Frame schade ?

Joeyakascar

MF'er
2 jan 2013
30
0
Hallo luitjes!

Mijn motor is uit stilstand omgevallen, met dank aan mijn frame slider geen kap schade.
de frame slider is wel helemaal gebogen. Mijn vraag is nu kan de motor frame schade zijn opgelopen? Of hoe kan ik dit testen?

Groetjes,

Joey

Ik bedank jullie voor jullie kennis!
 
De slider zelf is inderdaad alleen krom gebogen.
Ben alleen bang dat door de klap het frame schade is opgelopen (geen krasjes).
Heb ook totaal geen verstand van frames en wat het kan hebben.
Het gaat trouwens om een r6 uit jaar 2006.

Bedankt voor jullie reacties.
 
met gewoon eens omvallen gaat er niets aan het frame schelen
die dingen worden aan veel grotere krachten blootgesteld als je tegen 200 Blanchimont op Spa indraait

Naaaa, als je dat doet op de gewone manier, met het rubber op de grond, dan zijn het toch je schokdempers die de klappen opvangen.

Als je het doet met het frame op de grond, dan vangt alleen het frame de klappen op. :P
 
Dit is misschien wel een goed moment om na te denken of je de krachten van een crash uberhaupt wel direct wilt doorgeven naar je frame.

Veel mensen met luxe aluminium zijkoffers komen er ook pas na de eerste crash achter dat een kapot flesje shampoo eigelijk best mee valt i.t.t. een gebogen frame.
 
Dit is misschien wel een goed moment om na te denken of je de krachten van een crash uberhaupt wel direct wilt doorgeven naar je frame.

Veel mensen met luxe aluminium zijkoffers komen er ook pas na de eerste crash achter dat een kapot flesje shampoo eigelijk best mee valt i.t.t. een gebogen frame.

Dat is inderdaad een terechte opmerking.
Ook een slecht setje valdoppen (bv. met een eenpuntsbevestiging) kan soms meer schade aanrichten dan je er mee wil voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan