met mijn motor zou kunnen zijn of is.

Ik heb een Honda Fireblade 929 van 2001.

Als ik de motor vanuit stalling meestal na 1 nacht start hij niet en als ik de start knop in druk gaat et display alles uit. Echter als ik een keer of 5 achter elkaar start doet hij het op eens en daarna start hij de hele dag als een zonnetje. Ik dacht gelijk aan een lege accu na deze een aantal keer bij geladen te hebben met de optimate bleef ik problemen houden. Ik heb er nu een nieuwe accu in gezet echter blijft het probleem zich voor doen.

Ik kan me zo 123 niet bedenken wat dit zou kunnen zijn vandaar hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Al vast bedankt.
:]
 
Het kan zijn dat je startmotor vol met slijpsel zit, ik zou die er eens onder vandaan halen en schoonmaken.
Dan kan je gelijk zien wat de staat van de koolborstels zijn, zo nodig vervangen, kost niet veel en kan je zelf doen. :Y
 
Het kan zijn dat je startmotor vol met slijpsel zit, ik zou die er eens onder vandaan halen en schoonmaken.
Dan kan je gelijk zien wat de staat van de koolborstels zijn, zo nodig vervangen, kost niet veel en kan je zelf doen. :Y

De motor heeft nog maar net 18000 gelopen of is dat niets zeggend? Heb geen idee namelijk
 
Dat is verschillend, bij de mijne had ik het zelfde probleem, het bleek dat er 1 koolborstel van de 2 geen contact maakte,
Nieuwe erin gezet en gelijk schoon gemaakt en het probleem was verholpen. :]
 
Start motor zitten nieuwe koolborstels in inmiddels echter blijft het probleem zich voor doen.

Tot op heden dus.

Accu vervangen
Koolborstels van de start motor vervangen.

Iemand anders nog ideeën?
 
Heb je de massakabel die aan het blok zit ook nagekeken?
Zonodig loshalen schoonmaken en weer erop zetten.

Die zit op de start motor dus is er afgeweest laatst. Maar deze is netjes in takt en schoon op de contact punten! Aangezien de motor allee deze problemen geeft als hij een nacht heeft uigestaan lijkt het mij erg onwaarschijnlijk overigens. Maar toch bedankt voor het mee denken! ;)
 
Die zit op de start motor dus is er afgeweest laatst. Maar deze is netjes in takt en schoon op de contact punten! Aangezien de motor allee deze problemen geeft als hij een nacht heeft uigestaan lijkt het mij erg onwaarschijnlijk overigens. Maar toch bedankt voor het mee denken! ;)

De massakabel zit vanaf je accu aan het frame of het motorblok.
Die op je startmotor is de plus.
 
De massakabel zit vanaf je accu aan het frame of het motorblok.
Die op je startmotor is de plus.

Die in et midden op de startmotor is inderdaad plus. Maar de bouten waarmee hij op et blok zit vast zit word de min kabel tussen geplaatst. Beetje kromme omschrijving eerst van mij excuus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan