Motor (Aprilia RSV Mille) slaat af bij gasgeven

Ferroli

Rookie
30 mrt 2009
14
0
Zeewolde
De motor slaat af bij gasgeven.
Net nieuwe accu geplaatst. Fortis gebruikt, nieuwe benzine.
De motor start meteen, heeft het altijd goed gedaan en slaat nu af bij gasgeven.
Wie heeft suggesties? Volgens mij is het een klein dingetje.
 
Geef es wat meer info joh. Welk modeljaar, welke modificaties? Andere eprom, luchtfilter, uitlaat? Hoe lang heb je hem al, heeft ie lang stil gestaan, had ie eerder kuren? Starten met choke / stationairverhoger of zonder? Hoe snel draai je die terug enz enz.

Edit: als ik snel je MF geschiedenis bekijk is het gewoon een fiets met eh 'karakter' en moet je even diep (laten) graven om 'm een keer echt goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
fortis moet forthe zijn neem ik aan? Zo ja, wat heb je gebruikt? En als het motorflush is weet ik het probleem al, mits het dat is... O-)

(Met motorflush heb je geen smerende werking meer en mag je dus geen gas geven en al helemaal niet mee rijden.)
 
Is van mijn zoon, bouwjaar 2000, alles standaard, choke uit bij 80 graden.
Heeft een nieuwe ontsteking. De winter stilgestaan.
Pas bij 80 graden uit :? Joh die mille loopt al veel eerder goed, 80 graden lijkt mij overkill.
Enniehoe, ik lees net in je andere topic dat de motor ook inhoud bij het wegrijden. Maak anders je luchtfilter eens schoon of vervang 'm als die van karton is. Nieuw standaard luchtfilter kost je rond de 15 euro.
 
Okee, hoeveel graden dan? En gisteravond hebben we het luchtfilter bekeken, was mooi schoon.
Okee forthe, foutje bedankt. Worden ook weer flauwe grapjes over gemaakt zie ik. Kan je gewoon mee rijden daarna.
 
Allereerst even melden ben geen RSV epert maar heb een keer hetzelfde verschijnsel gehad bij mijn ZRX en dat bleek de jiffy beveiliging te zijn........ Schakelaar was vervuild en gecorodeerd daardoor slecht contact. Starten en stationair draaien allebei prima tot je gas gaf dan was het gelijk over met de pret.....
 
De choke is geen echte choke, hij zet alleen je gas wat hoger zodat hij bij koude motor niet afslaat. Ik heb het bij die van mij nog nooit nodig gehad maar het veranderd niets aan je mengsel. Handig dat injectie.

Als hij ook enkel inhoud bij heel weinig gas en verder goed reageerde op half en vol gas, zou ik de tps sensor opnieuw op nul stellen. Maar ik ken de verdere historie van de fiets niet.

Je hoeft iig niet naar mengsel of carb issues te kijken want dat zit er niet op...
 
De choke is geen echte choke, hij zet alleen je gas wat hoger zodat hij bij koude motor niet afslaat. Ik heb het bij die van mij nog nooit nodig gehad maar het veranderd niets aan je mengsel. Handig dat injectie.

Als hij ook enkel inhoud bij heel weinig gas en verder goed reageerde op half en vol gas, zou ik de tps sensor opnieuw op nul stellen. Maar ik ken de verdere historie van de fiets niet.

Je hoeft iig niet naar mengsel of carb issues te kijken want dat zit er niet op...
Aaah is "99 ook al met injectie. Bij mijn Falco (zelfde blok) deed ik de stationairschroef bij 48 graden dicht, vanaf dat moment hoorde je ook dat ie stationair wat sneller ging lopen met de stationairschroef open.
Nogmaals, ik zou het luchtfilter even schoonmaken of vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan