Yamaha r6 word warm en valt uita

Dvis

MF veteraan
6 mei 2013
1.712
2
Leeuwarden
Hallo..

Een vriend van mij heeft sinds kort een Yamaha r6..
Sinds gister avond stond hij 2 Sec. Voor de stoplicht en hij werd snel warm van 80 naar rond de 90 graden..

Bij het optrekken houdt ie in en bij te lang stationair valt ie uit.

En wanneer slaat de ventilator aan bij een r6..??

Alvast bedankt..

Gr dennis
 
Bouwjaar 1999-2002?

Die modellen hebben last van dat er een stukje/stukjes uit de cilinder-wand breken. Dan is je blok echt overleden. Althans bij beginnende schade iig je cilinder en zuiger's. Je kunt hier achter komen door de compressie te meten, hoef je ook nog niets te demonteren.

ventilator slaat aan bij zn 110 graden.
 
Check eerst het koelvloeistofpeil eens misschien zit er te weinig in dat daarom de temperatuur zo snel oploopt. En het inhouden en uitvallen kan misschien een beveiliging zijn omdat er mss te weinig koelvloeistof in zit om te voorkomen dat het blok te warm word dat hij daarom automatisch uitvalt, en inhoud omdat hij in noodloop gaat.

Wanneer de ventilator aan gaat bij een R6 weet ik niet maar bij mijn Fireblade spring hij aan bij 95/98 als ik me goed herinner, maar goed ik sta nooit stil bij een stoplicht :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo..

Een vriend van mij heeft sinds kort een Yamaha r6..
Sinds gister avond stond hij 2 Sec. Voor de stoplicht en hij werd snel warm van 80 naar rond de 90 graden..

Bij het optrekken houdt ie in en bij te lang stationair valt ie uit.

En wanneer slaat de ventilator aan bij een r6..??

Alvast bedankt..

Gr dennis

Het is ook erg warm, in 2 seconden 10 graden is te snel :+ , maar dat zal je wel niet letterlijk zo bedoelen.
huidige benzine is slecht bestand tegen lang stilstaan, als hij de motor net heeft zou dat daar aan kunnen liggen.
even wat benzine toevoeging kopen bij de motorzaak.
bij een R1 slaat de fan vaak pas aan boven de 100 graden op de display en als je het zelf al erg warm hebt, maw nogal laat ;)

hoop dat het euvel met de benzinetoevoeging over is.
de tip van compressie meten is niet verkeerd om te doen als je problemen blijft houden, maar was nog beter geweest Voor de aankoop te doen :/

succes en wel even hier laten weten wat er uiteindelijk uitkomt he ?
 
Wat je nog zou kunnen checken zonder compressie meter: De carterontluchting loopt van fabriek, van blok naar luchtfilterkast. Kijk ff of dit nog zo is, ik vermoed nl dat de slang los gehaald is en niet meer op je luchtfilterkast aangesloten zit. Als deze los licht moet je de motor kunnen ruiken bij stilstand, maar ook heeft de vorige eigenaar dan geweten dat er iets mis was. Je maat heeft de motor toch pas net?
 
Het is ook erg warm, in 2 seconden 10 graden is te snel :+ , maar dat zal je wel niet letterlijk zo bedoelen.
huidige benzine is slecht bestand tegen lang stilstaan, als hij de motor net heeft zou dat daar aan kunnen liggen.
even wat benzine toevoeging kopen bij de motorzaak.
bij een R1 slaat de fan vaak pas aan boven de 100 graden op de display en als je het zelf al erg warm hebt, maw nogal laat ;)

hoop dat het euvel met de benzinetoevoeging over is.
de tip van compressie meten is niet verkeerd om te doen als je problemen blijft houden, maar was nog beter geweest Voor de aankoop te doen :/

succes en wel even hier laten weten wat er uiteindelijk uitkomt he ?

Haha hij zei dat zo tegen dus dacht zet net zo erop als hij dat zei..
Maar zal ff zeggen dat hij dat maar eens moet proberen..
 
Sorry, couldn't resist.

Ik zal ook nog even serieus reageren dan. Oplopende temperatuur is heel normaal na een stuk met hoge snelheid en dan ineens stil staan voor een verkeerslicht.
Ik zou het inhouden en afslaan daarom eerder zoeken in brandstof toevoer.
Geknikte slang, iets verstopt, zoiets knulligs. Of iets ergers natuurlijk. ;)
Is het een carb of injectie fiets?
 
Sorry, couldn't resist.

Ik zal ook nog even serieus reageren dan. Oplopende temperatuur is heel normaal na een stuk met hoge snelheid en dan ineens stil staan voor een verkeerslicht.
Ik zou het inhouden en afslaan daarom eerder zoeken in brandstof toevoer.
Geknikte slang, iets verstopt, zoiets knulligs. Of iets ergers natuurlijk. ;)
Is het een carb of injectie fiets?

Snap ik, lul was ook met een ;)

Dat iets lulligs kan zijn ben ik met je eens. Maar R6-snel warm lopen-en afslaan denk ik gelijk aan wat ik weet, van dit type en bj.
Daarom gaf ik aan compressie meten, hier hoef je niets voor te slopen en weet je het meteen, zonder oneindig lang dingen uitproberen of zelfs vervangen. Compressie meten zegt vaak niet zoveel, maar in t geval van de R6 1999-2002, is het de snelste en makkelijkste diagnose.
Maar voor TS zn maat hoop ik dat jij gelijk hebt. :Y
 
Gescheurde cilinderwand bij dit type motor betekent:
-bij warme motor uitvallen bij stationair
-inhouden
-zomaar uitvallen

Kortom: ik zeg niet dat het dit is, ik zeg alleen dat jouw omschrijving verdacht veel overeenkomt met de kenmerken van dit probleem.

Dus inderdaad compressie meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan