R1200 GSA valt uit bij warme motor....

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.623
1.927
Als ik remmend op de motor voor stoplichten stil kom te staan, gaat het goed, maar als ik ,m met gas dicht uit laat rollen dan moet ik steeds ,n streepje gas houden, want ander slaat ie geheid af.....zodra ik dan stil sta en ,m rustig stationair laat lopen,loopt ie prima rond...
Lastig,want je kun ,m op moment van afslaan ook niet meer direct herstarten,tenzij je eerst naar N teruggaat...al rijdend in druk stadsverkeer best lastig af en toe...
Inmiddels staat de teller op 110000 km.
De gasklephuizen zijn nog nooit gereviseerd,maar het niet willen starten in versnelling is iets wat zich de laatste tijd voordoet...

Iemand een suggestie wat dit kan zijn? Combi van gasklephuizen met softwareprobleem? Of hoort het zo te zijn dat je naar N teruggaat voor ,t opnieuw starten...

Het is een 2008 model...dus geen tikkende kleppen gelukkig _O-

Oh ja, olieverbruik ís ook 0...voordat iedereen weer gaat zeiken over BMW,s O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat ie niet start in de versnelling met koppeling en zijstandaard in, hoort niet.

Als je een neutraalindicatie op je display hebt is het in ieder geval niet de potentiometer op de bak (=neutraalsensor). Meet de koppeligsschakelaar eens door (en check dat ie ook klikt als je je koppeling inknijpt). Als dat okee is is de zijsteunschakelaar waarschijnlijk de boosdoener. Vaak gaan ze stuk als er teveel speling op de zijstandaard zit, je kan dan het beste de twee kraagbussen in het frame en het lagerbusje vervangen.

Het uitvallen is wat lastiger te verklaren. Zijn de kleppen de afgelopen 10.000km gesteld?
 
Ik gooi ,m altijd en overal op de zijstandaard,dus het is aannemelijk dat bij deze km stand de lagering nagezien moet worden.

Onderhoud gebeurt bij een BMW dealer,dus neem aan dat ze de kleppen stellen als het nodig is..
.
 
Ik gooi ,m altijd en overal op de zijstandaard,dus het is aannemelijk dat bij deze km stand de lagering nagezien moet worden.

Onderhoud gebeurt bij een BMW dealer,dus neem aan dat ze de kleppen stellen als het nodig is..
.

Er komt binnenkort weer de 10000 beurt aan...als ik luister naar de bc...dus dan zou dat ineens mee kunnen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan