Honda shadow start niet meer

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Hey kerels (en dames),

Heb een probleem. Mijn motor heeft een tijd stil gestaan wegens verbouwingswerken aan ons huisje. Ik kon niet langer wachten en wou hem terug rij-klaar maken voor de zomer.
Batterij was een beetje leeg en die dus terug opgeladen.

Starte daarna redelijk vlot. Ik kwam eerst een ander probleem tegen (ontkoppelt niet meer).
Toen ik vervolgens terug probeerde te starten, deed hij gewoon niets meer.
Doodemansknop is het niet want die staat in de juiste stand. Batterij ook niet want meestal hoor ik hem dan nog wel ratelen wanneer hij te weinig power heeft om te starten.

Als ik nu de startknop in duw hoor ik enkel doodse stilte...

Iemand enig idee wat de het mogelijke probleem en bijhorende oplossing zijn?

Spijtig dat er geen kickstarter zit op dat ding want dat zou het probleem vast oplossen :s

Bedankt alvast voor jullie reacties
 
Slechte accu?
Voltage meten met multimeter en ook even tijdens starten.
Indien 10-11V of lager heb je waarschijnlijk je accu kapot.

Ontkoppelingsprobleem staat hier los van.
 
Jep, was allemaal in orde.

Heb de koplamp en de bevestiging aan het stuur even open gehaald om te zien of er geen bedrading los zat.
Niks te zien. Nog eens geprobeerd en toen zat er weer leven in (batterij was wel terug al te plat).
Even opladen en toen starte hij weer.
Nog eens stil gelegd met de dodemansknop. Terug aangeschakeld en terug doodse stilte. Ezit dus iets verkeerd aan die dodemansknop maar wat weet ik niet.
Boodschap is in ieder geval: motor stil leggen met de sleutel anders kan ik aan de kant blijven staan :D
 
Ff voor de duidelijkheid. Als je op de startknop drukt is er doodse stilte. Dan vraagt iemand wat de accuspanning is tijdens het starten. Antwoord 11,9v.
Hoe kan je nou melden dat de spanning tijdens het starten 11,9v is terwijl je zelf meld dat er alleen doodse stilte is.

nb er is een groot verschil tussen niet starten en niet aanslaan van de motor.

als de accu spanning 11,9v is zonder dat de startmotor rond gaat dan is dat niet de startspanning.
indien de 11,9v de onbelaste accuspanning is dan is dit teweinig. Normaal is de accuspanning rond de 13v.
 
Ik dacht dat er misschien een verschil te meten was bij het indrukken van de startknop terwijl er toch geen beweging kwam in de startmotor.

Is die 11,9V dan niet genoeg? Wat gaan de gevolgen dan zijn? (sneller leeg en niet meer kunnen starten?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan