Vaag probleem met bandit 1200

Tomdelien

Rookie
12 nov 2012
13
0
enschede
Dag motorrijders,
Ik heb mezelf een andere motor aangeschaft en het is een mooie rooie Suzuki bandit 1200 s uit 1997 geworden.
Rijd erg leuk en zit veel power in.
Maar nu ontstaat er een probleem met de fiets, de motor starte slecht en liep niet goed stationair.
De dealer heeft de vlotterkamers compleet gereviseerd en gelijk een kleine beurt er achteraan gedaan.
Nu start en rijd de motor lekker maar als je boven de 150 kmpu gaat rijden begint hij te stotteren en het voelt net als die op minder cilinders gaat lopen. Verliest ook al zijn vermogen.
Je moet de motor dan aan de praat zien te houden om veel gas te geven.
Even gestopt bij de tank, daarna weer starten en lopen. Tot de 150 kmpu gaat het prima, kom je daarboven komt dit probleem ter voorschijn.

Ik heb het idee dat het toch een brandstof probleem is, te weinig benzine krijgen of iets dergelijks. Of misschien iets met de kraan of zeg het maar...

Kan iemand mij meer informatie over dit probleem vertellen of iemand die precies weet wat het is?

Hoor het graag!
Tom
 
Eerst even "the usual suspects" nalopen, zoals de kraan en benzinefilter(s) (komt er genoeg door), dan de benzinepomp (die hoor je al als je het contact aanzet) en de afstelling van de vlotters. Zoals Squishy aangeeft, ook je tankbeluchting (hoor je 'm sissen als je de tankdop na een langere rit opent?)
Controleer ook even of er geen doekje oid. onder je zadel de luchtaanvoer blokkeert, zal niet de eerste keer zijn...... en dat merk je vooral bij hogere toeren.
 
Hallo allemaal,

Nou vandaag ben ik bij de dealer geweest en hebben samen gesleuteld.
We hebben het volgende gecheckt.
- benzine kraan eraf gehaald en alles nagekeken, niks verstopt en kraan liep prima
- tankontluchting gecheckt, en die zat verstopt, doorgeblazen met compressor en nu is die weer vrij

dus wij dachten dat het probleem hiermee verholpen zou zijn, maar hij blijft het doen.

tot de 120 kmpu rijden geen probleem, ga je de snelweg op en rij je een eindje 120 dan begint die te haperen en loopt die op 3 cilinders.
Zet je hem dan dan langs de kant even uitzetten en het kraantje op de pri stand zetten en dan loopt die weer op 4 cilinders. ga je dan weer hard rijden doet die het zelfde weer.

Wie heeft er nog meer dingen wat we na kunnen checken?

Ik hoor het graag.

Tom
 
Hallo allemaal,

Nou vandaag ben ik bij de dealer geweest en hebben samen gesleuteld.
We hebben het volgende gecheckt.
- benzine kraan eraf gehaald en alles nagekeken, niks verstopt en kraan liep prima
- tankontluchting gecheckt, en die zat verstopt, doorgeblazen met compressor en nu is die weer vrij

dus wij dachten dat het probleem hiermee verholpen zou zijn, maar hij blijft het doen.

tot de 120 kmpu rijden geen probleem, ga je de snelweg op en rij je een eindje 120 dan begint die te haperen en loopt die op 3 cilinders.
Zet je hem dan dan langs de kant even uitzetten en het kraantje op de pri stand zetten en dan loopt die weer op 4 cilinders. ga je dan weer hard rijden doet die het zelfde weer.

Wie heeft er nog meer dingen wat we na kunnen checken?

Ik hoor het graag.

Tom

Water in de tank?
Moet je het van de dealer op een forum vragen? :X
 
Hallo allemaal,

Nou vandaag ben ik bij de dealer geweest en hebben samen gesleuteld.
We hebben het volgende gecheckt.
- benzine kraan eraf gehaald en alles nagekeken, niks verstopt en kraan liep prima
- tankontluchting gecheckt, en die zat verstopt, doorgeblazen met compressor en nu is die weer vrij

dus wij dachten dat het probleem hiermee verholpen zou zijn, maar hij blijft het doen.

tot de 120 kmpu rijden geen probleem, ga je de snelweg op en rij je een eindje 120 dan begint die te haperen en loopt die op 3 cilinders.
Zet je hem dan dan langs de kant even uitzetten en het kraantje op de pri stand zetten en dan loopt die weer op 4 cilinders. ga je dan weer hard rijden doet die het zelfde weer.

Wie heeft er nog meer dingen wat we na kunnen checken?

Ik hoor het graag.

Tom

Misschien dat als 1 van je bobines warm wordt 1 cilinder wegvalt of ergens een slecht contact/draadbreuk die bij warm worden niet meer goed doorgeeft.
 
Check de vacuumslang eens die van de tank naar de carb gaat?

Volgens mij loopt er geen vacuumslang van de tank naar de carburateur. Er komen 3 slangen naar de tank. Tankontluchting, benzine slang, en reserve benzineslang

Zou het misschien mogelijk zijn dat 1 van de bobines niet goed functioneert? Dat die bij hogere snelheid 1 cilinder uitschakelt? Of iets met de cdi ?
Iemand nog ideeën ?
 
Hallo allemaal,

Nou vandaag ben ik bij de dealer geweest en hebben samen gesleuteld.
We hebben het volgende gecheckt.
- benzine kraan eraf gehaald en alles nagekeken, niks verstopt en kraan liep prima
- tankontluchting gecheckt, en die zat verstopt, doorgeblazen met compressor en nu is die weer vrij

dus wij dachten dat het probleem hiermee verholpen zou zijn, maar hij blijft het doen.

tot de 120 kmpu rijden geen probleem, ga je de snelweg op en rij je een eindje 120 dan begint die te haperen en loopt die op 3 cilinders.
Zet je hem dan dan langs de kant even uitzetten en het kraantje op de pri stand zetten en dan loopt die weer op 4 cilinders. ga je dan weer hard rijden doet die het zelfde weer.

Wie heeft er nog meer dingen wat we na kunnen checken?

Ik hoor het graag.

Tom
zet em op een testbank en doe een AFR run.
 
Volgens mij loopt er geen vacuumslang van de tank naar de carburateur. Er komen 3 slangen naar de tank. Tankontluchting, benzine slang, en reserve benzineslang

Zou het misschien mogelijk zijn dat 1 van de bobines niet goed functioneert? Dat die bij hogere snelheid 1 cilinder uitschakelt? Of iets met de cdi ?
Iemand nog ideeën ?

Er zit een vacuumslang vanaf je carburateurs naar je benzinekraan en een brandstofslang. Vacuumslang zit op de vacuumnippel van een van je carburateurs. ( bovenop).

Gr. Robin
 
vaak gaan de brandstof/vacuum leidingen knikken als de boel warmer wordt. Daar lijkt dit ernstig op. Lopen de leidingen mooi spanningsvrij met een ruime bocht? Klinkt namelijk als een brandstofprobleem.
 
Dit klink idd als een knik in de benzineslang, zelfde probleem gehad en knik was niet te zien als ik de tank van mn motor omhooghad |(
alles eraf gehad en kwartje viel toen ik met losse tank ging rijden, als de motor ging inhouden/op minder cilinders lopen gelijk de tank omhoog om de benzinefilter te controleren, deze was vol maar de motor begon na het optillen vrijwel direct weer goed te lopen, paar cm van benzineslang geknipt en was opgelost.
 
Even gestopt bij de tank, daarna weer starten en lopen. Tot de 150 kmpu gaat het prima, kom je daarboven komt dit probleem ter voorschijn.

Ik heb het idee dat het toch een brandstof probleem is, te weinig benzine krijgen of iets dergelijks. Of misschien iets met de kraan of zeg het maar...

Het is dus gerelateerd aan de snelheid en niet aan toerental of de afstand die je gereden hebt. Dan kan het niet de benzinepomp, carburateurs, vacuum in de tank, of iets dergelijks zijn.

Wat het wel zou kunnen zijn, zijn losse delen van de kuip die niet goed vastzitten, door de snelheid (wind) vervormen en dan voor de luchtinlaat gaan zitten.

Of ram air buizen die niet goed afsluiten waardoor er lucht 'lekt', of andere gekke dingen gebeuren.

En het zou ook nog bedrading met een draadbreukje kunnen zijn. Als die door de rijwind worden weggedrukt, dan zou het contact slechter kunnen worden.

Zoek iets dat gerelateerd is aan de rijwind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan