Nieuwe accu nu al overleden?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Beste leden,

Vandaag eindelijk mijn afgevoerde motor opgehaald (gasrestrictie).
Was meteen starten en lopen toen een uurtje gereden. Een paar uur later wilde ik hem starten en na 3 proberen kwam er niks meer uit en leek hij op te zijn. Het is een nieuwe accu 2 maanden uit bijna niet gebruikt. Toen heb ik de startkabel aangesloten en hop hij starte weer. Toen een halfuurtje gereden ( geprobeerd hem enigsins op te laden) toen ik bijna thuis was en voor het stoplicht stond viel hij uit en kreeg hem ook niet meer aan.

Nu wil ik morgen een nieuwe accu kopen, maar heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn?
 
Ben nog vrij nieuw in de motorwereld.

Goed opladen ga ik zeker proberen. Ik las ook iets over een spanningsregelaar zou dat het misschien kunnen zijn. Krijg graag advies wat het zou kunnen zijn.

Maar ik denk idd dat de acc niet bijlaad, hoe is dat op te lossen en blijft het probleem als ik er een nieuwe accu inzet?
 
Meten is weten...

- Accu even helemaal opladen.

- Accu even los meten. (Bij een goede accu ergens tussen de 12,3 en 12,8V)

- Start de motor en meet de spanning over de accu bij het maken van wat toeren.
==Als de spanning gelijk of lager is dan de waarde die je nu meet wordt de accu niet bijgeladen tijdens het rijden. Dan moet je het zoeken in of de dynamo of de spanningsregelaar.
==Als de spanning die je meet hoger is dan 14,5 a 14,9V dan is er iets mis met de spanningsregelaar. Een veelste hoge spanning zal een accu snel kunnen slopen. (Daarom die met de huidige accu testen, anders blijf je accu's kopen..)
 
Oke, omdat die niet oplaad is het zeker de dynamo of spanningsregelaar? Zijn deze universeel of apart per type?

De FZR 600 staat ook bekend om het stukgaan van de spanningsregelaar. Deze zijn vaak voor elk type apart, of i.i.g. merkgebonden. De plaatselijke motorboer kan je een nieuwe leveren, of anders eens neuzen op de site's van webwinkels, zoals Carmo electronics, of b.v. cmsnl.com of Roukema


Deze b.v.: Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel is als je weinig kennis van zaken hebt, je meestal onbezorgd op pad kunt gaan.

Ik moet er niet aan denken om met deze warmte de brommer aan te gaan duwen.
Zit ik toch liever met een koud biertje achter het huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan