Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Goed om te horen dat iemand mijn voorbeeld heeft gevolgd, het motorblok van de Aprilia kan vele malen mooier lopen als dat iedereen denkt.

Ik ben diegene van de Shiver, met 10pk extra..... i love IT!!
Ik heb roadsitalie, LV cat en DNA luchtfilter, lees net dat je geen cat. heb Dirk, misschien scheelt dat wat pk's ?
Binnenkort gaan meer Shiver's naar MADracing om hetzelfde te laten doen, heb ze eindelijk kunnen overtuigen haha
Begin september naar dolomieten geweest, alleen snelweg gebruik heb ik 1 op 22 gered, dan tank je dus pas na 280km :)
Als ik de Shiver nog even behoudt dan heb ik het terug verdient met de benzine besparing, heb ik 10pk winst toe.

Bij mij waren ze vergeten (was de eerste natuurlijk) om de R en T stand weer "open" te zetten in de software maar heb het niet meer gemist.
Heb nu maar 1 stand ipv 3 maar ik vind het best zo, hij rijdt als nooit tevoren maar het kan nu dus wel om R en T te laten staan maar zoals gezegd daar ga je nooit meer in rijden.

- Weet iemand of een tank van de dorsudoro op een Shiver past ??? Ik ben na wat daagjes circuit rijden verslaafd aan mijn 2 cilinder en ben van plan om de mijne om te bouwen naar half racer inc. clip-ons. Misschien met een kleinere tank ik wat meer stuuruitslag heb.


Greezt Bans

Uitdraai te zien op Shiverforum pagina 36
http://i68.tinypic.com/2h6hikw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wegens overcompleet nog een originele demper te koop.
Mag weg voor elk aannemelijk bod, graag ophalen in Barneveld (Veluwe).

Doe een bod en dan komen we er vast uit :)
 
Ik ben van plan op een dorsoduro 750 te kopen, nu ben ik wezen kijken voor 1...
Maar ik vroeg mij af of de 9 in het framenummer er altijd zo raar uitziet bij de dorsoduro?

Framenummer en plaatje zag er origineel uit alleen de 9 vond ik zo rare vorm hebben.

Heeft iemand hier een voorbeeld voor me?
 
Heb inmiddels die ene Dorsoduro gekocht, die 9 in het framenummer hoorde toch gewoon zo te zijn...
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Shiver en Dorsoduro 900cc. Boring blijft hetzelfde alleen de slag is langer geworden. Verder claimen ze 95pk.


tX9LKvB.jpg


msy1lZG.jpg
 
Klinkt wel interessant. Ik vind het ook wel een mooie kleurstelling. Wellicht toch inruilen over een aantal jaartjes.
 
Thanks, ik hoop ook op vele mooie km's op de dorso...

Mijn broertje wil er nu ook een, dat is fijn want dan ben ik straks niet de enige die steeds moet gaan tanken.

Heeft er iemand hier zin om zijn dorsoduro 750 abs of factory te verkopen voor een normale prijs?
 
Thanks, ik hoop ook op vele mooie km's op de dorso...

Mijn broertje wil er nu ook een, dat is fijn want dan ben ik straks niet de enige die steeds moet gaan tanken.

Heeft er iemand hier zin om zijn dorsoduro 750 abs of factory te verkopen voor een normale prijs?


*O*
Klik!
 
Ik ben sinds een tijdje ook in het bezit van een prachtige dorsoduro 750.
Nu zijn 2ehands dempers zeer lastig te krijgen. Toch probeer ik het via deze weg.
Dempers met goedkeur en uitneembare db killers.

Indien iemand iets heeft liggen hoor ik dit graag.
 
Ik zou Bolski even een pb sturen hier op het forum, die levert voor bijna inkoopsprijzen uitlaten via zijn bedrijf, erg interessant. :)
Hallo,

Ik heb afgelopen winter ook een Dorsoduro aangeschaft. Ik ben voor de DD gegaan omdat dit eigenlijk de enige lichte en leuke sport/tour tweecilinder is (op de Hyperstrada na dan). Erg leuke motor, inmiddels al weer een goede 7.000km mee gereden dit jaar!

Ik heb hem wat toervrienlijker gemaakt met:
  • Puig schermpje
  • Givi zijtassen set (heel erg mooi setje, er zaten al handgreepjes op dus de gaten zaten toch al in de achterkap)
  • SW motech enduro tanktas (past echt heel mooi op de DD)
Ook gelijk 2 vragen:

1. Mijn ketting en tandwielen zijn aan vervanging toe en nou wil ik ze graag vervangen voor een set met een 15/48 tandwielverhouding. Wie weet waar ik zo'n setje kan krijgen? (op ebay ed wordt het spul wel los verkocht maar koop het liever als setje in 1x)

2. Eigenlijk wil ik mijn zadel wat comfortabeler maken, maar dat Aprillia gel zadel doet niet zo veel extra (althans, dat lees ik her en der). Is er hier iemand die ervaring heeft met het comfortabeler maken van het zadel?

En een fotootje uiteraard:[afbeelding]
Gave foto! En hoe bevallen die zadeltassen, blijft dat zitten of heb je een rek oud eronder?

Zadel moet ik zo even opzoeken, ik heb voor mijn vorige motor ook zitten kijken voor een ander zadel met gel. Echt een aanrader!

Edit: Topsellerie was het. :)
In mijn geval zou ik dan kiezen voor verhoogd en met gel, en een wat langer zitgedeelte zodat ik iets verder naar achteren kan verzitten. Kan allemaal en prijs valt reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn zadeltassen met een bijbehorend rekje speciaal opmaat voor de Dorsoduro (Givi 3D600). Met behulp van een sleutel klik je ze in 1 sec los of vast, echt ideaal. Enige nadeel vind ik dat ze niet heel erg groot zijn (15l per stuk, nog te vergroten naar 18l) en niet waterdicht. Kleding stop ik dus in plastic tassen voor ik die er in stop.

Voordeel is wel weer dat ze er mijns inziens een stuk beter uit zien dan de standaard Aprilia tassen. Mocht je interesse hebben dan kan ik nog wat wat foto's plaatsen van de tassen en het rek waar ze op zitten.

Dank voor je zadeltip. Ik heb inmiddels echter al op ebay een 1200 zadel op de kop getikt wat al wat comfortabeler lijkt te zijn. Dit ga ik in het voorjaar een keer proberen op een wat langere rit.
 
Ja dat heb ik ook gedaan bij mijn GSX650F met een zadel van de 1250, voordeel was dat die in hoogte verstelbaar is, maar qua comfort scheelde het te weinig en kwam ik nog te kort op lange stukken. Vandaar dat ik nu gelijk de overstap zou maken naar een gel zadel. :)

Foto's zijn altijd welkom trouwens, klinkt als en fijn systeem maar belangrijker vind ik dat het er gewoon ook heel erg netjes uit ziet itt tot allerlei koffersystemen. :) Heb dit systeem verder ook nog nooit gezien.
 
Beste mededorsorijders,

Ik ben Tjeerd en heb sinds 1 maart 2016 mijn A2 rijbewijs en rijd een dorsoduro 750 uit 2010 35kw
Het is een fantastische machine om te rijden ondanks de 35 kw maarja 2 jaar zijn zo voorbij :]

Het enige mankement aan mijn motor is dat met een opgeladen accu de start motor erg traag draait en m'n dorso dus moeilijk start.
Dit gebeurt alleen als de motor koud is en de buiten temperatuur onder 10 graden is.
Start motor voorverwarmen??
 
Ik heb hetzelfde probleem. Bij koud n koude start duurt het een behoorlijk tijdje en pogingen voordat hij aan wilt slaan. Eenmaal warm geen probleem meer. Ben benieuwd of hier n oplossing voor is?
 
Beste mededorsorijders,

Ik ben Tjeerd en heb sinds 1 maart 2016 mijn A2 rijbewijs en rijd een dorsoduro 750 uit 2010 35kw
Het is een fantastische machine om te rijden ondanks de 35 kw maarja 2 jaar zijn zo voorbij :]

Het enige mankement aan mijn motor is dat met een opgeladen accu de start motor erg traag draait en m'n dorso dus moeilijk start.
Dit gebeurt alleen als de motor koud is en de buiten temperatuur onder 10 graden is.
Start motor voorverwarmen??

Als je accu slecht is heeft hij het met koud weer nog zwaarder. Toch maar eens kijken naar een nieuwe misschien.
 
Foto's zijn altijd welkom trouwens, klinkt als en fijn systeem maar belangrijker vind ik dat het er gewoon ook heel erg netjes uit ziet itt tot allerlei koffersystemen. :) Heb dit systeem verder ook nog nooit gezien.

U vraagt wij draaien:


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan