geplande Vogezentrip 2015 van het grote GS-topic

SLIJKMOTO

Proleet-Estheet
In memoriam
Op verzoek van "onze" topic-leden, zal ik vanaf nu de verdere Vogezenberichten in dit draadje verzamelen.

Voor alle duidelijkheid : het gaat hier om de Vogezentrip, waarvoor de inschrijvingen reeds zijn afgesloten, maar waarvoor nog een BOEL werk dient verricht....

Graag dus ook jullie nimmer-aflatende oplettendheid voor wat zich hier verder afspeelt (o.a. geleuter over te betalen voorschotten, te formuleren excuses om niet mee te gaan, enz.)

De stand van zaken op 18 juli 2014, qua reserveringen en betaalde voorschotten (VB ) is de volgende :

F800-rijder : 1 pers - 1 kamer- VB- onder beraad
Rwin : 1 pers - 1 kamer- VB
Mr +Mrs TenCats : 2 pers - 1 kamer - VB
Motormaniac : 2 pers - 1 kamer-VB
EnjoyRider : 2 pers - 1 kamer - VB
Daanh : 2 pers -1 kamer-VB
Wiserider : 1 pers - 1 kamer
Ferry 34 + Peet XXX : 2 pers - 1 kamer - niets meer van gehoord en geen voorschot betaald.
Detox + F&S : 2 pers - 1 kamer-VB
Akula : 1 pers - 1 kamer- VB - snif... !
Slijkmoto : 2 pers - 1 studio - VB
Solex : 2 pers - 1 kamer- VB


Het lijkt me netjes te zijn om tegen begin augustus aan het hotel mede te delen hoeveel kamers er effectief gereserveerd moeten blijven.

Wiserider heeft definitief geannuleerd, Ferry en Peet laten niks van zich weten en F800_rijder houdt zijn reservatie onder beraad wegens principiële redenen (lees : hekel aan het land Frankrijk).

Ik verwacht tegen UITERLIJK eind juli bericht van FERRY + PEET en van F800_rijder of ze nu al dan niet meegaan.

Bij gebreke aan een dergelijk bericht, annuleer ik beide kamers plus deze van Wiserider in de eerste week van augustus.

UPDATE dd. 7 augustus 2014 :


Wat de Vogezentrip 2015 betreft :

- F800_rijder is weer present, én heeft zijn voorschot betaald, zodat zijn kamer tot nader order gereserveerd blijft.

- van Ferry en Petra heb ik niets meer gehoord sinds ettelijke weken, niettegenstaande PB's edm.

Ik vraag dus aan het hotel :

- de reservatie van de respectievelijke kamers "op naam" van de deelnemers te bevestigen
- de kamer van Ferry en Peet te annuleren
- de kamer van Wiserider te annuleren

Ik probeer eea volgend weekend in orde te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
OK, folks, we hebben dus de hotelbevestiging voor volgende reservaties tijdens het Hemelvaartweekend van 14 -17 mei 2015 voor :

7 dubbele kamers,
4 enkele kamers
1 studio/appartement

voor volgende ingeschreven GS-rijders :


F800-rijder : 1 pers - 1 kamer
Rwin : 1 pers - 1 kamer
Mr +Mrs TenCats : 2 pers - 1 kamer
Motormaniac : 2 pers - 1 kamer
EnjoyRider : 2 pers - 1 kamer
Daanh : 2 pers -1 kamer
Wiserider : 1 pers - 1 kamer
Ferry 34 + Peet XXX : 2 pers - 1 kamer
Detox + F&S : 2 pers - 1 kamer
Akula : 1 pers - 1 kamer
Kato + AdventureGirl : 3 pers - 1 studio/appartement+ evt. vriendin van Girl
Slijkmoto : 2 pers - 1 kamer

Voorlopige telling : 21 (of 22) personen en 12 kamers

Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van het hotel op mijn voorstel van gisteren tot praktische regeling der voorschotten.
 
Laatst bewerkt:
'GEPLANDE VOGEZENTRIP 2015 VAN HET GROTE GS-TOPIC' > 'geplande Vogezentrip 2015 van het grote GS-topic'
 
Het lijkt mij handig èn raadzaam om nog even wat extra linformatie op te nemen in dit topic want het wordt inmiddels zoeken waar het zo ongeveer staat. In het huidig deel van het Grote GS topic 26 is alleen de naam van het hotel te vinden maar verder vrijwel niets.

Toeristische info:
De Donon is een berg in de Vogezen in het departement Bas-Rhin, gemeente Grandfontaine. Zijn hoogste punt ligt op een hoogte van 1009 meter. De berg wordt gevormd door een blok zandsteen dat op de granieten bodem vastzit. Op de Donon ontspringen de Rode Saar (Sarre rouge) en de Witte Saar (Sarre blanche), die zich later verenigen tot de Saar.
Op de top bevindt zich een tempel in neoclassicistische stijl die is opgericht door Napoleon III.
De Col du Donon is een beklimming van tweede categorie in de Ronde van Frankrijk, aangedaan in de 6e etappe van 2001.

Het hotel bevindt zich (in de cirkel) aan de D392 buiten de plaats Grandfontaine:
HotelduDonon.jpg


215000143_1.jpg


De faciliteiten:

Gesproken talen: Duits / Engels / Franss
Restauratie ter plaatse
Praktische service: Winkels / Verkoop van producten, Picknickmand, Vervoer van gasten en bagage - station tegen betaling
Uitrusting accommodatie: Helikoptersite, Garage, Gesloten fietsenstalling, Privé parkeerterrein, Busparkeerplaats vlakbij, Fietsenstalling, Park, Privéterras

Equip/services pour les enfants: Babybedje, Kinderbedje, Mogelijkheid voor flesjes/potjeswarmer, Kruk in de badkamer
Speelmogelijkheden voor kinderen: Speelplaats (, Schommel, Glijbaan, Fiets
Uitrusting van de site: Biljard, Minigolf, Open tennisbaan, Overdekt zwembad, Sauna, Jacuzzi, Afgezette wandelroute
Comfort kamers: Haardroger, Telefoon, Airconditioning in elke kamer
 
Die helikopter service lijkt mij wel wat... :)
Laten gewoon de motoren invliegen en droppen in de garage, abseilen dan uit de heli zelf zo het restaurant in. Daarna meteen lekker bourgondisch petit dejeuner, gewoon dejeuner en apres en grande diner met een nog groter grande desert en een cafe au lait, grand creme en nog een Remy Martin.....
Hatsikideeeeee !!!!
 
Na wat aandringen en controles van de spamfilter, kreeg ik uiteindelijk toch de gevraagde confirmatie en de bankcoördinaten van het Hotel du Donon ivm het te storten voorschot.

Het betreft dus een voorschot van €50 per gereserveerde kamer (of 12 x € 50 = € 600 in het totaal).

Teneinde de boel te vereenvoudigen, stel ik voor dat ieder van ons dit bedrag van € 50 per bestelde kamer zo snel mogelijk stort op de rekening van het hotel (zie coördinaten in volgend bericht) en mij van de uitgevoerde betaling verwittigt per PB of mijn eigen, gekende e-mail .

Gelieve bij jullie giro-overschrijving als mededeling de term "SLIJKMOTO" te vermelden, dan weet het hotel dat het om ONZE groepsreservatie gaat... een andere mededeling is niet nodig.

Het hotel heeft beloofd om kosteloos te annuleren en deze som terug te storten indien de annulatie gebeurt TEN LAATSTE EEN (1) MAAND VOOR DE VERTREKDATUM, of 13 APRIL 2015 !

Hou deze ultieme datum dus in het oog en neem tijdig actie (hetzij zelf, hetzij via mijn intermediair) !

Latere annulaties hebben het verval van dit voorschot tot gevolg...

Allez hop, jullie vakantiegeld is reeds gestort...geen enkel excuus dus om deze schamele € 50 niét onmiddellijk over te maken... én jullie steunen de noodlijdende Franse economie !!!

Oh ja, Jongens en Meiskes : het weze goed begrepen : ik moei mij met deze praktische regelingen enkel als "service" naar deze sympathieke groep GS-maniaken toe... ik ben dus géén (reis)organisator en ik draag geen enkele verantwoordelijkheid voor wat er met dit alles gebeurlijk kan mislopen (inclusief tussenkomend faillissement van het hotel, reisongevallen, weersomstandigheden, annulaties, pokken, pest, cholera of welke andere calamiteiten, ook...) !!!!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan