Suzuki RE5 restauratie

Hèhè, eindelijk iemand met een RE-5.

Ik heb er ook ooit een gehad. Helaas weg moeten doen.
[afbeelding]

Succes! Leuk hoor. Ik houd je in de gaten. ;)

Zou het misschien deze kunnen zijn?
full
 
Het forum rond de wankel Suzuki is een beetje stilgevallen...dus daarom post ik nog een paar dingen....
Iemand enig idee wie in Nederland/Belgie een RE5 bezit (en of ie rijdt of enkel dienstdoet als decor)
Hierbij een foto van RE5 nr 2 die ik ga restaureren...zou een rode "M" moeten worden!
Ik heb érg veel prima onderdelen op stock. Als er iemand onderdelen wil ruilen(liefst) of kopen/verkopen mag je me altijd een PB sturen.
full
 
In België staat er bij de Suzuki dealer 'Motor Sprint' te Leuven een wankel in de toonzaal als decoratie (ook een Walter Wolf en een T500) allemaal prachtig gerestaureerd.
In deze winkel zijn ze ook zeer behulpzaam wanneer je onderdelen besteld voor klassiekers. Heb er al heel wat besteld voor mijn suzuki ac50 en gt250! :)
 
Een vriend van mij heeft er eentje in perfecte staat. Heeft het ding gekocht van een verzamelaar met een paar honderd kilometer op de klok.
 
Leo Schuil in leeuwarden had toen der tijd een stuk of 4 van die Re5 `s staan , wou er nooit 1 kwijt .
Of heb jij 1 van hem losgeweekt }) .
Het blijft nostalgie zo`n ding , ik heb vroeger stuk of 3 of 4 GT 750`s gehad ..
Maar een Re5 was toen al de heilige graal .. (1982)

Heilige graal _O- ,niemand wou vroeger zo,n ding hebben :N ,hij is loeizwaar,zuipt als een tempelier,de techniek is veel te ingewikkeld en de onderdelen veel te duur.
Dat is de reden dat het nooit een verkoop succes is geworden en ze nu zo zeldzaam zijn. :Y
 
full

full

Best handig zo een hoop extra onderdelen van een paar ontmantelde ongeval RE-5...hier een ganse hoop glansvernikkelde onderdelen....mooier dan nieuw en het zou zo moeten blijven
 
[afbeelding]
[afbeelding]
Best handig zo een hoop extra onderdelen van een paar ontmantelde ongeval RE-5...hier een ganse hoop glansvernikkelde onderdelen....mooier dan nieuw en het zou zo moeten blijven

Dus je kunt onderdelen vernikkelen/verzinken met de rubber onderdelen er nog op?

Wil je een foto maken van de cockpit zelf? Vind die motor echt een plaatje, maar aan doe tonde bus voorop moet ik wennen. Benieuwd hoe alle tellers enzo zijn vormgegeven. Ik verwacht iets hightech's!
 
Ja het rubber mag erop blijven...was handig om de remslang met veer errond te verzinken.Hier de foto van de tellers (klokken).Erg high-tech misschien niet maar voor die tijd al een versnellingsindicator.Het afdekkapje uit plastiek klapt omhoog als je de sleutel in het contact omdraait...Bij het volgende model (RE-5A)werden deze tellers vervangen door die van de GT750...
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan