Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Vond het verschil niet vreselijk groot. Maar de motor rijdt er wel soepeler door. Gaat alleen wel (nog) sneller door de versnellingen heen _O-
 
Weet iemand hier waar ik een stickersetje kan kopen?
Ik heb een witte 2010 (750) en vind hem wat kaal.
Liefst een set wat ook origineel is.

Hoor het wel, bedankt alvast!

Edit: Sauerland met Arrow's en DB-killers? Doen of even de originele demper er onder?...
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hier waar ik een stickersetje kan kopen?
Ik heb een witte 2010 (750) en vind hem wat kaal.
Liefst een set wat ook origineel is.

Hoor het wel, bedankt alvast!

Edit: Sauerland met Arrow's en DB-killers? Doen of even de originele demper er onder?...

Zie bij hyena.it
gr. Peter
 
Weet iemand hier waar ik een stickersetje kan kopen?
Ik heb een witte 2010 (750) en vind hem wat kaal.
Liefst een set wat ook origineel is.

Hoor het wel, bedankt alvast!

Edit: Sauerland met Arrow's en DB-killers? Doen of even de originele demper er onder?...

Originele stickers kan je gewoon bij de dealer kopen.

Ik heb een stickerset laten maken naar eigen ontwerp.
Als het goed is heb ik de template nog wel ergens. Dan kan je ook een eigen ontwerp (laten) maken.
Pm maar als je die wil hebben.
 
Weet iemand hier waar ik een stickersetje kan kopen?
Ik heb een witte 2010 (750) en vind hem wat kaal.
Liefst een set wat ook origineel is.

Hoor het wel, bedankt alvast!

Edit: Sauerland met Arrow's en DB-killers? Doen of even de originele demper er onder?...
Op eBay heb je alle orginele stickersets die er zijn voor de dorso.
En als je je db Killers erin hebt dan zullen ze niks zeggen. Nederland zijn ze lastiger. Tenminste hier in Amsterdam dan B|
 
Weet iemand hier hoe je achter de code voor de reserve sleutel kan komen.
De motor wil op de reserve sleutel niet starten en vraagt dus om een code.
 
De vakantie gebruikt om weer wat tijd aan de DD te spenderen!
Nieuwe achterband gemonteerd, nieuwe rimstriping (Dorsoduro GP-style), nieuw Rizoma stuur + Rizoma grips (goud), nieuwe cnc levers (zwart + goud), vanmiddag de O2 optimiser gemonteerd en last but not least nieuwe ventieldopjes _O-

Foto720-XT4F4EFC.jpg


Door het smallere Rizoma stuur is het stuurgedrag een stuk minder nerveus geworden. Nog niet helemaal 100% tevreden. Dus van de winter de vering knap af laten stellen cq aanpassen.

Door de O2 optimiser is het knallen van de uitlaat in T en S een stuk minder geworden. Helaas de aan / uit reactie van het gas in S-stand niet veel beter geworden.
Dat wordt dus nog een proberen met kleine aanpassingen in de stelschroef.
 
Laatst bewerkt:
Na de verkoop van mijn straatmotoren en een zware (circuit)crash had ik besloten nooit meer een straatmotor te kopen, echter na nog geen half jaar ben ik verliefd geworden op een dorsoduro en wil ik er z.s.m. één hebben om de laatste zonnestralen van dit jaar nog mee te pakken.

Zijn er dingen waar ik bij een Dorsoduro op moet letten? Zijn de nieuwere modellen beter of zijn er geen noemenswaardige veranderingen doorgevoerd?

En als iemand hier toevallig van z'n DD 750 af wilt die toevallig minder als 10k op de teller heeft hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Na de verkoop van mijn straatmotoren en een zware (circuit)crash had ik besloten nooit meer een straatmotor te kopen, echter na nog geen half jaar ben ik verliefd geworden op een dorsoduro en wil ik er z.s.m. één hebben om de laatste zonnestralen van dit jaar nog mee te pakken.

Zijn er dingen waar ik bij een Dorsoduro op moet letten? Zijn de nieuwere modellen beter of zijn er geen noemenswaardige veranderingen doorgevoerd?

En als iemand hier toevallig van z'n DD 750 af wilt die toevallig minder als 10k op de teller heeft hoor ik het graag.

En 13k op de teller gelijk een afknapper? O-) Heeft wel net een grote beurt gehad. Bouwjaar januari 2013, geheel matzwart, etc.

En
- puigscherm
- aangepast zadel
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik voor het eerst serieus op de snelweg gereden (lange tijd > 150km/h) met de DD, maar ik vond dit eigenlijk verre van ideaal...

Het was mooi rustig weer, dus echt last van de wind had ik niet (behalve dat je je nek en armen gaat voelen na een tijdje).

Maar met name het hoge toerental (continu 6-7k rpm) staat me tegen... Dit rijd niet echt comfortabel (uiteraard is het mijn eigen keuze om door te rijden op de snelweg). In hoeverre is de techniek er tegen bestand, om lange tijd in hoge toerentallen te rijden? :$.


Wat is jullie ervaring hiermee?

Wat is de ervaring van de reislustige DD eigenaren?
 
Ik doe aan snelweg vermijden maar ik vind dat de Dorso standaard nog best hoog is gegeard. Af en toe denk ik dat ik in zn 6 zit maar dan zit ik pas in zn 5. Het is geen snelwegmotor maar tuurlijk kan hij er gewoon tegen. 6/7k rpm is zoveel nog niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met enige regelmaat richting de eifel of moezel vanaf den haag. Is zo'n beetje ook de max wat ik doe over de snelweg (300km).
Langste afstand aan 1 stuk was voor mij dagje Francorchamps a 760 km. Was toen bij de terugweg bij Maastricht al gesloopt haha!
 
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van onderdelen bij aprilia?
22 juli een akkoord gegeven voor reparatie van m'n motor en nu 3 oktober nog niet klaar!

Hij word gemaakt bij motor city Amsterdam en hun zeggen maar steeds staat in back order.
Kan dat? Dat het zo achterlijk lang duurt?
 
Ik heb inderdaad bij motor Venlo n keer te horen gekregen dat onderdelen bestellen bij aprila nogal lang op zich kunnen laten wachten. Zelf geen ervaring mee.
 
Ik heb een klein ongelukje gehad met de dd. Nu heb ik wat onderdelen nodig. Misschien heeft iemand hier nog wat liggen. Ik zoek nog een rechter( rem hendel) zwarte tank kap, en een handkap en een originele uitlaat kap (zwart).
Ik hoor graag of jullie nog wat hebben liggen.
 
vanwege een poging tot diefstal van mijn DD heb ik vorig jaar wat schade opgelopen aan het stuurslot en het scherm van de KM teller (barst in het scherm). Het stuurslot zat er zo in compleet met een set nieuwe sleutels, maar op de Km. teller daar moest ik 2 maanden op wachten (die moest bij aprilia Italië vandaan komen) en dat duurt even.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt Ryno, En het kappen werk is erg duur nieuw daarom ben ik opzoek naar tweedehands spul. Of als dat mogelijk is laat ik het bijwerken door een schade bedrijf.
 
aiai. niet zo fijn. Ik kan je helaas nergens aan helpen. Succes met het opknappen
 
Ja klopt Ryno, En het kappen werk is erg duur nieuw daarom ben ik opzoek naar tweedehands spul. Of als dat mogelijk is laat ik het bijwerken door een schade bedrijf.

Qua kappen zou ik er eerder een carbon setje op zetten, op ebay staat mooi spul te koop. Zo'n set kost bijna net zoveel als 1 kap.

Handkap en uitlaatkap zal de wereld wel niet kosten nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan