Speling voorwiel Honda CB750KZ '79 Caferacer

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs91

MF'er
6 mei 2014
34
0
Son
Hallo,

Ik heb twee probleempjes met mijn Honda CB750. Als ik mijn voorwiel tussen mijn benen klem, kan ik mijn stuur van links naar rechts bewegen. Als ik mijn spatbord vergelijk met mijn wiel, gaat hij ongeveer 3/4 cm op en neer? Wat zou dit kunnen zijn?

Verder zit er een moer aan de onderkant van mijn voorvork die niet vast te draaien is? Is dit normaal? Om bijvoorbeeld iets af te stellen?

Ik heb twee foto's toegevoegd om de problemen te verduidelijken, ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Mvg,

Matthijs

full
 
Je probleem is dat je foto te klein is ;)

het lijkt dat de bout op je linkerfoto de as van je wiel zou moeten klemmen OF borgen
gezien de houder klemt hij hem, maar als de schroefdraad defect is zou dat wat speling kunnen veroorzaken.

Verder bedoel je dat je spatbord beweegt t.o.v je wiel ?
gezien de pijltjes op de rechterfoto bedoel je heen en weer ?

even los van alles , draait het wiel mooi soepel rond als je er aan draait met het wiel van de grond (logisch anders rolt je motor he ) :+

succes !
 
Die bout op foto 1 klemt de wielas op zijn plaats, dus als die niet vast zit, kan je speling hebben. In ieder geval niet meer rijden, totdat daar een nieuw draadeind in geplaatst is. Verder zou ik de wiellagers maar eens controleren en de aanwezigheid van de juiste afstandbussen, want je wiel hoort spelingsvrij te zijn.

Edit: als die bout loskomt, kan de wielas er uit klappen en ga je gegarandeerd onderuit.
 
Laatst bewerkt:
Die bout op foto 1 klemt de wielas op zijn plaats, dus als die niet vast zit, kan je speling hebben. In ieder geval niet meer rijden, totdat daar een nieuw draadeind in geplaatst is. Verder zou ik de wiellagers maar eens controleren en de aanwezigheid van de juiste afstandbussen, want je wiel hoort spelingsvrij te zijn.

Edit: als die bout loskomt, kan de wielas er uit klappen en ga je gegarandeerd onderuit.

nou dan had ik dat toch goed gezien :)
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben begonnen met het verwijderen van de moer. De draadeind heeft blijkbaar de afgelopen 35 jaar veel geleden:) Zoals op de foto te zien is, is deze afgebroken, bij het verwijderen van de moer.

Nu vroeg ik me af, of ik deze draadeind er makkelijk uit zo moeten kunnen draaien. Er zit geen beweging in, en ik ben bang dat deze afbreekt als ik hem met teveel kracht probeer te forceren. Ik neem wel aan dat de draadeind niet vast aan de voorvork zit toch? Anders zou ik heel mijn vork moeten vervangen, en daar heb ik niet echt zin in.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik hiermee het beste kan doen? Misschien dat ik de voorvork meeneem naar een garage, want ik vind het wel belangrijk dat mijn voorwiel fatsoenlijk vastzit. Ik wil eigenlijk de andere ook (laten) vervangen. Deze ziet er namelijk ook niet meer super uit.

Alvast bedank voor het meedenken!

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan