Schakelaar jiffy standaard

29 mei 2006
70
0
Heetveld
Een kennis van mij heeft een Suzuki GSX 1100 F ergens uit laat `80 of begin jaren `90. Nu slaat zijn motor af als hij de motor in de versnelling zet ongeacht de stand van de jiffy. Korte inspectie leerde me dat ik zo op het oog geen schakelaar aan of achter de zijstandaard kan vinden maar het lijkt me duidelijk dat er iets is wat de motor doet afslaan.

Iemand een idee?
 
De schakelaar is al door een andere eigenaar verwijderd....dus dat is het niet.
De motor slaat gelijk af als hij in een versnelling wordt gezet....het is niet de koppeling want die grijpt goed aan; dus hij springt niet naar voren als hij in de versnelling gezet wordt....

Iemand een idee?
 
idd dat zou ik ook denken, maar het lijkt me (om dat je er toch mee aan het werk moet ;) ) een goed idee om er weer een schakelaar op te zetten, zo als i al zij je moet er toch mee aan de gang en dat ben je gelijk veilig bezig :Y



GR NEMO
 
De schakelaar is al door een andere eigenaar verwijderd....dus dat is het niet.
De motor slaat gelijk af als hij in een versnelling wordt gezet....het is niet de koppeling want die grijpt goed aan; dus hij springt niet naar voren als hij in de versnelling gezet wordt....

Iemand een idee?
Schakelaartje bij koppelingshandel?
 
Als er een koppelingschakelaar op zit (alleen US modellen volgens het schema)

Volgens mij kan het maar aan 1 van drie dingen liggen
Sidestand diode (klein zwart blokje met 3 draden er aan)
Sidestan relais (geen idee waar die zit maar die voel je wel/hoor je wel tikken als je het kontakt
aan en uit zet in neutraal
Of het doorverbinden van de sidestand switch

Relais is goed anders anders zou de fiets ook in neutraal niet starten
Blijven de schakelaar en de diodes over
Ik zou beginnen met zoeken bij de schakelaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan