hoeveel olie

tonnie100

Rookie
31 mei 2014
5
0
Ter Apel
Beste mensen,

Ben nieuw hier en zal dan ook meteen met de deur in huis vallen.

Heb een kawa GPX 750 r uit 1987 aangeschaft met 44.000 op de teller...toen ik het buddyzit had verwijdert zag ik op een sticker staan volgende beurt bij 45.000 kilometer.

Dus ik dacht doe ik direct even olie+filter bougies...toen ik de olieplug had verwijdert kwam er een mengsel uit van wel 10 liter denk olie-benzine mengsel. dus dat is niet goed dacht ik... dat verklaard ook dat de benzinetank schoon leeg was (motor heeft een jaar stilgestaan)

Hoe kan de benzine dan in het oliecarter terecht komen.

En nog even dit op het internet staat 3,0 liter met filter 3,2 liter terwijl op het motorblok staat (vulopening) 3,8 liter


Iemand ervaring...hoor het graag.

Groetjes,

Antonie
 
Als je vlotter blijft hangen loopt de benzine zo je blok in.
Wanneer je dan zou starten kan je blok goed in de soep lopen.
Dus eerst de carburateurs reviseren, de rest komt later. ;)
 
Beste mensen,

Ben nieuw hier en zal dan ook meteen met de deur in huis vallen.

Heb een kawa GPX 750 r uit 1987 aangeschaft met 44.000 op de teller...toen ik het buddyzit had verwijdert zag ik op een sticker staan volgende beurt bij 45.000 kilometer.

Dus ik dacht doe ik direct even olie+filter bougies...toen ik de olieplug had verwijdert kwam er een mengsel uit van wel 10 liter denk olie-benzine mengsel. dus dat is niet goed dacht ik... dat verklaard ook dat de benzinetank schoon leeg was (motor heeft een jaar stilgestaan)

Hoe kan de benzine dan in het oliecarter terecht komen.

En nog even dit op het internet staat 3,0 liter met filter 3,2 liter terwijl op het motorblok staat (vulopening) 3,8 liter


Iemand ervaring...hoor het graag.

Groetjes,

Antonie

Combinatie van een benzinekraan die op "on"(lees altijd open) staat en 1 of meer vlotter(s) die niet goed afsluiten.
Benzine loopt dan via de inla(a)t(en) de cilinders in en langs de zuigers het carter in en voila vol carter. :')
10 liter is wel een hoop :o
 
Laatst bewerkt:
Als je vlotter blijft hangen loopt de benzine zo je blok in.
Wanneer je dan zou starten kan je blok goed in de soep lopen.
Dus eerst de carburateurs reviseren, de rest komt later. ;)

:Y
Ik zou dan ook meteen de benzinekraan meenemen, vrijwel zeker lekt die.

TS, het bijvullen van de hoeveelheid olie lijkt me simpel genoeg. Vul eerst 3,2 liter (met filter) en kijk dan op je peilstok/peilglas of er nog wat bij moet...... ;)
 
TS, het bijvullen van de hoeveelheid olie lijkt me simpel genoeg. Vul eerst 3,2 liter (met filter) en kijk dan op je peilstok/peilglas of er nog wat bij moet...... ;)
:^

Vier liter moet hij toch al kopen. :Y
En dan een paar minuten lopen even tien minuten wachten en weer peilen.
 
Zit geen benzinekraan op...kan ik niet op on of off draaien hoort dat ook zo...of heeft de vorige eigenaar wezen prutsen

Op zeker zit die kraan er, mogelijk weet iemand die jouw type motor heeft waar.
Als het een vacuumgestuurde kraan is zit er mogelijk geen "off" stand op. Volg je benzineslang eens naar je tank.......
 
Eigenlijk horen de vlotternaalden in je carburateur de boel al af te sluiten (daar bestaat die hele vlotter voor). De (vacuumgestoorde) benzinekraan zit er voor als één van deze falen.

Jij maakt nu mee dat ze beiden kaduuk zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan