Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Beste mensen,

Mijn naam is Roy, en ik ben hier nieuw.
Vorige week mijn motorrijbewijs gehaald (Yeahh) en nu zoekende naar een passende motor.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Aprilia Dorsoduro en heb a.s. zaterdag een afspraak staan om bij een Dorso 750 uit 2008 te gaan kijken.
Afgelopen zaterdag een proefrit gereden bij Goedhart op een Hypermotard uit 2015. Wat een beest! Wat een power! Echt mega.. Maar die prijs is mij ook te mega. (11.500 eutjes)

Zijn er nog tips waar ik op kan gaan letten bij het aankopen? De standaard dingen zoals banden/remmen/ketting etc is voor mij duidelijk, maar misschien zijn er nog 'addertjes onder het gras'?

Ik hoor jullie info graag.

Gr. Roy
 
Software en als het goed gedaan hebben dan moet er 1 relais verwijder zijn. En helemaal perfect is dan nog om een stukje elektronica te vervangen van 20 euro. Software update kost ongeveer 70 euo. Niet duur maar als het niet gebeurd is. Dan krijg je het volgende
full

full
 
Hallo allemaal,

ik ben sinds dit jaar in het bezit van een Dorsoduro 750 / 2015 en ben voornemens het uitlaatsysteem aan te pakken in de winterstop.

Heeft er iemand ervaring met de mapping van een Dorsoduro wanneer een ander uitlaatsysteem wordt gemonteerd? Of zijn de ervaringen positief te noemen als een katvervanger / einddemper wordt gemonteerd zonder het motormanagement aan te passen?

Ik hoor het graag van jullie!
 
Mapping valt niet aan te passen dus daar hoef je jezelf ook geen zorgen over te maken :)

Een O2 optimizer monteren is sowieso aan te raden!
 
Laatst bewerkt:
Nu mijn 750 in de winterstalling staat (rij nu yamaha xj600n :) ) heb ik mooi tijd m een beetje aan te passen
Vandaag maar een gelzadel besteld, binnenkort hopelijk de velgen goud coaten en nu wil ik eigenlijk
ook zo'n onderspoilertje op hebben.
Straks even gekeken maar wat zijn die krengen duur zeg...
Nu wil ik er dus zelf een gaan maken met glasvezelmatjes, daar zal ik dus een mal voor moeten maken.
Toevallig iemand die ervaring heeft met zoiets dergelijks? alle info is welkom :)
 
Gewoon wachten tot er 2de hands wat voorbij komt zetten. Ben persoonlijk geen fan van onderspoilers.

Gouden velgen daarentegen *O*
 
Beste Dorsoduro rijders,

Gezien de huidige nieuwprijs voor de 2015 modellen (8999 zag ik al voorbij komen) wordt het wel erg aanlokkelijk om ernstig na te denken om er eentje aan te schaffen. De concurentie heeft alleen ook neit stil gezeten. Voor een kleine meerprijs (1500) heb je bv een nieuwe yamaha tracer of een tiger 800.

Heeft een van jullie ervaring hoe de dorsoduro rijft ten opzichte van deze twee? Uiteraard blijft het ene persoonlijke keuze en is proefrijden de sleutel tot de beste keuze, maar wellicht heeft aan van jullie dat al gedaan:-)
 
Geen ervaring mee maar de Tracer lijkt me wel wat als volgende fiets. Vooral de grotere tank en de meer pk's spreekt me wel aan :Y Alleen schijnt de vering niet super te zijn.

In jou geval zou ik een tweedehands Dorsoduro Factory kopen en met het geld wat je over hebt wat upgrades kopen :Y Nieuwe motor is beetje zonde van je geld imo.
 
Laatst bewerkt:
Vriend van mij heeft zijn rbw gehaald en is nu opzoek naar een Dorsoduro 750 Factory, mocht iemand die van hem in de verkoop willen doen dan hoor ik dat graag.
 
Gisteren de motor toch maar even gestart. Helaas geen rondje gereden ivm winterstop van verzekering. Volgend jaar misschien toch maar niet meer doen..... Jullie allemaal in de winterstop of toch niet?
 
Gelukkig niet, ik rijd nog elke week met dit weer :] Kwam toevallig nog een andere Dorsoduro rijder tegen :W
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond
Heb momenteel een boel gelezen over de Dorso en zo'n fiets spreekt me super aan,en vooral de 1200 versie. :+ Zoek gewoon veel koppel en vermogen en een hoog WOW gehalte en volgens mij zit dat in de 1200 zeker.Hij zuipt als een tempelier heb ik gelezen maar dat vind ik geen probleem maar dat de wielbasis langer is en de balhoofdshoek wat luier dan de 750 vind ik wat minder,want wil wel een fiets wat lekker de bocht in valt en vlot stuurt. O-)
Dus de vraag of er mensen hier van de 750 naar de 1200 zijn overgestapt en veel verschil merken kwa stuurwerk en dan vooral het korte bochtenwerk?

Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de motor toch maar even gestart. Helaas geen rondje gereden ivm winterstop van verzekering. Volgend jaar misschien toch maar niet meer doen..... Jullie allemaal in de winterstop of toch niet?

Ik heb de Dorso de afgelopen weken ook nog een paar keer uitgelaten :] Was te mooi weer om binnen te laten staan!
 
Ha jongens,

Ik wil na de winter weer mijn olie gaan verversen. Ik heb alleen geen idee meer wat ik er vorig jaar ingegooid heb.. 15w50, dat wel.. Maar welke fabrikant? Geen idee! Iemand die goede ervaringen met een bepaalde fabrikant heeft met betrekking tot de Dorsoduro?

Gegroet, Marijn
 
Ha jongens,

Ik wil na de winter weer mijn olie gaan verversen. Ik heb alleen geen idee meer wat ik er vorig jaar ingegooid heb.. 15w50, dat wel.. Maar welke fabrikant? Geen idee! Iemand die goede ervaringen met een bepaalde fabrikant heeft met betrekking tot de Dorsoduro?

Gegroet, Marijn

Gewoon wat Aprilia voorschrijft, Agip Tec 4T 15W-50. (heet tegenwoordig anders)

Klik

Da's wat ik er altijd ingegooid heb...
Dik 40.000 km's nooit problemen gehad! :]

full
 
Laatst bewerkt:
Oke dankjewel jongens!

Ik heb mijn motor begin december net voor mijn operatie nog even keer goed gebruikt en daarna grondig gewassen. Nu eventjes wat olie bestellen en als het goed is heb ik nog een paar filters liggen *D. Voor de zomer eens wat onderhoud geven :9 .

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan