Het Circuit op met Racecracks Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer geslaagd dagje! Super organisatie hier!

Goed warm, maar prima te doen. Goed om na zo'n lange tijd niet te hebben geraced weer ff in actie te zijn 8-) Volgend jaar weer vaker doen, ben lang zo scherp niet meer als een paar jaar geleden :+

Hier nog een filmpje van de niveau 4 groep, ik dacht sessie 4...
 
Laatst bewerkt:
Kneiter.. Klopt die teller?! Ik ben nog n gruwelijke noob op assen maar 260 in dat latere stuk.. Tering joh 😅

Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.

Iemand tips?

 
Kneiter.. Klopt die teller?! Ik ben nog n gruwelijke noob op assen maar 260 in dat latere stuk.. Tering joh 😅

Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.

Iemand tips?



Best logisch want dan ga je de tribune in :P
 
Haha het lijkt mij ook beter als je na start finish rechtsaf gaat.... word die makkelijker van :+

Mijn teller wijkt iets van 10km/h af als ik hem met de gps vergelijk. Mag ook wel, 15-43 erop ipv 16-40, maar wel weer een grotere band om te compenseren :+ Op straat rijd ik nooit te hard dus als ik m'n teller aanhoud :+

Kneiter.. Klopt die teller?! Ik ben nog n gruwelijke noob op assen maar 260 in dat latere stuk.. Tering joh 😅

Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.

Iemand tips?

 
Kneiter.. Klopt die teller?! Ik ben nog n gruwelijke noob op assen maar 260 in dat latere stuk.. Tering joh 😅

Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.

Iemand tips?


Nou, voor de eerste keer op Assen/een circuit is dit echt heel erg goed! Je knijpt de motor lekker uit, weinig pauze tussen volgas/remmen en je gaat lekker plat.

Ik ben met een 1.57 op een 600 ook nog iemand die wel wat bij kan leren dus er zijn er vast die meer geschikt zijn om tips te geven maar ik zie als "medestudent" wel een paar dingen die je makkelijk kunt verbeteren. Vanaf start/finish:

-Probeer de Haarbocht na het 150 meter bord aan te remmen en er minder snelheid uit te remmen, nu neem je te weinig snelheid mee Haarbocht-uit.
-Pak die kerb aan de rechterkant in Madijk, daardoor kan je de motor meer rechtop houden en tot Ossenbroeken-in vol gas blijven geven.
-Ossenbroeken: Hier zijn de meningen over verdeeld, veel lijnen en stijlen mogelijk. Je gaat er al erg snel en plat doorheen en maakt er al mooi "één bocht" van.
-Strubben wijder aansnijden (iets meer rechtdoor rijden) en dan met minder snelheid hard plat linksaf en zorgen dat je de apex kust (Je kunt aan de bandensporen zien waar je de apex moet "kussen") Daardoor kun je motor eerder rechtop zetten en eerder vol op het gas waardoor je de Strubben uiteindelijk sneller neemt ondanks dat je langzamer door het eerste stuk gaat.
-Aanremmen Ruskenhoek, rempunt op 100 meter bord is zeker haalbaar, bouw het rustig op en rem de Ruskenhoek steeds later aan. Lijn door de Ruskenhoek over de kerb rechts heen is prima, wel iets meer snelheid meenemen.
-Stekkenwal, soms pak je de apex, soms mis je hem.
-De Bult, je mist de apex continu, kost tijd.
-Mandenveen/Duikersloot: Je maakt er mooi één bocht van maar probeer hem wel iets wijder aan te snijden en de apex aan het eind van de bocht te pakken. Je kunt de motor dan eerder overeind zetten en daardoor eerder volgas.
-Hoge Heide: door blijven accelereren en over de kerbs links en rechts rijden. Je hoort in zijn zes te komen voor aansnijden Ramshoek, red je dat niet terwijl je continu vol gas houdt vanuit Meeuwenmeer dan moet je achter een groter tandwiel steken.
-Ramshoek: Hier zit je echt veel te veel naar links en verlies je het meeste tijd. Eng in het begin, maar zeker niet remmen, (gas dicht en wat rechtop gaan zitten remt al behoorlijk af, ik zelf ga terug naar vijf) en de motor helemaal naar rechts buiten laten lopen. Daarna insturen en de apex kussen en weer vol op het gas richting GT.
-GT: Veel later aanremmen en probeer de GT zelf meer "rechtdoor" te nemen. Dus over de beide en eventueel zelfs de derde kerb heenrijden bij droog weer is prima en sneller.

Je hebt er duidelijk aanleg voor, ik denk dat alleen al door simpelweg iets betere lijnen rijden je heel snel onder de 2 minuten uit gaat komen. (Waar ik twee jaar over gedaan heb, haha.)
 
Zeer geslaagd dagje! Super organisatie hier!

Goed warm, maar prima te doen. Goed om na zo'n lange tijd niet te hebben geraced weer ff in actie te zijn 8-) Volgend jaar weer vaker doen, ben lang zo scherp niet meer als een paar jaar geleden :+

Hier nog een filmpje van de niveau 4 groep, ik dacht sessie 4...

Hey,

Is het nog gelukt om een borgpen te vinden voor je remklauw?
Groetjes van de jongen met de rood-witte CBR600RR en de grijze Skoda Fabia :W
 
He! Ja uiteindelijk via de organistie een kunnen lenen :} Nu GAUW borgbare pennen laten maken voor de Sp1. Blijkbaar zijn het niet alleen de Panigale's waar cruciale onderdelen vanaf trillen :+

Jij een mooie dag gehad en nog wat kunnen verbeteren?

Hey,

Is het nog gelukt om een borgpen te vinden voor je remklauw?
Groetjes van de jongen met de rood-witte CBR600RR en de grijze Skoda Fabia :W
 
Ik bestel altijd eten bij sultana in Assen, veel keuze smaakt goed.

veel 1.55 laag gereden in groep 4 waarvan de eerste 2 sessie op een compleet verkeerde bandenspanning. PR net niet verbroken, dat ligt op 1.54.6 en reed nu helaas een 1.54.8.

Is er iemand die toevallig mijn highsider heeft gezien in de Strubben, hield hem rechtop maar scheelde niet veel. dit was de 2e sessie. Reed iemand achter me met geloof iets oranjes in de motor of pak.
 
Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.

Iemand tips?

Hehehe, dat moet groep 3b zijn, ik rijd voor je als 2e op een straat FZR en maak een foutje na stekkenwal, liet m bewust links staan 😁
Moet sessie 2 geweest zijn? Zie nog geen kalk bij ruskenhoek.

Ik ben ook geen kenner maar na ossenbroek net voor strubben, behoorlijk rechts houden en nagenoeg rechtdoor ri apex buitenzijde en daarna direct omgooien naar apex binnenzijde aan li kant.
 
Het was weer een zeer geslaagde dag en een gezellige pitbox. Super georganiseerd weer!
Voor mij de eerste keer weer op deze motor sinds 'ie uit elkaar is geweest (hield bij de vorige keer in door verstopte brandstoffilter en -slang). Hij loopt nu gelukkig weer als een zonnetje :)

Ik heb ook een filmpje gemaakt en online gezet. Groep 2 laatste sessie vrij rijden:
 
En nu op naar de seizoensafsluiter vrijdag op het circuit van Mettet. Wie is er van de partij?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan