Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Hallo RF-ers,

Ik stel me hier ook maar even voor. Twee weken geleden heb ik mijn Honda CBF600Sa van 2004 verkocht. Nu dus op zoek naar wat anders. Omdat ik op zoek ben naar een flinke dosis Value for Money ben ik bij een RF uitgekomen. Deze motor in het verleden al eens vaker bekeken en ik vind het nog een heel mooi design ook. Alleen nog nooit op gereden, dus daar moet ik op de ervaringen van anderen afgaan. En die zijn ook allemaal heel goed.

Nu dus de hele winter de tijd om om me heen te kijken. Ik zit zelf wel heel erg aan een 900 te denken maar vraag me af of een 600 ook niet goed genoeg is. Misschien kunnen jullie daarinm adviseren. Ik been geen coureur die elke keer met de knietjes over de grond bochten hoeft te nemen en in mijn ogen was mijn CBF600 ook wel snel genoeg. Lijktme alleen wel heel lekker om wat meer koppel te hebben om even snel ergens omheen te gaan.

Zijn er verder nog verschillen tussen de 900 en de 600? En waar moet ik op letten (zwakke punten, specifiek RF) bij de aanschaf?

Ik ga de komende tijd lekker Speurders en MP in de gaten houden. Op zoek naar een redelijke RF van ongeveer €750,-. Mocht iemand iets te koop hebben hoor ik het ook graag.

Groeten,
Sander
 
Als je de keuze hebt zeker voor een 900 gaan. Die blokken hebben het koppelverloop van een 2 cilinder, lekker schakellui rijden.

De enige zwakke punten die ik ken zijn het slijten van de mengbuizen in de carburateurs bij de 900's. De 600's heb ik zelf geen ervaring mee.
 
Als je de keuze hebt zeker voor een 900 gaan. Die blokken hebben het koppelverloop van een 2 cilinder, lekker schakellui rijden.

De enige zwakke punten die ik ken zijn het slijten van de mengbuizen in de carburateurs bij de 900's. De 600's heb ik zelf geen ervaring mee.
RF900 is echt behoorlijk snel, maar je kan er ook prima rustig mee rijden. Koppel zat als je ff sneller wil en bij volle bak gaat ie als de brandweer.....
De tweede versnelling schijnt er ook nog weleens uit te willen springen onder volledige belasting.
Is de slijtage aan de mengbuizen goed te zien. Mijn RF loopt het eerste kleine stukje gas, oppakken op lage snelheid in een bocht niet helemaal fris op. Mengbuizen slecht/versleten of wat anders?
 
Since I got a RF 900 never looked back and I don't think I will change for another bike in the future :}
only thing I have had to do apart from normal service ie brake pads ect ect was the Mengbuizen and that seems to be a week point or just old age ... it is more than 20 years old and hey it goes like a rocket ,.

ENJOY
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg tevreden over mijn 600, komt goed mee met de rest. Ook afgelopen zomer op de bergpassen in noord Italië erg genoten, genoeg koppel in elk geval.
Ik wilde die van mij begin van het nieuwe seizoen te koop zetten om een nieuwere fiets te kopen, maar stuur je wel een pb vanavond!
 
Laatst bewerkt:
Hallo RF-ers,

Ik stel me hier ook maar even voor. Twee weken geleden heb ik mijn Honda CBF600Sa van 2004 verkocht. Nu dus op zoek naar wat anders. Omdat ik op zoek ben naar een flinke dosis Value for Money ben ik bij een RF uitgekomen. Deze motor in het verleden al eens vaker bekeken en ik vind het nog een heel mooi design ook. Alleen nog nooit op gereden, dus daar moet ik op de ervaringen van anderen afgaan. En die zijn ook allemaal heel goed.

Nu dus de hele winter de tijd om om me heen te kijken. Ik zit zelf wel heel erg aan een 900 te denken maar vraag me af of een 600 ook niet goed genoeg is. Misschien kunnen jullie daarinm adviseren. Ik been geen coureur die elke keer met de knietjes over de grond bochten hoeft te nemen en in mijn ogen was mijn CBF600 ook wel snel genoeg. Lijktme alleen wel heel lekker om wat meer koppel te hebben om even snel ergens omheen te gaan.

Zijn er verder nog verschillen tussen de 900 en de 600? En waar moet ik op letten (zwakke punten, specifiek RF) bij de aanschaf?

Ik ga de komende tijd lekker Speurders en MP in de gaten houden. Op zoek naar een redelijke RF van ongeveer €750,-. Mocht iemand iets te koop hebben hoor ik het ook graag.

Groeten,
Sander

http://link.marktplaats.nl/m1112532720

Deze iets misschien ?
 
Deze iets misschien ?
Ha, die heb ik bekeken. Ik woon in de buurt van Steenwijk. Zoals ze zelf al aangeven zitten er wat gebruikssporen op.

Helaas zijn dat veel sporen. Aan één kant zijn de roosters flink beschadigd, de kappen onder het stuur zijn flink gescheurd. Daarnaast hangt de linker-onderkuip met ty-rips vast.

Kortom, inderdaad niet veel geld, maar ik denk dat ze wel beter te krijgen zijn. Deze laat ik even aan mij voorbijgaan.

In ieder geval dank voor het meedenken. :t
 
safe_image.php


merry xmas and happy new year to all

tomorrow on my way to uk so saying it now :W
 
Even een vraagje aan de heren... Als ik mijn kleppen wil stellen, kan ik daar bij middels doppen oid, of moet ik de kop verwijderen en koppakking vervangen?
 
Beste RF rijders,

Ik kwam bij een schuuropruiming nog wat restjes tegen van mijn RF900 die ik de Gorges de L'ardeche in gereden heb jaren geleden.

-Setje Carbs. Voor zover bekend in functionele staat. Heeft een tijd stil gelegen en weet niet wat de staat is van de gasbuizen etc. Gaskleppen en membraamkleppen lopen wel vrij.

-Originele uitlaat met een paar veegjes (zat niet op de motor destijds).

Iemand interesse (omg. Eindhoven)?

full

full

full

full
 
En waar eventueel op te halen?

Nog een vraag voor de technische mannen; vervangen bougiekabels en doppen... Kan dat bij de 900? Of zitten de kabels aan de bobine gegoten?
 
Ophalen kan in Eindhoven.

Ik heb ook ooit kabels en doppen vervangen, je kunt ze dacht ik in de bobine "schroeven". Ik was echter zelf niet onder de indruk van de stevigheid van deze verbinding, er zitten nog een paar priegelige klipjes maar die braken meteen af...

Ik heb toen overigens losse kabel met universele doppen gebruikt, goedkoper en werkte verder prima. Origineel zit het waarschijnlijk allemaal wat strakker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan