Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

De veer in de dop kan ook lam/versleten zijn.

Als ik mij niet vergis heeft het tankje zelf geen overloop, dus moet de lekkage wel uit het "hogedruk" circuit komen. Kan zijn dat de slang van het expansietankje naar de aansluiting bij de radiateurdop verstopt zit. Dat zou je eens kunnen doorblazen om te proberen. (vanaf de aansluiting bij de radiateurdop richting het tankje met de dop van het expansietankje af! Anders kun je die gaan zoeken :P)


gr. Thijs


well done Tnijs i forgot that a blockage could also be problem
 
Net op advies van zaak hier in de regio de rf warm laten draaien tot de fan aansloeg. Zonder kuipwerk ff goed gekeken met behulp van zaklamp, om kleine lekjes mogelijk te ontdekken. Niets te zien, en alle slangen werden ook gewoon warm. Ook de radiateur werd overal warm. Vervolgens zet ik hem uit, en geen lek...

Vermoedelijk toch wat overtollige koelvloeistof in het reservoir gezeten, of een kleine blockage die inmiddels doorgespoeld is. Voorlopig gewoon in de gaten houden of het ooit terugkeert, dan alsnog maar actie ondernemen. Monteur verwachtte niet dat er koppakkingsproblemen waren, gezien dat de motor verder niet minder goed is gaan lopen.
 
@babayaga, is het een geel/donkergrijs/paarse? En zijn de ophangpunten van de rechter voorkuip en de topkuip allemaal heel? Stelpunten van de koplamp ook? Wil daar dan wel een optie op...

En je carbs, wanneer zijn de mengbuizen vervangen? Als die nog in nette staat zijn heb ik er misschien wel interesse in. Merk dat ie onder de 4000 toeren inderdaad wat wil gaan stotteren...

Wat wil je voor de onderdelen hebben? Laat maar wat weten. Mag ook via pb
 
@babayaga, is het een geel/donkergrijs/paarse? En zijn de ophangpunten van de rechter voorkuip en de topkuip allemaal heel? Stelpunten van de koplamp ook? Wil daar dan wel een optie op...

En je carbs, wanneer zijn de mengbuizen vervangen? Als die nog in nette staat zijn heb ik er misschien wel interesse in. Merk dat ie onder de 4000 toeren inderdaad wat wil gaan stotteren...

Wat wil je voor de onderdelen hebben? Laat maar wat weten. Mag ook via pb

dit was de kleur

1607098_507604686025850_376731178_n.jpg


nu dit

10805541_669080343211616_5233375397624192689_n.jpg


bedoel je

13912665_1015519175234396_1532579492180277059_n.jpg


13907108_1015519811900999_8902237691216329489_n.jpg


en of een van deze stukjes ?
13932868_1015519905234323_3667017743874453492_n.jpg


Oh by the way de motor is helemaal complete alleen Somme stuks zijn Andre kleur

als je een redelijk aanbod te maken i.v.m. .,.,. minder dan 500 is ook goede
zou je de hele motor met een busje of aanhanger te ophalen met help van mij natuurlijke met laden .,. alles word los binnen 2 dagen
dan 6 dagen werken daarnaar 3 weken vakantie dus na 12 sept kan alles weg
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen!!!

Ben er weer hoor, was een lange tijd erg rustig.

Maar!!!

De RF leeft en hoe! Laatst bij DynoJet Rotterdam geweest, de beste man heeft wel 6 keer de carbs open moeten halen om af te stellen. Desondanks heb ik nu 87PK op de achterwiel, dat voor een apparaat uit 1995;-).

Gelukkig zat er al een Dynojet kit in, alleen de mengbuizen waren versleten. Nu rijdt ze heerlijk, pakt ze goed op en heeft een gemiddeld verbruik van 1/16,5.

14237509_10210553965036544_5474381535023428332_n.jpg
 
iemand interesse in onderdelen?
originele kuipruit, grillen linker flank, handgreep achter(beugel), rempedaal(nieuw OEM), schertsplaat remkant, rempompen voor en achter(met reservoir), rubber licht, balhoofd, slotenset kompleet met 2 sleutels(tankdop, contactslot en zadelslot), voorspatbord(zilver-grijs), linker stuurschakelaar, binnenkuipdeel links(stukje aan stationair schroef), benzinetank RS2, komplete achtertail(zwart gespoten ontdaan van alle stickers en labels), linker kuipdeel(zwart), onderkuipje(zwart), origineel zadel in zeer goede staat. Alles aan spotprijzen, moet weg, ligt in de weg. Ik heb foto's maar krijg ze hier niet bij gezet, kan ze wel doormailen bij interesse. Doe maar PM bij interesse.
 
Hoi heren,

Afgelopen week heb ik (met gepaste tegenzin) mijn RF600R ingeruild op de 2016 SV650, nu heb ik nog een paar onderdelen over.

- Originele uitlaat (slip-on)
- Originele kuipruitje
- Originele knipperlichten (knippers achter zonder stekkers)
- De twee zijrubbers waarop de tank rust

Heb je belang bij iets, stuur dan een PM.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Na een RF600R 2001-2004 en een RF900R 2006-2008 enige jaren motorloos geweest.
Nu terug de smaak te pakken gekregen en enkele weken terug een RF900R op de kop kunnen tikken.
Een "schuurvonst" laat ons zeggen. Een zwart -paarse 95-er met 17000 km op de teller. Enige nadeel, heeft 7 jaar stilgestaan.
Motor dus opgehaald met een trailer en zo goed als helemaal uit mekaar gehaald.
Laat ons zeggen dat er toch meer werk aan was dan gedacht.
Eerst het motorische gedeelte in orde gezet, veel kuiswerk aan gehad. Maar na enkele dagen geknutsel kunnen starten. Blokje draaide mooi.
De compleet verduurde banden heb ik intussen ook reeds vervangen.
Volgende was normaal gezien een onderhoud van de voorvork. Binnenpoten zijn echter voor de schroot, wegens serieuze pitting van de roestplekjes.
Heb intussen een "betere 2ehandsvork " op de kop kunnen tikken ,dus daar ga ik volgende week aan beginnen. Heb ook ineens progressieve veren besteld aangezien ze toch helemaal open moet.
Intussen begonnen aan de achterrem. Wat een miserie is dat geworden.
Remklauw helemaal opengehaald omdat ze vast bleef zitten. Keer en stofringen vervangen en een 2dehands rempomp gekocht omdat de andere ook vastzat.
Na het ontluchten werkte de rem perfect met de hand. Maar toen ik er de 1e keer met de voet opduwde...... klauw weer vast. ;(
Als de 2 bovenstaande werkjes gedaan zijn ...... ooit ......hoop ik. Ga k nog de remleidingen van voor vervangen.
En DAN...... is het tijd voor de eerste testrit.
 
Vandaag de "betere 2ehandsvork" uit mekaar gehaald.
Wat blijkt nu de veren die erin zitten zijn korter ?
Ik heb progressieve veringen besteld bij Louis, " van Wirth". Bij louis staan echter De RF900R en de RS2 modellen op 1 pagina.
Nu mijn vraag. De oude vering + spacers zijn exact even lang . Moet ik deze gewoon samen vervangen ?
Of heb ik de verkeerde veren besteld ?
Op de site van Wirth kan ik ook maar 1 model vinden voor al de Rf modellen ?
 
Hallo mensen!!!

Ben er weer hoor, was een lange tijd erg rustig.

Maar!!!

De RF leeft en hoe! Laatst bij DynoJet Rotterdam geweest, de beste man heeft wel 6 keer de carbs open moeten halen om af te stellen. Desondanks heb ik nu 87PK op de achterwiel, dat voor een apparaat uit 1995;-).

Gelukkig zat er al een Dynojet kit in, alleen de mengbuizen waren versleten. Nu rijdt ze heerlijk, pakt ze goed op en heeft een gemiddeld verbruik van 1/16,5.

[afbeelding]



goed om te zien u heeft probleempjes opgelost en zijn terug op de RF en geniet van
leef het leven :] *D
 
Vandaag de "betere 2ehandsvork" uit mekaar gehaald.
Wat blijkt nu de veren die erin zitten zijn korter ?
Ik heb progressieve veringen besteld bij Louis, " van Wirth". Bij louis staan echter De RF900R en de RS2 modellen op 1 pagina.
Nu mijn vraag. De oude vering + spacers zijn exact even lang . Moet ik deze gewoon samen vervangen ?
Of heb ik de verkeerde veren besteld ?
Op de site van Wirth kan ik ook maar 1 model vinden voor al de Rf modellen ?


ik denk zij past wel op maar voor zekerheid ga naar deze pagina beneden oh and Hello :)

De mensen hier hebt heel veel ervaring en kan jouw helpen

Suzuki RF900 Owners Club
 
Vandaag de "betere 2ehandsvork" uit mekaar gehaald.
Wat blijkt nu de veren die erin zitten zijn korter ?
Ik heb progressieve veringen besteld bij Louis, " van Wirth". Bij louis staan echter De RF900R en de RS2 modellen op 1 pagina.
Nu mijn vraag. De oude vering + spacers zijn exact even lang . Moet ik deze gewoon samen vervangen ?
Of heb ik de verkeerde veren besteld ?
Op de site van Wirth kan ik ook maar 1 model vinden voor al de Rf modellen ?

Dat probleem heb ik ook gehad met WP veren. Voor de typen met instelbare demping zijn er voor zo ver ik weet, geen veren te krijgen. Ik rij nu dus ook nog steeds met de originele veren.
 
Bedankt. Heb de facebook pagina geopend maar k wacht mn lidmaatschap nog af....
@ thijs.... jij hebt de RS2 toch dan he? Want de mijne is een zonder dubbel instelbare vering.
 
Bedankt. Heb de facebook pagina geopend maar k wacht mn lidmaatschap nog af....
@ thijs.... jij hebt de RS2 toch dan he? Want de mijne is een zonder dubbel instelbare vering.

Ik heb de RT (model year 1996) met instelbare voorspanning en instelbare demping.

Het is al jaren geleden, maar ik meen dat de WP veren toen te lang waren. Ik kreeg de spacers er net tussen, maar het ding veerde voor geen toen. Vervolgens nog zonder de spacers geprobeerd maar toen lag ie met zijn buik al op de grond (spreekwoordelijk). Toen was ik er wel een beetje klaar mee en heb ik het originele spul teruggezet.


gr. Thijs
 
Dag oma...

Heb mijn mijn voorband na een jaar en ruim 14K alweer moeten vervangen. Had Had de dunlop roadsmart 2 gemonteerd. Fijne stuureigenschappen met alle weertypes, alleen de duurzaamheid viel dus nogal tegen. Nu de opvolger, de roadsmart 3 erop. Wederom een band met veel vertrouwen bij zowel droog als nat weer. Hopelijk ook een stuk km-vaster als de 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan