banden

17 dec 2007
22
0
beste forum lezers

ik kocht vorig jaar een triumph street triple met bijna versleten dunlop qualifier 2 banden er onder. dit jaar was ik toe aan een nieuw setje eronder dus koos ik voor michelin pilot road 3.
maar tot mijn verbazing na de banden te hebben ingereden begint de motor bij heftig accelereren te zwabberen. ook bij snelheden boven de 145.
in bochten is het een hele fijne band maar zoals boven beschreven maakt het me wel een beetje onzeker.
ik had dit namelijk nooit met de dunlops
heeft iemand een goede remedie ?
met vr groet patrick
 
Doe ff de basis checks:
-Check bandenspanning
-Zet je motor op een paddock en kijk of je band bobbels heeft, of dat hij goed op de velg zit.

Is dit pobleem ontstaan nadat de banden zijn vervangen?

Is je velg gebalanceerd? Zo ja, ging je er meteen mee trappen? Heb zelf gehad dat mn band op mn velg was gedraaid vanwege het vet omdat ik even hard ging optrekken. Toen zag ik dat de ventielindicator op de band zo n 10 cm opzij was geschoven.

Kan ook zijn dat er een fabrieksfout in de band zit.
 
heb de banden door een dealer motorzaak laten vervangen. heb nog bij aflevering gevraagd of ze nog dingen zijn tegen gekomen zoals lagers,balhoofd. zij zeiden dat ze dit alle controleerden.

heb de banden op advies op een normale manier ingereden dus niet trappen.
alles op juiste manier gemonteerd
 
heb de banden door een dealer motorzaak laten vervangen. heb nog bij aflevering gevraagd of ze nog dingen zijn tegen gekomen zoals lagers,balhoofd. zij zeiden dat ze dit alle controleerden.

heb de banden op advies op een normale manier ingereden dus niet trappen.
alles op juiste manier gemonteerd

je geeft geen antwoord op de vragen, maar geeft aan dat de motorzaak het heeft gedaan dus moet het wel goed zijn............. WRONG guess
 
Als ik iemand niet vertrouw zijn het grote motorzaken ik ga liever naar de kleine professionele bandenboer waar ik bijsta terwijl de banden vervangen worden
 
heb zelf ongeveer 2500 km gereden met vorige band geen idee hoeveel de vorige eigenaar met deze band gedaan heeft. kocht de motor met 17000 km. qua kleding het ik nu een leren jas ipv textiel en een shoei xr 1100 helm ipv jethelm (ex harley rijder). jullie hebben gelijk ik zou alles zelf misschien ff na moeten checken. had zelf al de bandenspanning verhoogd maar dat hielp niet. wat ik wel heb gedaan is. ik had de voorspanning van de achterveer wat strakker gezet, maar dit had ik al gedaan bij mijn vorige band.
 
dat zeg ik niet maar als je het zelf niet kunt wie kun je dan nog wel vertrouwen?

dat bedoel ik niet.

Jij komt hier met een probleem en er worden een paar vragen gesteld.

bandenspanning
zit je achteras vast

2 makkelijke dingen die je kan beantwoorden waardoor we je misschien kunnen helpen.

Dan moet je niet komen met het antwoord dat je het bij een motorzaak hebt laten doen, zegt niets want daar werken ook mensen die kunnen iets vergeten zijn om aan te draaien of een verkeerde spanning in de band hebben gedaan.

simpel toch?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan