Installeren van handguards Polisport Sharp

Minusmaster

Rookie
10 apr 2013
11
0
Beste rijders,

Gisteren kreeg ik mijn Polisport Sharp handguards binnen en tot mijn verbazing zat er geen bevestigingskitje bij. Nu is het niet zo'n probleem om die los te bestellen, maar ik weet niet wat de interne diameter is van mijn stock stuur op de Yamaha XT125X 2007.

Weet iemand misschien of ik de 12mm, 14mm of 18mm kit nodig heb?

PS: Op de site waar ik hem kocht stond er geen "Without Mounting Kit" bij.
 
Laatst bewerkt:
Heb een mailtje gestuurd naar Easyparts, waar ik de handguards gekocht heb met de vraag waar ik die inserts kan kopen. Zonet heb ik een reactie gekregen via de telefoon van ze en ze zeiden dat omdat die inserts van het bevestigingskitje op het plaatje van Easyparts stond, ze het wel netjes vinden om het geld terug te storten inclusief verzendkosten en ik mag de handguards houden.

Dus ik denk dat ik wat keilboutjes koop en die handguards erop ga zetten. Top bedrijf, Easyparts!
 
Keilbouten?
Als ik het goed begrijp heb je al gratis handkappen en ga je het nu proberen af te maken met een beun oplossing?
Waarom geef je niet een paar euro uit aan een bijbehorend montagesetje?

Keilbouten zal overigens ook lastig worden. Daar komt een draadeind uit ipv een inbus in en een moer past niet in de einddoppen. (en zijn niet in de juiste diameter te vinden.) En je zal er busjes tussen moeten stoppen om te voorkomen dat je gasgrip niet tegen de kap gaan lopen.

Bespaar je de ergernis en tijd en bestel een montageset die er bij hoort.

P.s. op Easyparts staat dat op de XT125 een 14mm setje hoort. (geen garantie dat dat klopt natuurlijk, ff meten dus)
 
Thanks voor je reactie, het laatste wat ik wil doen is inderdaad iets slopen of ervoor zorgen dat het er slecht uit gaat zien.

Ik zal even gaan meten!

EDIT: Het blijkt 18mm te zijn
 
Laatst bewerkt:
Die maak je eenvoudig zelf met een stukje alu buis, een draadeind, wat ringen en moeren. Twee Stukjes buis schuin afzagen, tegen elkaar in monteren op een draadeind en aandraaien. Klaar. Buis van 15 rond ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan