Triumph Speed Triple topic deel 44

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
...over vuurtjes gesproken...

...in een motorblok hebben we (als de ontsteking goed zijn werk doet) een vonkje...
...dus een vuurtje...

...en nou ging het hier heel kort geleden nog over brandstofverbruik...
...en dat het soms hoog is...

...lees ik net dit : Automobielmanagement.nl - Mercedes maakt zijn zuigers weer van staal - Auto & Techniek ...



...kijk je toch van op !...

...stalen zuigers... :/


Vroeger waren ze zo gek nog niet, alleen wisten ze nog niet waarom...
 
tripleklus schreef...:

Vroeger waren ze zo gek nog niet, alleen wisten ze nog niet waarom

Grappig dat je het zo schrijft, want..., een paar dagen geleden was ik nog op een avond in Enschede, en had daar o.a. een rondleiding door de Grolsch Brouwerij.

Eerst een hele presentatie over het ontstaan van Grolsch, en dat ze het bier nog steeds naar het recept uit 1615 brouwen.

Lopen we ('k was samen met zoonlief) door die fabriek en kantoorafdelingen, zie ik daar een joekel van een laboratorium, en mensen in snaarstrakke witte jassen.

Vraag ik...; waarom zo'n enorm laboratorium als je toch een beetje volgens het recept van 1615 aan het brouwen bent..., en in 1615 hadden ze van het woord laboratorium ongeveer nog nooit gehoord..., en toen smaakte het bier ook...!' ;)




Zegt onze gids : '...ach..., vroeger deden ze maar wat, ze hadden geen idee wat ze aan het doen waren, en waarom iets 'zo' werd. Dat weten we nu wel...' ;)



Trouwens wel indrukwekkend..., gewoon 400 miljoen liter bier per jaar stroomt daar de ketels uit.
Dat zijn heel wat pijpjes, beugels, en blikjes bij elkaar ! :/
 
...tis eigenlijk al 10 jaar boxer...
...waarvan o.a. 8 jaar de R1200S...

...daarvoor had ik de R1100S...





...en ge-veel-licitoestand met Pa-tienne21 !... ;)
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat je het zo schrijft, want..., een paar dagen geleden was ik nog op een avond in Enschede, en had daar o.a. een rondleiding door de Grolsch Brouwerij.

Eerst een hele presentatie over het ontstaan van Grolsch, en dat ze het bier nog steeds naar het recept uit 1615 brouwen.

Lopen we ('k was samen met zoonlief) door die fabriek en kantoorafdelingen, zie ik daar een joekel van een laboratorium, en mensen in snaarstrakke witte jassen.

Vraag ik...; waarom zo'n enorm laboratorium als je toch een beetje volgens het recept van 1615 aan het brouwen bent..., en in 1615 hadden ze van het woord laboratorium ongeveer nog nooit gehoord..., en toen smaakte het bier ook...!' ;)




Zegt onze gids : '...ach..., vroeger deden ze maar wat, ze hadden geen idee wat ze aan het doen waren, en waarom iets 'zo' werd. Dat weten we nu wel...' ;)



Trouwens wel indrukwekkend..., gewoon 400 miljoen liter bier per jaar stroomt daar de ketels uit.
Dat zijn heel wat pijpjes, beugels, en blikjes bij elkaar ! :/


Haha, grappig toeval!

Maar door dat aanklooien van vroeger rijden we nu op hele fijne motorfietsen en drinken heel fijn bier!
 
Grappig dat je het zo schrijft, want..., een paar dagen geleden was ik nog op een avond in Enschede, en had daar o.a. een rondleiding door de Grolsch Brouwerij.

Eerst een hele presentatie over het ontstaan van Grolsch, en dat ze het bier nog steeds naar het recept uit 1615 brouwen.

Lopen we ('k was samen met zoonlief) door die fabriek en kantoorafdelingen, zie ik daar een joekel van een laboratorium, en mensen in snaarstrakke witte jassen.

Vraag ik...; waarom zo'n enorm laboratorium als je toch een beetje volgens het recept van 1615 aan het brouwen bent..., en in 1615 hadden ze van het woord laboratorium ongeveer nog nooit gehoord..., en toen smaakte het bier ook...!' ;)




Zegt onze gids : '...ach..., vroeger deden ze maar wat, ze hadden geen idee wat ze aan het doen waren, en waarom iets 'zo' werd. Dat weten we nu wel...' ;)



Trouwens wel indrukwekkend..., gewoon 400 miljoen liter bier per jaar stroomt daar de ketels uit.
Dat zijn heel wat pijpjes, beugels, en blikjes bij elkaar ! :/
Ben je ook in de bottelarij geweest? Dat vond ik pas indrukwekkend. Duizenden en duizenden bierflesjes die overal over banden lopen :Y
 
8-)
Grotefoto-QZKF8EKB.jpg
 
florisj vroeg...:

Ben je ook in de bottelarij geweest? Dat vond ik pas indrukwekkend.
Duizenden en duizenden bierflesjes die overal over banden lopen :Y
...ja, echter toen wij er waren lag de bottelarij van de beugel-flessen stil, want die productie voor die dag was net gedraaid, maar de pijpjes werden wel gevuld...

...bizar ook..., 1000 pijpjes per minuut rammelen voorbij... :/
...en zo komen allemaal op de foto...

...inhoud niet goed, en het flesje wordt er zo tussenuit gepikt...

...tevens werden de blikjes gevuld...
...ook in een razend tempo...



...en we hebben natuurlijk ook o.a. staan kijken hoe die beugels in elkaar gezet worden...
...trek-knip-buig-vouw-dopje-rubber ring-knijp-val...

...en 'hoppa'..., alweer zo'n beugel-dop... :/



...en nou kom ik weer met een totaal onzinnig verhaal natuurlijk..., maar ik heb zoals bekend mag zijn jaren, en jaren (25 jaar...) een Mini gehad...
...en ooit een keer uit een soort van balorigheid heb ik een grote beugel (van zo'n anderhalve liter (ofzo) fles) aan 1 van de sleepogen gehangen...

...beugel heeft daarna daar een jaar of 15 aan gehangen...
...totdat iemand het ding er een keer af gejat heeft... B|

...maar goed ; ben ik een keer op een Internationaal Mini Treffen ergens in Oostenrijk (Pettenbach - Almtal), kruip ik 's ochtends nogal brak uit de slaapzak, zie ik de Mini iets staan, en denk ik : f*cker-de-f*ck..., m'n beugel weg !... :(

...wat bleek nou..., had 1 of andere grappenmaker die beugel aan de andere sleepoog gehangen... :/

...geen idee waarom, maar waarschijnlijk om ook balorig te zijn...



...dat zei ik dus ; een totaal onzinnig verhaal ook weer... :/
...er hing trouwens ook altijd een beugel aan de trekknop voor de verwarming...

...ook weer totaal niet belangrijk... :N
...en ik heb ook geen idee waarom dat ding daar hing...



nieuwe kleine beugel aan de buitenkant ; rechtsdragend ;)
MiniRedHot1300Inno1988c.jpg



en de kachelknop beugel
dashboard.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan