R6 2008 8000 km heeft problemen met de koppeling ?

biebiep

Rookie
8 jun 2014
10
0
oudenburg
De laatste 3 keren dat ik een wheely deed springt deze uit zijn 2 de vitesse, en nu bij het gewoon rijden en opschakelen gaat deze ook moeilijker in vitesse.
Als ik de motor start en in zijn 1 ste vitesse doe en dan in 2 de vitesse stilstaand hoor je in de 2de vitesse een slag en als ik versnellingen hoger ga gaat deze ook niet meer zo soepel erin , is dit een zware kost ?, en als ik deze vermaak en ik zet er een quikschifter op kan ik nog wheelys doen en versnellingen hoger gaan zonder dat ik nog schade zal hebben aan de koppeling of zal deze quikschifter daar niks aan kunnen doen ? zal je zoizo schade blijven hebben met wheelys te doen

mvg !
 
Laatst bewerkt:
de laatste 3 keren dat ik wheelys doe springt deze uit zijn 2 de fitesse, en nu bij het gewoon rijden en opschakelen gaat deze moeilijker in fitesse , als ik de motor start en ambrieer en in eerste doe dan 2 de enzv wel stilstaand ..hoor je in de 2de fitesse een slag en deze heb ik maar als ik de ambriage iets terug lost dan springt deze in zijn 2 de als ik versnellingen hoger ga gaat dit ook niet meer zoals boter erin , is dit een zware kost ? en als ik deze vermaak en ik zet er een quikschifter op kan ik nog lange wheelys doen en versnellingen hoger gaan zonder dat ik nog schade zal hebben aan de koppeling of zal deze quikschfter daar niks aan kunnen doen ? zal je zoizo schade blijven hebben met wheelys te doen

mvg !
ik hoop dat er mensen op dit forum zitten welke je verhaal begrijpen want wat mij betreft had je het ook in het Russisch kunnen doen.

ten eerste, je spelt vitesse verkeerd

:+

nee, serieus, wat je met fitesse, ambrieer en ambriage bedoelt.

probeer je verhaal eens in het nederlands te doen, meer mensen zullen je begrijpen.
 
ja was een beetje vluchtig getypt , en als je mij maar met zo iets kan helpen hou je ergens anders mee bezig dan en ik denk wel dat de meeste mechaniekers mij verstaan
 
Laatst bewerkt:
ja was een beetje vluchtig getypt , en als je mij maar met zo iets kan helpen hou je ergens anders mee bezig dan

kijk, ik kom natuurlijk wel uit het hoge noorden maar ik spreek wel degelijk gewoon nederlands. dat men in belgie soms dingen anders noemt zoals pinkers kan ik nog inkomen.
maar ga er nu niet vanuit dat men hier op een forum, waar het grootste deel nederlands is, jou ook maar enigsinds kan begrijpen.

als jij alleen maar lomp wilt doen tegen mensen, waarom dan je vraag stellen?
 
ik hoop dat er mensen op dit forum zitten welke je verhaal begrijpen want wat mij betreft had je het ook in het Russisch kunnen doen.

ten eerste, je spelt vitesse verkeerd

:+

nee, serieus, wat je met fitesse, ambrieer en ambriage bedoelt.

probeer je verhaal eens in het nederlands te doen, meer mensen zullen je begrijpen.
Volgens mij bedoeld hij friteuse.
Hij heeft 2 friteuses, de tweede is gevuld met boter maar dat is zware kost.
 
Hij bedoelt dat dergelijke woorden geen dialect, maar onbekend zijn in het nederlands. En hij verzoekt je daarom om het iets nederlandser te schrijven zodat de nederlanders het ook begrijpen. Ik ben dan wel 'mechanieker' maar ook ik begrijp geen ene kut van je verhaal.
 
probleem zit hem in mijn 2de vitesse , deze springt er uit met een wheely te doen , vroeger deed hij dit niet , en het verergert maar .... nu schakelt deze ook moeilijker in 3de vitesse en 4de vitesse
 
maar man toch 2 fouten een f met een v verwisseld en ambrieer klopt toch ! en ambriage ! lomp ? als je door die 2 foutjes mijn verhaal niet begrijpt wie is er dan lomp !

muahahaha

ik meld in die zelfde post dat ik nog niet het kleinste idee heb van wat een fitesse is maar je neemt wel van me aan dat het met die andere v geschreven word?
heb je ook op het linkje in dat woord geklikt? dan kom je er namelijk snel achter dat dat deel van mijn post in ieder geval niet serieus was ;)

Volgens mij bedoeld hij friteuse.
Hij heeft 2 friteuses, de tweede is gevuld met boter maar dat is zware kost.
*O*
dat moet het wel zijn toch?
tenminste, het lijkt hier om een belg te gaan dus wat dat betreft kan het kloppen.

Hij bedoelt dat dergelijke woorden geen dialect, maar onbekend zijn in het nederlands. En hij verzoekt je daarom om het iets nederlandser te schrijven zodat de nederlanders het ook begrijpen. Ik ben dan wel 'mechanieker' maar ook ik begrijp geen ene kut van je verhaal.
:^

neem dit laatste deel van mijn post in ieder geval erg serieus aub.
van wat je post snappen wij nederlanders maar weinig, een aantal woorden welke je gebruikt zijn voor ons chinees.
mijn verzoek, en ik denk dat een hoop mensen zich hierin kunnen vinden, is om het stukje proberen opnieuw te schrijven. in het nederlands dat wij Nederlanders ook kennen.
indien je dit niet voor elkaar krijgt in normaal nederlands, net zoals het grootste deel van de wereldbevolking dat niet zou kunnen en wat dus niet erg is, kun je het misschien in het engels of zelfs in het duits/spaans/frans doen. er zijn zat mensen hier die meer dan 1 van de talen in dat rijtje goed genoeg kennen om je dan verder te kunnen helpen
 
Probeer het eens opnieuw , met gebruik van :

Leestekens ( . , : )
Hoofdletters op globaal de juiste plaats.
Tijdig op <ENTER> drukken.


Vervang belgen-slang door Hollandse taal

En dan heb je goeie kans dat iemand je kan vertellen wat je aan je brommer gesloopt hebt
en hoe dit te repareren.

Of je duwt hem in Brugge naar binnen bij een werkplaats , want daar verstaan ze je wel.
 
De nokken op de zijkant van de tandwielen zijn rond geslagen waardoor de tanwielen niet goed meer in elkaar grijpen en elkaar uiteen duwen.
ook de schakelvorken krijgen hier veel van te lijden.
Je zal de tandwielen van de 2e versnelling en waarschijnlijk de schakelvorken moeten vervangen.
Als je dit moet laten doen zal dit als je zelf heb blok demonteert ruim 1500 euro kosten (grove schatting)
 
Probeer het eens opnieuw , met gebruik van :

Leestekens ( . , : )
Hoofdletters op globaal de juiste plaats.
Tijdig op <ENTER> drukken.


Vervang belgen-slang door Hollandse taal

En dan heb je goeie kans dat iemand je kan vertellen wat je aan je brommer gesloopt hebt
en hoe dit te repareren.

Of je duwt hem in Brugge naar binnen bij een werkplaats , want daar verstaan ze je wel.



oke zal mij in het vervolg nog meer aanpassen
mvg
 
De nokken op de zijkant van de tandwielen zijn rond geslagen waardoor de tanwielen niet goed meer in elkaar grijpen en elkaar uiteen duwen.
ook de schakelvorken krijgen hier veel van te lijden.
Je zal de tandwielen van de 2e versnelling en waarschijnlijk de schakelvorken moeten vervangen.
Als je dit moet laten doen zal dit als je zelf heb blok demonteert ruim 1500 euro kosten (grove schatting)





bedankt voor deze uitleg , geen goed nieuws dacht dat dit niet zo duur ging zijn
mvg
 
Hij bedoelt dat dergelijke woorden geen dialect, maar onbekend zijn in het nederlands. En hij verzoekt je daarom om het iets nederlandser te schrijven zodat de nederlanders het ook begrijpen. Ik ben dan wel 'mechanieker' maar ook ik begrijp geen ene kut van je verhaal.
:Y

Ik weet dan wel wat een vitesse is en ambrieren/ambriage (koppelen/koppeling....waarom in de titel wel gewoon 'koppeling' staat is mij een raadsel en het helpt ook al niet dat er 'ambieren' staat in de 1e zin ipv ambrieren) is. Ik woon vrij dicht bij de grens en heb ook voor mijn werk nog wel eens met Belgen te maken, maar ik begrijp geen snars van wat er nou eigenlijk staat. Hoofdletters en punten zouden het ook al een stuk leesbaarder maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan