CBR1000F startmotor?

John1964

MF'er
10 jul 2012
45
0
Sittard
Beste genoten,

Sinds vorige week ben ik eindelijk in bezit van een mooie zwarte CBR1000F (SC24) 1992 die nog in nette staat is.

De motor heeft ongeveer 6 maanden stil gestaan (totaal niet meer mee gereden) en ondanks dit startte hij vrij snel toen ik hem ging halen.

Accu was wel defect en die heb ik reeds vervangen ( Yuasa YB14L-B2)

Echter sinds gisteren heb ik het navolgende probleempje :

- starten, dan lijkt het net als of motorblok slecht rond te draaien is. Na een seconde of twee gaat dit wel iets beter. Maar toch heb ik het idee dat het start toerental te laag is.
Starten doet hij echter wel goed.

Ook merk je soms wel en dan weer niet dat de startmotor niet in wil springen of traag op gang komt maar dit duurt maar heel kort.

Accu is uitgesloten reeds, nu mijn vraag zit er nog iets tussen voeding en startmotor waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan of moet ik het toch echt in de startmotor gaan zoeken?

Is startmotor indien ik deze moet demonteren redelijk toegankelijk?

En natuurlijk als dit het probleem is dan zoek ik natuurlijk een vervangende startmotor.

Verder een nette motorfiets waar in ik best nog wil investeren. :)

Bedankt alvast

John
 
Laatst bewerkt:
Startmotor is goed bereikbaar en makkelijk te demonteren. En voor een goede 2ehands gewoon ff contact opnemen met dasher1976 van het forum hier. Die heeft echt veel onderdelen van de cbr1000f liggen dus die kan jou vast wel helpen.

En we hebben als DD (Dikke Duizend) rijders ook een eigen topic hier op MF
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/355213/last
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen even naar motorzaak geweest. Vreemd verhaal, startmotor CBR1000F bijna nooit problemen mee. Verder lijkt het probleem nu wel weg te zijn, start opeens normaal rond ?????

Massa kabel en bekabeling wordt gecheckt.

Kijken of daar iets uit komt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan