Het Circuit op met Racecracks Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een lekkere strakke organisatie zeg!!!

Sjappooo Ferry!!!!


Gr Jorgosssss


Beste en strakste organisatie ever Jorgos ,leuk je gesproken te hebben *D

Ik zit alweer met een biertje thuis op de bank.

Bedankt Ferry Ruud en alle anderen voor de geweldige dagen :]
 
Laatst bewerkt:
Zeker weer top! Onwijs dat er zo actief geschakeld wordt met het overzetten van rijders die te hard/langzaam rijden in wen beoaalde groep!
 
Was super! Top georganiseerd, schema liep op tijd, groepen werden herverdeeld, mensen die zich niet aan bv gele vlag hielden werden erop aangesproken, keurig.

Er werd netjes gereden met respect voor elkaar, zonnetje erbij, kan niet beter.
 
Bedankt voor de complimenten. Dit kunnen we alleen realiseren met de medewerking van de deelnemers. Kortom wisselwerking was erweer wat zorgt voor een winwin situatie.
Op Assen is geen nachtwaker en ook niet nodig gelukkig. Duurste spullen zou ik wel in de auto leggen als je gaat slapen. Let ook op de transponder.
Op Zandvoort huren we voor 18September wel een nachtwaker in want anders gaat het hek om 21.00 dicht. Zijn wel weer kosten maar laat aankomen de avond eroor is wel handig. Ook kan je op die manier na 21.00 naar je hotel of slaapadres.

Tot de volgende keer.

@ricksmits onder de 1.55 is gelukt toch?

Nog meer PR's gesneuveld?
 
Ik heb me net opgegeven voor de 18e. Groep 1, erwas geen groep 0 :')
Wordt mijn eerste keer op een circuit met mijn eigen motor. Woon om de hoek, als er races zijn kan ik ze horen, nu mag ik zelf een keertjr. Heb veel goeds gelezen over de organisatie. .. zin in!!
 
Ik heb me net opgegeven voor de 18e. Groep 1, erwas geen groep 0 :')
Wordt mijn eerste keer op een circuit met mijn eigen motor. Woon om de hoek, als er races zijn kan ik ze horen, nu mag ik zelf een keertjr. Heb veel goeds gelezen over de organisatie. .. zin in!!
Veel plezier :] . En begin vast met sparen voor je volgende circuitdagen, die gaan er namelijk zeker komen 8-)
 
...
Nog meer PR's gesneuveld?


Hier ook een PR, voor het eerst onder de 2.00. Wat mij betreft was het een top dag. Ik heb vriendelijke mensen ontmoet, het weer was top en alles strak georganiseerd. Ik vond ook het extra theoriestukje op de dinsdagmiddag erg leerzaam, ik heb in de middagsessies direct wat van je tips kunnen oefenen. :t

Enige minpuntje van de dag vond ik (en een paar anderen uit mijn groep) het gedrag van een deel van de R3 Cup rijders in groep 3A. Ze reden rond net alsof ze een moto3 kwalificatie reden ofzo. Knal je ze op het rechte stuk voorbij, wacht je een bocht om de volgende deelnemer daarna met een nette move in te halen, knallen ze doodleuk in de bocht ertussen je weer voorbij en dan niet door bij het aanremmen hem er naast te zetten maar als je al ingestuurd hebt ineens aan je binnenkant op te duiken. Gevolg: van je gas, blij dat je er niet tegenaan bent gekomen en eerst hen weer voorbij tot je weer bij de deelnemer bent die je eigenlijk wilde inhalen. En dat meerdere keren per ronde -O- Uiteindelijk heb ik maar een gaatje laten vallen, maar binnen een ronde zat ik er weer bij en begon het verhaal opnieuw. Ook zag ik bv iemand die hem er bij een zwaardere motor naast zette over de binnenkantkerbs van de linkerbocht Ruskenhoek. Ik snap dat niet en vond het zeer irritant want: we doen géén race, het is link, het kost beiden tijd en hun rondetijden lagen toch echt een aantal seconden lager. Kijk, ik snap dat die jongens en meiden lekker willen trainen voor hun cup en gewend zijn te vechten voor hun plekkie. Ik heb respect voor wat ze met een brommer kunnen en doe het ze op dezelfde fiets waarschijnlijk niet na, maar dergelijk gedrag hoort m.i. niet op een trackday met meereneels amateurs thuis. Misschien dat je daar in de toekomst met de groepsindeling op de een of andere manier rekening mee kan houden? Het lijkt me gezien de grote snelheidsverschillen op de rechte stukken en in de bochten voor iedereen prettiger rijden :)

Zo, dat wilde ik nog ff kwijt. Als niemand het meldt weet je het immers ook niet :) Maar zoals gezegd, het was verder een topdag. Ga zo door en tot de volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
Zo'n r3 combineert gewoon moeilijk met veel krachtigere motoren. Voor deze rijders is netjes inhalen van mensen op veel krachtigere machines erg lastig. Je kunt er wel naartoe remmen maar vaak ben je dan al laat en moet je hem ertussen prikken. Denk dat zij soortgelijke frustraties hadden. Haal je iemand in komt hij je weer voorbij op het rechte stuk waarna je weer als een bejaarde door de bocht moet. Dat jij daarbij even wacht tot je je voorganger netjes kunt inhalen maakt het niet minder irritant voor ze. Dat probleem samen met dat het veelal jongen mensen zijn die in competitieverband rijden geeft dit soort situaties.

Maar je was niet de enige heb meer mensen hierover horen mopperen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een PR, voor het eerst onder de 2.00. Wat mij betreft was het een top dag. Ik heb vriendelijke mensen ontmoet, het weer was top en alles strak georganiseerd. Ik vond ook het extra theoriestukje op de dinsdagmiddag erg leerzaam, ik heb in de middagsessies direct wat van je tips kunnen oefenen. :t

Enige minpuntje van de dag vond ik (en een paar anderen uit mijn groep) het gedrag van een deel van de R3 Cup rijders in groep 3A. Ze reden rond net alsof ze een moto3 kwalificatie reden ofzo. Knal je ze op het rechte stuk voorbij, wacht je een bocht om de volgende deelnemer daarna met een nette move in te halen, knallen ze doodleuk in de bocht ertussen je weer voorbij en dan niet door bij het aanremmen hem er naast te zetten maar als je al ingestuurd hebt ineens aan je binnenkant op te duiken. Gevolg: van je gas, blij dat je er niet tegenaan bent gekomen en eerst hen weer voorbij tot je weer bij de deelnemer bent die je eigenlijk wilde inhalen. En dat meerdere keren per ronde -O- Uiteindelijk heb ik maar een gaatje laten vallen, maar binnen een ronde zat ik er weer bij en begon het verhaal opnieuw. Ook zag ik bv iemand die hem er bij een zwaardere motor naast zette over de binnenkantkerbs van de linkerbocht Ruskenhoek. Ik snap dat niet en vond het zeer irritant want: we doen géén race, het is link, het kost beiden tijd en hun rondetijden lagen toch echt een aantal seconden lager. Kijk, ik snap dat die jongens en meiden lekker willen trainen voor hun cup en gewend zijn te vechten voor hun plekkie. Ik heb respect voor wat ze met een brommer kunnen en doe het ze op dezelfde fiets waarschijnlijk niet na, maar dergelijk gedrag hoort m.i. niet op een trackday met meereneels amateurs thuis. Misschien dat je daar in de toekomst met de groepsindeling op de een of andere manier rekening mee kan houden? Het lijkt me gezien de grote snelheidsverschillen op de rechte stukken en in de bochten voor iedereen prettiger rijden :)

Zo, dat wilde ik nog ff kwijt. Als niemand het meldt weet je het immers ook niet :) Maar zoals gezegd, het was verder een topdag. Ga zo door en tot de volgende keer!
heb ook in groep 3A gereden.

geen problemen gehad met de r3 rijders
1x werd ik in de strubbe gepakt door een r3 rijder binnen door maar dat kon ik niet over me heen laten gaan

dus goed gas gegeven en niet meer terug gezien

voor beelden :

alle sessies staan op me YouTube kanaal

The Adventure of Joe
 
Bedankt voor de complimenten. Dit kunnen we alleen realiseren met de medewerking van de deelnemers. Kortom wisselwerking was erweer wat zorgt voor een winwin situatie.
Op Assen is geen nachtwaker en ook niet nodig gelukkig. Duurste spullen zou ik wel in de auto leggen als je gaat slapen. Let ook op de transponder.
Op Zandvoort huren we voor 18September wel een nachtwaker in want anders gaat het hek om 21.00 dicht. Zijn wel weer kosten maar laat aankomen de avond eroor is wel handig. Ook kan je op die manier na 21.00 naar je hotel of slaapadres.

Tot de volgende keer.

@ricksmits onder de 1.55 is gelukt toch?

Nog meer PR's gesneuveld?

Jazeker, 1.53.3 :t

Was weer top geregeld Ferry, complimenten.
 
Begrijp je frustratie, ken het wel. Ik heb vorige keer op Mettet in 3A met die R3 jongens en meisjes gereden. Veel respect voor hun bochten snelheid en precisie qua lijnen rijden. Ik heb er veel van geleerd eigenlijk, ook comfortabel worden met iemand die hem er even tussen zet. Als ik niet overdreven moet oprichten (en ook dat is soms meer schrik reactie dan dat het nodig is) dan is het snel goed.

Het is altijd een beetje combineren en rekening houden met elkaar op zo'n dag.
 
Hier ook een PR, voor het eerst onder de 2.00. Wat mij betreft was het een top dag. Ik heb vriendelijke mensen ontmoet, het weer was top en alles strak georganiseerd. Ik vond ook het extra theoriestukje op de dinsdagmiddag erg leerzaam, ik heb in de middagsessies direct wat van je tips kunnen oefenen. :t

Enige minpuntje van de dag vond ik (en een paar anderen uit mijn groep) het gedrag van een deel van de R3 Cup rijders in groep 3A. Ze reden rond net alsof ze een moto3 kwalificatie reden ofzo. Knal je ze op het rechte stuk voorbij, wacht je een bocht om de volgende deelnemer daarna met een nette move in te halen, knallen ze doodleuk in de bocht ertussen je weer voorbij en dan niet door bij het aanremmen hem er naast te zetten maar als je al ingestuurd hebt ineens aan je binnenkant op te duiken. Gevolg: van je gas, blij dat je er niet tegenaan bent gekomen en eerst hen weer voorbij tot je weer bij de deelnemer bent die je eigenlijk wilde inhalen. En dat meerdere keren per ronde -O- Uiteindelijk heb ik maar een gaatje laten vallen, maar binnen een ronde zat ik er weer bij en begon het verhaal opnieuw. Ook zag ik bv iemand die hem er bij een zwaardere motor naast zette over de binnenkantkerbs van de linkerbocht Ruskenhoek. Ik snap dat niet en vond het zeer irritant want: we doen géén race, het is link, het kost beiden tijd en hun rondetijden lagen toch echt een aantal seconden lager. Kijk, ik snap dat die jongens en meiden lekker willen trainen voor hun cup en gewend zijn te vechten voor hun plekkie. Ik heb respect voor wat ze met een brommer kunnen en doe het ze op dezelfde fiets waarschijnlijk niet na, maar dergelijk gedrag hoort m.i. niet op een trackday met meereneels amateurs thuis. Misschien dat je daar in de toekomst met de groepsindeling op de een of andere manier rekening mee kan houden? Het lijkt me gezien de grote snelheidsverschillen op de rechte stukken en in de bochten voor iedereen prettiger rijden :)

Zo, dat wilde ik nog ff kwijt. Als niemand het meldt weet je het immers ook niet :) Maar zoals gezegd, het was verder een topdag. Ga zo door en tot de volgende keer!
We hebben een idee wie deze rijder is en gaan hem aanspreken op zijn gedrag. Ben na de laatste sessie zelfs hiervoor bij Racecontrol geweest om zijn nummer te achterhalen maar dat gaan we nu met de fotograaf uitzoeken. Je hebt helemaal gelijk. Express deze rijders in 3A gedaan zodat de bochtensnelheid zoveel mogelijk gelijk is. We gaan het extra goed n de gaten houden en desnoods gaan we naar minimaal 500 cc als de rijders niet luisteren.
Ook inhalen onder geel gaan we bestraffen met een zwarte vlag.
 
Heb me ook weer ingeschreven voor de 3e keer dit jaar groep 1+. Hopelijk blijft het 18 september droog!

Heb er een nieuwe verslaving bij O-)

Gr Sander

Droog weer besteld bij Piet P. ;)

Mooie verslaving toch?, iig geen boete's voor snelheid :]
Wel meer controle over je motor en ontwikkeling van je rijervaring , dus veiliger :] en genieten :t
 
Droog weer besteld bij Piet P. ;)

Mooie verslaving toch?, iig geen boete's voor snelheid :]
Wel meer controle over je motor en ontwikkeling van je rijervaring , dus veiliger :] en genieten :t
Piet P. is dat die FRIES die enorm goed het weer denkt te kunnen voorspellen? Op weeronline zitten ze er nu compleet naast want het blijft gewoon weer droog 😃
 
Ik maandag ook aanwezig, in groep 1 :-)

Mag/kan k de vriendin ook meeslepen en ergens op een tribune droppen? Of haar maandag vanuit hotel t circuit oplaten, nadat ikzelf al aanwezig ben?
 
Ik maandag ook aanwezig, in groep 1 :-)

Mag/kan k de vriendin ook meeslepen en ergens op een tribune droppen? Of haar maandag vanuit hotel t circuit oplaten, nadat ikzelf al aanwezig ben?
Ja ;)
Maar misschien vind ze het op de paddock leuker...
Kortom, ze kan overal vrij rondlopen/bij komen.
 
Hopen dat de voorspellingen beter worden..
Anders moet ik zondag mn setje met supercorsa s er maar weer onderuit halen.

Wat het weer ook wordt ok heb er zin in!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan