Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Je bent toch niet zo groot ? Ik ken je wel heb ooit een motor van je gekocht,ik heb er nog steeds veel plezier van!
 
Deze link had ik ook gevonden. En dit is ongeveer ook de manier waarop ik het ga proberen. Lijkt me wel het resultaat geven waarop ik op hoop.

Bedankt voor het meedenken.

Als het zover is zal ik mijn bevindingen delen hier :)
 
Hallo iedereen tijdens het opruimen van mijn schuur kwam ik nog wat onderdelen tegen van mijn dorsoduro.
Ik vond nog de originele uitlaatkappen grijs en een origineel zadel. Deze mogen tegen elk aannemelijk bod weg!!
 
De benzine wordt volgens mij ook steeds beroerder. Volgetankt de motor voor de winter weggezet. Na de winter sloeg de motor steeds heel slecht aan. En na 80 km sprong deze weer op reserve. Nieuwe benzine erin. En loopt en start nu weer als n zonnetje.

Heb ik tot nu toe nooit zo gemerkt.
 
Hallo iedereen,

ik gebruik motor-forum al jaren om informatie in te winnen, het lezen van ervaringen en tips was tot heden genoeg. Nu toch maar een account aangemaakt, gezien ik een nieuwe motor aan wil schaffen.
Namelijk een Dorsoduro 750 ABS (2010-*) ter vervanging van mijn SV650S. Hebben jullie nog tips m.b.t. het zoeken/vinden van 2e hands motoren? Ik zoek alle bekende sites af (Marktplaats, speurders, autoscout24, tweedehands.nl, motoroccasion.nl). Gezien ik in Amersfoort woon, valt het mij op dat bijna alle Dorsoduro's ver buiten midden Nederland en randstad worden verkocht (Limburg, Zeeland, Friesland). Misschien toeval, maar wel vreemd toch?

Hoe dan ook, als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag. Ik zou mij graag zsm toe willen voegen aan de Dorsoduro rijders :)
 
Hoi Kief.

De sites die je noemt zijn de belangrijkste lijkt me. Er zijn er nooit zo heel veel te koop valt me ook op. Zeker niet van 2010 of nieuwer.

Succes met je zoektocht...
 
Kapaza
Mobile.de

Komen dan nog wel ff de bpm bij en gedoe met invoeren
Duitsers hebben wel een soort van apk voor motoren dr bij zitten
 
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en eigenlijk moet ik mij hier ook niet vertonen. Het is namelijk dat ik een Yamaha MT03 heb. Hier heb ik relatief weinig op gereden en elk jaar neem ik mij voor om dit jaar meer te gaan rijden.

Nu bekruipt mij het gevoel dat ik de MT03 eigenlijk niet meer zo leuk vindt. Mijn vorige (en eerste) motor was een R6. Misschien was de cilinder en PK reductie iets te rigoureus. Anyway, het type Hypermotard/Dorsodure vind ik gaaf. Een cilinder meer en paar PK extra is erg welkom.

Nu staat er, relatief dichtbij, een DD750 te koop met 33k kilometers en Leovince dempers.

Is dat een prima kmstand? Nogmaals, ik rijd niet zoveel in het jaar. :)
Zijn er specifieke aandachtspunten welke ik niet heb gelezen in het topic? Misschien kent iemand de motor die bij Wijma te koop staat.
 
Over de kilometerstand heb ik geen idee. Gewoon goed kijken naar slijtagedelen etc.
Ik heb afgelopen weekend weer eens de brommer uit de schuur gehaald! Heerlijk stukje gereden weer *O*

IslORHE.jpg
 
Volgens mij zijn er ook geen bekende problemen met deze motoren. Km stand moet makkelijk nog tijden meegaan. Grote beurt hoeft maar om de 20k km. En die doe ik normaal gesproken gelijk bij aanschaf van andere motor. Weet je zeker dat het gebeurd is.
 
Klinkt redelijk allemaal. Misschien ga ik zaterdag wel even kijken.
 
Een vraagje, heeft iemand toevallig nog de originele spiegels bijvoorbeeld na vervangen door aftermarket? Ik zou graag zo,n setje op mijn Moto Guzzi Breva 1100 willen proberen. Hoorde dat ze ook op Guzzi,s gebruikt worden. Mijn Chromen spiegels zijn nu al (voor de tweede keer) gaan roesten. Ik hoor graag.

Gr Ijzervreter
 
Zo, ik heb zojuist dit topic toegevoegd aan mijn favorieten. En met een goede reden, vind ik zelf. Ik heb afgelopen zaterdag een Dorsoduro 750 uit 2008 aangekocht. Levering zal later plaats vinden.

Ik ben er erg blij mee. Ding is geweldig, zeker vergeleken met mijn Yamaha MT03.
Er zitten al wat leuke opties op, waaronder een HK veer, R&G valblokken en Leovince SBK dempers.
Met name die laatste valt erg in de smaak en trok mij over de streep.
Ik zal binnenkort een foto posten en uiteraard lekker meelezen (en veel domme vragen stellen).

*edit*
laatste zin toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Siedo. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.....

Benieuwd naar de foto..
 
Bedankt. :)

Ik ga hem vanavond halen. De killers zitten er nog in, maar alsnog vind ik het een aardig lawaai.
 
Hallo mannen en vrouwen,
Na lang op een zx-6r en div. Circuitracers te hebben gereden heb ik vorige week een dd750 gekocht.
2008 met slechts 11.000km en volledig origineel.

Nu wil ik graag een andere kentekenplaathouder. Wie heeft tips voor een mooi exemplaar?

Daarnaast, wie heeft ervaring met mooie zadeltassen die goed passen op een Dorsoduro 750.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen en vrouwen,
Na lang op een zx-6r en div. Circuitracers te hebben gereden heb ik vorige week een dd750 gekocht.
2008 met slechts 11.000km en volledig origineel.

Nu wil ik graag een andere kentekenplaathouder. Wie heeft tips voor een mooi exemplaar?

Daarnaast, wie heeft ervaring met mooie zadeltassen die goed passen op een Dorsoduro 750.

Ik heb zelf ook de Evotec.. bevalt erg goed! Veel plezier met de brommer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan