Probleem ZXR400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_123

Rookie
18 sep 2013
10
0
Alphen aan den rijn
Beste monteur/pro hobbyers

Mijn motor heeft een probleempje wat niet zelf kan oplossen. Mijn zxr400 rijd prima maar zodra hij terug moet vallen naar zijn stationair toerental val hij uit. dan probeer ik hem op toeren te houden door aan de gashendel te draaien maar dat heeft als gevolg dat hij via de benzine overloop (op de carburateurs) de benzine eruit gooit.

Oplossing leek mij simpel, vlotter blijft hangen. Nee dus. Na 2 keer GOED schoon gemaakt te hebben zit er geen verbetering in. Volgende optie was de bobine's kapot dus die ook vervangen (met de bougies) maar ook geen resultaat. Als startte hij wel beter.

Samengevat:

starten: moet met volgas anders start hij niet
stationair: loopt hij niet gooit er benzine uit
optrekken: gaat maar net aan met veeelste weinig vermogen (slaat bijna af)
rijden op de snelweg: doet hij prima, zonder dat hij er benzine uitgooit (alphen-eindhoven +-16,50E)


vervangen:

bougies
luchtfilter
bobine's
benzinefilters
accu
carburateurs zijn goed schoongemaakt (2maal)


Motor rijd nu zins een 2 maanden weer rond nadat hij een halfjaar heeft stil gestaan. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. hij zij dat hij goed liep (man was wel te vertrouwen volgens mij)

Mijn idee: hij verzuipt voor het leven, dus hij moet afgesteld worden?



Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!
 
Laatst bewerkt:
heb net de carburateurs eraf gehaald, niets vreemds te zien alles zit netjes inelkaar en is nog steeds schoon (had hem even uit elkaar gehaald)

choke heb ik ook meteen nagelopen doet ook niets vreemds
------------------------------------------------------------------------------------------------

@Gixxer-harry

Dat lijkt mij ook niet normaal, net nog naar de vlotters gekeken want dat lijkt mij het enige dat deze zondevloet van benzine kan veroorzaken. maar opnieuw geen resultaat :( Begin er een beetje kriebelig van te worden..... Is er iemand in de buurt van Alphen aan den Rijn die mij kan helpen? Een vergoeding vindt ik geen probleem.


mvg nick,
 
vlotter naald heb ik met binnenwerk eruit gehaald en op alle 4 geblazen kwam geen lucht door heen toen hij dicht stond dus lijkt mij in orde. open uiteraard wel. #motor staat weer in de achtertuin mochten jullie ergens foto's etc. van willen hebben hoor ik het graag!
 
vlotter naald heb ik met binnenwerk eruit gehaald en op alle 4 geblazen kwam geen lucht door heen toen hij dicht stond dus lijkt mij in orde. open uiteraard wel. #motor staat weer in de achtertuin mochten jullie ergens foto's etc. van willen hebben hoor ik het graag!
Als je er hard genoeg op drukt, sluit het altijd af, beschouw dit niet als "dit is goed".
Verend pennetje van de vlotternaald veert nog?
Zit er een O-ring om de vlotternaaldzitting?
 
Omdat je de carburateurs schoon hebt gemaakt sluiten je vlotternaalden (sie wat zijn ingesleten door de loop der jaren) inmiddels niet meer af. Vervang de vlotternaalden maar eens door nieuwe.

Succes!
 
Omdat je de carburateurs schoon hebt gemaakt sluiten je vlotternaalden (sie wat zijn ingesleten door de loop der jaren) inmiddels niet meer af. Vervang de vlotternaalden maar eens door nieuwe.

Succes!


Hulde aan blue_eyes, ik heb de vlotternaalden vervangen en de rubbers vervangen van de messing bus waar de vlottrers in bewegen.

zie: Messageboard


Nu rijd hij weer super!!!


Bedankt voor jullie hulp en wat mij betreft kan op dit topic een slotje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan