Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Ik zweer bij Bagster. Je moet van de hoes om de tank houden, qua optiek. Maar ze zijn ideaal. Zeker als je meer dan 1 motor hebt.
 
Ha oma.

Zag een paar pagina's terug dat iemand z'n zadelslotje niet kon vinden... moest ik toen ook naar zoeken idd. Heb hem bij mijn RF "gedwongen" moeten verplaatsen. Hij zat in de weg voor de plaatsing van de trekhaak. Heb hem nu mooi 👈 aan de zijkant onder op dat bagagebeugeltje wat achter de kap zit geplaatst. Kan er nu veel makkelijker bij ;)

En eindelijk ga ik een dezer dagen aan mijn conversie van SBK stuur beginnen. Lekker budget style :P maatje van me had nog een 22mm stuur liggen, net 2ehands stuurhouders gescoord van een Honda CRF 450. En heb een sportdempertje aangeschaft voor een leuk prijsje, die vent gooit er voor die prijs ook nog een bovenste kroonplaat deel bij voor de RF. Daar zaag ik mooi de clip-on bevestigingen vanaf. Alleen de remleiding moet dan nog langer. Heb al gemeten, het stuk wat van de drukverdeler naar de klauw loopt is wel lang genoeg. Dus ff een 2ehands leidinkje skoren bij de sloper. Dan heb ik alles voor mekaar voor weinig. Afhankelijk wat de leiding kost, denk ik dat ik voor 5 tientjes dalijk een SBK stuur conversie heb :D
 
Balen. Heb bij mij laatst de rechterzijde schade opgelopen. Tussen het verkeer naar het verkeerslicht, gooide er een z'n deur open. Laat maar ff weten als je 'm in onderdelen weg gaat doen, want dan heb ik misschien wel interesse in een enkele delen. Welke kleurstelling is de donor?
 
Tja, gelukkig ook alleen kapschade. Wel pech hebben idd.

Prijsje in gedachten voor de donor? Mag ook pm. Misschiet heb ik wel interesse, of weet ik nog iemand...
 
Beste RF rijders.

Het fietsje is weer uit de stal gehaald en nu is zijn me banden toch wel kaal aan het worden.
Heb er nog wel een stukje op gereden maar hij gaat een beetje glijden.
Welke bandjes kan ik het best er onder laten gooien ? en kent iemand nog een betaalbare toko?
Daarnaast hoor ik om heen dat je het beter niet bij Morotport kan laten doen ivm hoge kosten.
Ben zelf woonachtig in Rotjeknor kan iemand mij helpen?
 
Ik haal ze bij de plaatselijke motorzaak, denk dat schijndel wat te ver weg is voor je ;)

Qua type band: zelf heb ik er nu dunlop Roadsmart 2's op liggen. Hele goede grip. Zowel in de regen en kou als bij sportief rijgedrag. En ook km-vast. Nu zo'n 5K mee gereden en hoeven nog lang niet vervangen te worden. Nog vele km's te gaan.
 
Ik heb er Bridgestone T30 Evo's onder. Bevalt goed, goede grip, neutraal sturen.
 
Vraagje: mijn suzuki slaat af bij het gasgeven. Hij loopt prima als ik de choke maximaal zet maar zo gauw de gashendel iets open zet slaat hij af. Na het demonteren van het luchtfilter zie ik dat de gaskleppen niet open gaan bij het gasgeven. Kan er iets losgeschoten zijn of kan het vast zijn gaan zitten door te lang stilstaan. Iemand tips?
 
De gasschuiven gaan zo inderdaad niet open, die zijn vacuum bediend en dat vacuum krijg je alleen door de motor te belasten. (lees: er mee rijden) Als je de gaskleppen wil bekijken kun je voorzichtig met je vinger de schuif omhoog drukken en de gasklep bekijken.

Lijkt erop dat ie te weinig peut krijgt, wellicht sproeiers verstopt (heeft ie lang gestaan?), pomp die niet draait, tankdop die niet belucht enz enz.
 
Ik heb met remmenreiniger de boel enigszins los gekregen. Maar stationair lopen zonder choke lukt nog steeds niet . Hij slaat direct af. Ik heb zo'n toevoeging in de benzine gegooid maar na een half uur binnen en snel wegen rijden slaat hij nog steeds af. Met choke max loopt ie netjes rond de 4000 toeren maar lekker rijden...NOT

En ja hij heeft lang stil gestaan met weinig peut in de tank. O-)

Zijn er nog tips om de sproeiers handmatig te reinigen?
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog bandjes nodig?

Ik heb nog ongebruikte liggen, 2 jaar geleden aangeschaft maar niet van zolder afgekomen (bijna geen tijd momenteel).
Het zijn de T30 achter (180/55/zr17) en de s20 evo voor (120/70/zr17.

Zie ook hier
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend was ik even met de RF bezig, en heb ik het luchtfilter los gehad. Nu zit er een rubberen ring tussen de beide delen en deze is nogal uitgerekt waardoor het niet lekker meer past.

Vervolgens op goed geluk naar motoport gegaan, maar de persoon die mij hielp kon er niets over vinden, zowel als los onderdeel als bij een nieuwe filter komt het rubber niet in het systeem voor.

Heeft iemand enig idee of dit los te verkrijgen is, en zo ja waar?
 
Vorig weekend was ik even met de RF bezig, en heb ik het luchtfilter los gehad. Nu zit er een rubberen ring tussen de beide delen en deze is nogal uitgerekt waardoor het niet lekker meer past.

Vervolgens op goed geluk naar motoport gegaan, maar de persoon die mij hielp kon er niets over vinden, zowel als los onderdeel als bij een nieuwe filter komt het rubber niet in het systeem voor.

Heeft iemand enig idee of dit los te verkrijgen is, en zo ja waar?

los te verkrijgen denk ik niet

Zoek resultaten voor Luchtfilterhuis Suzuki RF 600 1993-1997. | pagina 1 | Motorparts-online.com
 
Zo, vanmiddag vrij genomen om heerlijk te gaan rijden :]
Even wat fototjes er bij *D

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Dank je babayaga :) . Ging Jij niet een aantal weken terug naar een rf meeting ofzo in Duitsland!!?? Zoja hoe was het en heb je leuke foto's ervan!?
 
Dank je babayaga :) . Ging Jij niet een aantal weken terug naar een rf meeting ofzo in Duitsland!!?? Zoja hoe was het en heb je leuke foto's ervan!?

pech voor mij was ik in Dekkerswald ziekenhuis voor 2 weken als gevolg van slechte longen IE: longontsteking en antibiotica niet werkte dus ik miste de vergadering.. maar alles is goed nu weer in topvorm.. :]

took me a bit of time to recover and thats why i missed the meeting below is a link :-) scroll down and you will read my thoughts on life .. ps het is in Engels

https://www.facebook.com/pages/UCCZ-Dekkerswald/163664477052465
 
Laatst bewerkt:
Eeg vervelend dat je de meeting gemist hebt maar je gezondheid is belangrijker. Blij voor je dat het beter met je gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan