Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Klote man. zal mp voor je in de gaten houden.

Volgende week woensdag kan ik me zelf ook een dorsoduro rijder noemen! ik haal namelijk dan mijn nieuwe dorsoduro op bij goedhart het 2016 model. kan niet wachten. Alleen heb ik wel een vraag nou vindt ik de standaard uitlaten echt super mooi en wil ze niet vervangen. alleen wil ik wat meer herrie, hebben mensen hier ervaring met de cat vervangen?
 
Mijn standaard uitlaten zijn aangepast, je mag wel een keer luisteren. Woon je toevallig in de buurt van Haarlem?.
 
niet helemaal ik woon in de buurt van rotterdam. Maar klink het nu een stuk beter? en wat hebben ze precies gedaan? als laats rond welk bedrag moet ik denken om dat te laten doen?

alvast erg bedankt
 
niet helemaal ik woon in de buurt van rotterdam. Maar klink het nu een stuk beter? en wat hebben ze precies gedaan? als laats rond welk bedrag moet ik denken om dat te laten doen?

alvast erg bedankt

Opengesneden, alles wat er in zat eruit gesloopt, dichtgelast. Nu hoor je de motor veel meer, klinkt lekker vooral in hoge toeren, maar soms wat veel resonantie omdat de demper gewoon een holle kamer is. Ik heb geen idee wat zoiets zou kosten, mijn broertje heeft het namelijk gedaan.
 
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik nog bezig met lessen maar ik ben er bijna 100% zeker van dat mijn 1e motor een Dorsoduro 750 gaat worden. Na flink wat jaar met de auto gereden te hebben wil ik ook van de vrijheid van het motorrijden gaan genieten. Dit in de vrije tijd en woon-werk verkeer een aantal dagen per week.

Heb alle voorgaande topics doorgelezen dus een beetje kennis over de veel voorkomende issues en nadelen zijn al bekend.

Ik lees nog even lekker mee tot ik wat zinnigs te posten heb.

Gr, Rem

PS. 100Timo100: Veel plezier met je Dorsoduro, heb pas nog bij die motor staan kijken :-)
 
borisN bedankt voor je info. zal na het halen van me motor is lang een paar zaken rijden.

Thanks rembrandt gaat zeker lukken. zal ook wel eff een stukje schrijven over me ervaring.
 
Ik heb inmiddels nieuwe tandwielen via http://geiwiz.de/ gescoord
(15t voor /48t achter). Nieuwe ketting ergens anders aangeschaft, die was wat minder moeilijk te vinden.

Mocht iemand nog twijfelen, ik kan het aanbevelen. De motor wordt er wat lichtvoetiger van.

Ook heb ik via ebay een zadel van een 1200 op de kop weten te tikken, ik heb hiermee nog geen tocht van honderden kilometers gemaakt maar het lijkt wel een verbetering. Het is wat meer 'zadel', ik heb nu niet meer zo het gevoel dat ik op een plank zit.
 
Klote man. zal mp voor je in de gaten houden.

Volgende week woensdag kan ik me zelf ook een dorsoduro rijder noemen! ik haal namelijk dan mijn nieuwe dorsoduro op bij goedhart het 2016 model. kan niet wachten. Alleen heb ik wel een vraag nou vindt ik de standaard uitlaten echt super mooi en wil ze niet vervangen. alleen wil ik wat meer herrie, hebben mensen hier ervaring met de cat vervangen?

Is 'dit' wellicht iets? Kan je de originele kappen van je uitlaat laten zitten...
:W
 
zeker interessant, jammer dat er geen filmpje bij zit van het resultaat. maar is rondbellen of bedrijven dit ook doen.(ben zelf niet zo handig).

Heeft hier iemand ervaring met het op nieuwe laten afstellen of andere mapping laten uploaden om de aan/uit gas weg te halen en hem rijker en beter te laten lopen?
 
zeker interessant, jammer dat er geen filmpje bij zit van het resultaat. maar is rondbellen of bedrijven dit ook doen.(ben zelf niet zo handig).

Heeft hier iemand ervaring met het op nieuwe laten afstellen of andere mapping laten uploaden om de aan/uit gas weg te halen en hem rijker en beter te laten lopen?

Ik heb wel een filmpje ergens, zal even voor je zoeken
 
zeker interessant, jammer dat er geen filmpje bij zit van het resultaat. maar is rondbellen of bedrijven dit ook doen.(ben zelf niet zo handig).

Heeft hier iemand ervaring met het op nieuwe laten afstellen of andere mapping laten uploaden om de aan/uit gas weg te halen en hem rijker en beter te laten lopen?

Mapping uploaden/afstellen kan niet. Tenzij je de ECU laat verbouwen.

O2 optimizer en andere vertanding helpt een boel.
 
Ik heb kleiner tandwiel en o2 optimizer geprobeerd. Tandwiel helpt iets, optimizer bij mij niet.
Kan vandaag of morgen mn DD ophalen met een nieuw geprogrammeerde ecu. Mappings op maat.
Ben reuze benieuwd hoe de gasrespons dan is. AFR is standaard ook echt slecht, moet nu ook flink beter zijn.
 
Mapping uploaden/afstellen kan niet. Tenzij je de ECU laat verbouwen.

O2 optimizer en andere vertanding helpt een boel.


Ik heb kleiner tandwiel en o2 optimizer geprobeerd. Tandwiel helpt iets, optimizer bij mij niet.
Kan vandaag of morgen mn DD ophalen met een nieuw geprogrammeerde ecu. Mappings op maat.
Ben reuze benieuwd hoe de gasrespons dan is. AFR is standaard ook echt slecht, moet nu ook flink beter zijn.

Waar kan je dat laten doen, dat afstellen? En is jou ECU dan gemod oid?
 
Laatst bewerkt:
ik had op andere fora gelezen dat mensen gewoon bij de aprilia dealer ander mappings er op laten zetten. Eentje had het zelfs over een mapping waardoor die rijker loopt en niet aan de emissie eisen voldoet
 
Ik heb afgelopen vrijdag mn motor weer opgehaald bij madracing.
Ze hebben de ecu open gezaagd, oude chip los gesoldeerd en er een nieuwe, programmeerbare, chip ingezet.
Hier staan de oude mappings nog op en is ook de nieuwe software op geschreven.

Motor trekt nu nog beter dan hiervoor en het extreme schokken is eruit. Kan nu weer rustig in dorp achter een andere auto rijden in de sport stand.
Ben zeer tevreden met het resultaat. Vermogens winst viel Mark, de eigenaar, wat tegen. Maar het ging mij puur om de drivebility. Heeft nu 6 a 7 pk meer, hij had hiervoor al eens een shiver gedaan. Daar haalde hij 10 pk en 1000 rpm meer uit. Mijn DD was in de basis al beter dan de shiver. Mijn motor loopt nu door tot ongeveer 10500 rpm tov 9800.
Air fuel ratio is nu over het gehele toerengebied nagenoeg vlak, echt veel beter dan eerder.

Zal van de week de uidraai nog even hierbij plaatsen.
 
Ik heb afgelopen vrijdag mn motor weer opgehaald bij madracing.
Ze hebben de ecu open gezaagd, oude chip los gesoldeerd en er een nieuwe, programmeerbare, chip ingezet.
Hier staan de oude mappings nog op en is ook de nieuwe software op geschreven.

Motor trekt nu nog beter dan hiervoor en het extreme schokken is eruit. Kan nu weer rustig in dorp achter een andere auto rijden in de sport stand.
Ben zeer tevreden met het resultaat. Vermogens winst viel Mark, de eigenaar, wat tegen. Maar het ging mij puur om de drivebility. Heeft nu 6 a 7 pk meer, hij had hiervoor al eens een shiver gedaan. Daar haalde hij 10 pk en 1000 rpm meer uit. Mijn DD was in de basis al beter dan de shiver. Mijn motor loopt nu door tot ongeveer 10500 rpm tov 9800.
Air fuel ratio is nu over het gehele toerengebied nagenoeg vlak, echt veel beter dan eerder.

Zal van de week de uidraai nog even hierbij plaatsen.

Ik ben ook erg nieuwsgierig wat de prijs is van zo'n klus?
 
Laatst bewerkt:
ja ik ook . zou het graag ook op die van mij laten doen.

Maar even een heel ander vraagje, misschien heel dom maar hoe zet ik mijn alarm lichten aan op het 2016 model. ik heb namelijk niet de zelfde knop als oudere modellen boven de start knop. de roden knop van het 2016 werk alleen als kill switch.
 
Zo, poos niet actief geweest maar vroeg me af wat jullie voor pak dragen?
Ik heb een alpinestars combi maar heb dus een setje kneesliders liggen en een setje knielappen.

What to do? Leren vlakken er op of de sliders er op en gaan voor de KD?
 
Ik heb afgelopen vrijdag mn motor weer opgehaald bij madracing.
Ze hebben de ecu open gezaagd, oude chip los gesoldeerd en er een nieuwe, programmeerbare, chip ingezet.
Hier staan de oude mappings nog op en is ook de nieuwe software op geschreven.

Motor trekt nu nog beter dan hiervoor en het extreme schokken is eruit. Kan nu weer rustig in dorp achter een andere auto rijden in de sport stand.
Ben zeer tevreden met het resultaat. Vermogens winst viel Mark, de eigenaar, wat tegen. Maar het ging mij puur om de drivebility. Heeft nu 6 a 7 pk meer, hij had hiervoor al eens een shiver gedaan. Daar haalde hij 10 pk en 1000 rpm meer uit. Mijn DD was in de basis al beter dan de shiver. Mijn motor loopt nu door tot ongeveer 10500 rpm tov 9800.
Air fuel ratio is nu over het gehele toerengebied nagenoeg vlak, echt veel beter dan eerder.

Zal van de week de uidraai nog even hierbij plaatsen.

Klinkt erg goed, ben benieuwd naar de kosten en de uitdraai.
 
Terug
Bovenaan Onderaan