Suzuki GS450 valt uit op snelweg

kj_o

Rookie
23 apr 2014
14
0
Bijna weekend, en het wordt heerlijk motorweer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mijn Suzuki GS450 uit 1980 rijdt als een trein, alleen wanneer ik op de snelweg boven de 110 ga rijden in de 5de versnelling, verlies ik in bijna alle gevallen plots vermogen. Wanneer ik op dat moment snel terug schakel en mijn snelheid verminder kan ik gewoon doorrijden, maar toch is dit erg vervelend.

Nu heb ik de ontluchting van de tankdop al gecontroleerd, hier lijkt niks mis te zijn. Ook heb ik een paar weken geleden mijn benzinekraan vervangen. In de tank zit nauwelijks roest en de benzine filter (die vanuit de kraan in de tank steekt) is vrij groot dus daar zou ook niks moeten blokkeren.

De bougies zijn vervangen, en de motor loopt netjes stationair. De garage gaf aan dat het reviseren van de carburateurs onderhand wel nodig was. Het luchtfilter is onlangs nog schoongemaakt.

Wie heeft er een idee?
 
Bijna weekend, en het wordt heerlijk motorweer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mijn Suzuki GS450 uit 1980 rijdt als een trein, alleen wanneer ik op de snelweg boven de 110 ga rijden in de 5de versnelling, verlies ik in bijna alle gevallen plots vermogen. Wanneer ik op dat moment snel terug schakel en mijn snelheid verminder kan ik gewoon doorrijden, maar toch is dit erg vervelend.

Nu heb ik de ontluchting van de tankdop al gecontroleerd, hier lijkt niks mis te zijn. Ook heb ik een paar weken geleden mijn benzinekraan vervangen. In de tank zit nauwelijks roest en de benzine filter (die vanuit de kraan in de tank steekt) is vrij groot dus daar zou ook niks moeten blokkeren.

De bougies zijn vervangen, en de motor loopt netjes stationair. De garage gaf aan dat het reviseren van de carburateurs onderhand wel nodig was. Het luchtfilter is onlangs nog schoongemaakt.

Wie heeft er een idee?

Deze 2 dingen stroken niet helemaal met elkaar?

Waarom terugschakelen, meer toeren is meer vraag naar benzine. Terwijl je zelf denkt aan een benzine toevoer probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dag Boevie,

Bedankt voor je snelle reactie! Wanneer ik niet terug schakel verliest de motor zijn vermogen totaal waarna deze vervolgens uitvalt en moet ik de motor op de vluchtstrook zetten.

De benzinekraan was sowieso kapot, deze lekte benzine. Ik heb deze vervangen en om geen details te missen heb ik het er voor de zekerheid bijgezet ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat tips van mensen opgevolgd, zoals die ik hierboven beschreef, alleen helaas niet tot het gewenste resultaat. Heb jij wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Er zit geen vacuumafsluiter tussen de tank en de carbs?

En ik heb ook zelf een ervaring met blanke lak resten in de benzinetank. Filter inderdaad niet verstopt, toch wel de hele tijd probleempjes in de hogere toeren.

Maar bij jouw is het weer over als je terugschakeld en meer toeren gaat draaien.
Als het iets simpels is dan heeft het te maken met vacuum. Meer toeren is meer vacuu, en dan werkt het net wel weer. (zoals een eventuele vacuumafsluiter)
 
Nee, er zit geen vacuumafsluiter tussen de tank en de carbs.

Ik zou de tank nogmaals een keer kunnen doorspoelen. Dit is onlangs wel gebeurt dus ik denk zelf dat deze kans wat kleiner is.
 
Nee, er zit geen vacuumafsluiter tussen de tank en de carbs.

Ik zou de tank nogmaals een keer kunnen doorspoelen. Dit is onlangs wel gebeurt dus ik denk zelf dat deze kans wat kleiner is.

Ik denk niet dat het een elektrisch probleem is zoals de bobines of de ontsteking, maar zeg nooit nooit. Het is nog met contactpunten,bouwjaar 80? Of heeft ie al toevallig elektronische ontsteking?
 
kink in benzineleiding? (deze worden zachter als ze warmer worden)
boven op de zittingen van de vlotternaalden zit soms ook een klein gaasfiltertje, misschien dat deze verstopt zijn?
 
Ik denk niet dat het een elektrisch probleem is zoals de bobines of de ontsteking, maar zeg nooit nooit. Het is nog met contactpunten,bouwjaar 80? Of heeft ie al toevallig elektronische ontsteking?

Ja de motor was vrijwel onaangeraakt, er is een grote kans dat de contactpunten nog uit '80 afstammen.
 
kink in benzineleiding? (deze worden zachter als ze warmer worden)
boven op de zittingen van de vlotternaalden zit soms ook een klein gaasfiltertje, misschien dat deze verstopt zijn?

Dag Guntherrex,

Ik ben van plan binnenkort de carbs te gaan reviseren, dan kan ik dat ook direct nakijken, thanks voor de tip.

Ik moet zeggen dat doordat de benzineleiding vrij kort is de leiding redelijk strak staat. Dit geld ook voor de leiding die vanaf de kraan direct naar de linker carb gaat.
 
Doordat mijn koppelingskabel was geknapt had de garage mijn motor opgehaald.

Echter gaven zij telefonisch aan dat de motor wel een beurtje nodig had en vertelden ze in het kort wat zij tegen kwamen (carbs reviseren, benzinekraan kapot). Alleen door het prijskaartje wat hieraan hing, door een verschrikkelijk hoog uurloon plus het bestellen van nieuwe onderdelen, hebben ze hem alleen rijklaar voor me gemaakt.

Ik had de garage inderdaad gevraagd of ze naar het probleem konden kijken, maar dit is dus uiteindelijk niet gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Meestal heb je elektronische problemen als het zaakje warm word, als het afgekoeld is is het soms weer over.
Maar ik weet niet of het zo werkt met contactpunten.

Carbs schoonmaken en dan gelijk reviseren lijkt me gezien de leeftijd niet verkeerd, of is er al vaker gereviseerd?
Misschien dat de gasnaald buizen uitgelubberd zijn en de gasnaalden versleten. Heb ik geen ervaring mee.

Een lichtelijke knik in je benzineleidingen zou ook nog kunnen, ik zou er even serieus naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan