Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Zal dit topic ook maar eens door gaan lezen 8-)

full
 
Ik zou graag mijn verlichting aan de voorzijde willen upgraden.. Nu zit ik een beetje te zoeken en kom ik H4 LED lampen tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?

De reden dat ik liever xenon over sla is dat het nogal een hoop stroomverbruik geeft met starten. En dan kan ik wel een aparte schakelaar maken, maar die ga ik gegarandeerd vergeten te gebruiken denk ik.

Dussss, ervaringen met LED H4?


Ik had dat op mijn xt660x ook zitten gekocht op aliexpress voor 16 euro prima kwaliteit en gewoon zat licht
 
Ik had dat op mijn xt660x ook zitten gekocht op aliexpress voor 16 euro prima kwaliteit en gewoon zat licht

Heb toch maar gekozen voor xenon door de positievere ervaringen.. Met een tijdschakelaar wat automatisch de lamp inschakeld na een, zelf in te stellen, aanta seconden. Nu nog zien weg te werken de hele kit!

Het is gelukkig een set met kleine ballast dus dat gaat wel lukken denk ik.
 
Iemand ervaringen met een extra jerrycan mee op de dorso? Ben op zoek naar een buddytas ofzo om daar dan het tankje in te doen.

Ga in juni weekje naar de dolomieten dus het is wel lekker als ik nog 5l extra bij mij heb voor als..
 
Starten jullie altijd met gas open of dicht. Die van mij moet ik bij een koude start altijd 3 tot 5 keer starten. Als hij warm is start die wel gelijk.
 
Ik hoef alleen het knopje aan te raken en hij start gelijk... :+ Is je accu nog goed?
 
Laatst bewerkt:
Nja ik reis meestal zo en zoek iets van een tasje voor achterop de buddy zeg maar. Misschien maar een oud rugtasje pakken ofzo.
full


Haha je ziet ook wel waarom ik die knieruimte nodig heb :P
 
Laatst bewerkt:
Als tas achterop is Kriega wel een aanrader:

kriegaUS30.jpg


Dat is geloof ik de grootste maat, je hebt ze ook nog kleiner.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen ervaring mee maar ben op het moment bezig met xenon h7 erin te zetten.
Past eigenlijk niet maar heb het liggen en probeer het maar ff.
Als ik het klaar heb en heb gereden (hopelijk vd week) zal ik laten weten hoe t gaat!
 
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Ruud. Ik ben nu sinds een half jaar in bezit van een dorsoduro 750 uit 2008. Het is een zwarte met rode rimstriping en arrows eronder. Hij rijdt heerlijk ondanks de bekende nadelen:
bagage-ellende, actieradius.

Nu heb ik een tweetal problemen en een drietal vragen waarbij ik hoop dat mensen hiervan weten wat er aan de hand is of hoe dit op te lossen. Ik heb natuurlijk al wel het een en ander gelezen op dit forum.

1. De dorso rijdt wat bokkig. Ik wil hem graag laten remappen. Iemand een idee waar dit kan? En is het wellicht ook al voldoende een Fuel optimizer aan te schaffen?

2. Er zit vocht in mijn teller en soms doet de kilometerteller het helemaal niet. Iemand een idee of dit aan de sensor ligt?

3. Waar brengen jullie je Dorso heen voor onderhoud?

Alvast bedankt voor de reacties en veel rijplezier met het aankomende mooie weer...

Ruud
 
Haha,is dat spul makkelijk te bevestigen ook als je de originele uitlaten er niet meer onder hebt zitten? Mijn bagage ging bij mijn vorige trip nog wel eens aan het schuiven over het zadel..
 
Haha,is dat spul makkelijk te bevestigen ook als je de originele uitlaten er niet meer onder hebt zitten? Mijn bagage ging bij mijn vorige trip nog wel eens aan het schuiven over het zadel..

Ik heb een waanzinnig grote tanktas (25L/35L) waar je alleen last van hebt met tanken!
En ben nu bezig met een zadeltasje waar een extra jerrycan in kan O-)
 
Laatst bewerkt:
Davidian, een foto van de tassen gemonteerd achterop het zadel staat enkele pagina's terug (pag 8).

Blijft steevast op zijn plaats, ook bij bochtig werk of urenlange kms malen op de snelweg (ook als t wat sneller ging...)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan