CZ Jawa elektronische ontsteking schema?

Treklof

Rookie
28 mei 2014
8
0
Wie kan mij helpen aan een schema voor deze cz, het gaat om een originele CZ elektronische ontsteking. Ik heb alleen het blok en niet alle bedrading is aangesloten. Indien mogelijk wil ik deze ontsteking op een pre 65 trial bouwen. Liefst zonder accu!!als dit mogelijk is.
full

Het gaat om een CZ 175 cc
 
Laatst bewerkt:
Op de bobine zit nog 1 aansluitpool, en op de regulator? zit een +B en G welke niet aangesloten zijn.
Eigenlijk wil ik deze ontsteking zonder dynamo/accu gebruiken omdat het voor een trial/cross project is. Dus wat kan ik veilig afknippen om een zo eenvoudig maar werkbare ontsteking over te houden? maar met jullie antwoorden ben ik al weer wat verder, moet nu uitvogelen op welke brommer dit zit!
 
De vrije stekker op de bobine is de stopknop, deze op massa verbinden als je de motor uit wilt doen? Maar heb je voor dit systeem altijd een accu nodig? want dan moet ergens een accu op worden aangesloten? Waarschijnlijk de accu op de rode draad van de regulator, dan hou ik de grijze over met de letter G.

Het liefst zou ik dit systeem zo eenvoudig mogelijk willen, dus zonder accu en dynamo!
 
voor dit systeem heb je geen accu nodig.
dat losse draadje met kabeloogje moet op de aarde.
en inderdaad de stop aansluiting via een schakelaar ook aan aarde.

de regelaar kan je gewoon helemaal weglaten als je toch geen accu gebruikt.

ik heb zooeen vergelijkbaar systeem op een minarelli am6 motorblok gezien.
deze blokken worden o.a. op een yamaha tzr 50 gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan