Het Circuit op met Racecracks Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sluit me hier volledig bij aan, was weer een top dag. Veel plezier gehad op en naast de baan en weer veel geleerd.

@rick smits: jij was ongeveer de enige op de natte baan, was wel mooi om te zien dat je rondetijden gestaag daalden. :t


Daar kon ik dan wel weer aan wennen :+ ik vind regen prachtig om te rijden.. helaas was ik nu net wat te overmoedig.
 
En nog bedankt Ferry voor de last minute inschrijving maandagavond en het startnummer 1 :t . Dat gaf wat extra druk maar het heeft wel gewerkt _O- ; 2 seconden van m'n pr afgereden met een mooie 1:58.8 als afsluiter van het seizoen *O*. Op naar 2018!
 
Racecracks,

Bedankt voor de fijne dag afgelopen dinsdag, ik heb genoten en lekker kunnen rijden!

Echter ben ik er achtergekomen dat ik best wat tijd verlies voor de Ramshoek.. Hoe snijden jullie deze aan en remmen jullie hier voor? Ik schakel namelijk 2 keer terug en laat hem er doorheen rollen tot dat ik halfverwege weer op het gas kan.

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Misschien handig om te vermelden: ik rij op een cbr600rr pc40 met een rondetijd van 1.57 in groep 4
 
Racecracks,

Bedankt voor de fijne dag afgelopen dinsdag, ik heb genoten en lekker kunnen rijden!

Echter ben ik er achtergekomen dat ik best wat tijd verlies voor de Ramshoek.. Hoe snijden jullie deze aan en remmen jullie hier voor? Ik schakel namelijk 2 keer terug en laat hem er doorheen rollen tot dat ik halfverwege weer op het gas kan.

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Misschien handig om te vermelden: ik rij op een cbr600rr pc40 met een rondetijd van 1.57 in groep 4

1:57?! Ja daag ga niks vertellen tegen de concurrent. :+
Ik hou het gas er iets langer op en tik heel even de rem aan en schakel slechts 1 versnelling terug. Best pittig om na hogerheide nog even de anderekant op te gooien en tegelijkertijd even gas dicht en te remmen met 250+ km/h.
 
1:57?! Ja daag ga niks vertellen tegen de concurrent. :+
Ik hou het gas er iets langer op en tik heel even de rem aan en schakel slechts 1 versnelling terug. Best pittig om na hogerheide nog even de anderekant op te gooien en tegelijkertijd even gas dicht en te remmen met 250+ km/h.

haha nou ik zag je langs komen en heb eerst genoten van de v4 sound voor ik door had dat je zo veel sneller was.. Je hebt echt een pracht machine gekocht! Ik ga de volgende keer toch proberen om 1 keer terug te schakelen ipv 2 keer 👍😜
 
haha nou ik zag je langs komen en heb eerst genoten van de v4 sound voor ik door had dat je zo veel sneller was.. Je hebt echt een pracht machine gekocht! Ik ga de volgende keer toch proberen om 1 keer terug te schakelen ipv 2 keer 👍😜
Wat Pepijn zegt lijkt me een goeie. Het is wel een lastig punt als je niet veel rijd. Als de snelheid je niks doet dan kan je hem daar ook veel langer open houden. Een 600cc houd hem open tot de linker knik van Hoge Heide. Echt snelle 600 rijders houden nog langer het gas erop. Maar is meters maken en de Ramshoek steeds harder insturen. Lees ff mn nieuwe blog wat gaat over Assen, rijlijnen video en onboard video. www.racecracks.nl/Pages/Blog/tt-circuit-assen.aspx
 
Laatst bewerkt:
Ben je het zat om in de regen te rijden of om na een circuitdag weer lang te moeten wachten op de volgende trainingsdag? Speciaal voor deze rijders hebben we de motorvakantie in Spanje op het 4 kilometer lange circuit van Alcarras. Hier kan je veel rijden en van dag op dag je rijtechniek verbeteren. Daarnaast is het een geweldige motor vakantie waarbij je ervoor kan kiezen om je motor en spullen per vrachtwagen te laten vervoeren zodat je zelf luxe kan vliegen voor 80,- en hierdoor zelfs vakantie dagen bespaard.
De circuitdagen zijn op 14, 15 en 16 Maart 2018.
* GEEN geluidslimiet (max 107 Db op 50cm afstand) en gratis tijdwaarneming van alle sessies.
* Optie: Motortransport met motor krat + overige spullen mogelijk (zie verder voor een complete uitleg)
* Zelf lekker ontspannen vliegen naar Barcelona + huurauto (zelf te regelen)
* 7 sessies van 20 minuten per dag op het veilige en uitdagende circuit van Alcarras.
* Mooie omgeving, veel droger dan Nederland en veel zon. Laatste 8 jaar kon elke middag de korte broek aan.
* Dichtbij vliegveld Barcelona en veel goede en goedkope hotels in Lleida.
* Instructie, privetrainingen en vrij rijden mogelijk.
* Geweldige fotograaf en professionele bandenservice aanwezig. Er is ook een onderdelen service.
* Restaurant, nachtwaker en pitboxen beschikbaar. Ook pitboxplekken.

Gedetailleerde info op:

Circuit Alcarras - Motorvakantie - Trackdays - Vrij rijden - Instructie

1 Januari 2018 verloopt de vroegboekkorting.
 
Zijn er nog mensen die een huurauto willen delen vanaf Barcelona? Zo ja stuur me even een PM.

Hoe is het circuit voor de banden in vergelijking met bv een baan als Assen?
 
Zijn er nog mensen die een huurauto willen delen vanaf Barcelona? Zo ja stuur me even een PM.

Hoe is het circuit voor de banden in vergelijking met bv een baan als Assen?
Banden slijtage is zeker te vergelijken met Assen. Niet heftiger voor de banden in ieder geval.
De baan kan de 1e sessie nog wat koud zijn hou daar rekening mee met de compounds. We rijden van 10.00 tot 18.00 in de wintertijd dus dat is ideaal.
 
Ik opper voor het open pitlane concept in Assen of Zandvoort. Dan kan je tenminste eens goed het e.e.a. uitproberen onder gelijkblijvende omstandigheden.
 
Ik opper voor het open pitlane concept in Assen of Zandvoort. Dan kan je tenminste eens goed het e.e.a. uitproberen onder gelijkblijvende omstandigheden.


:}


En mits haalbaar ook alleen voor mensen met een minimale rondetijd van X.XX om snelheidsverschil te beperken.

( wil niemand tegen de knieen schoppen.. en misschien ben ik zelf wel te langzaam voor dit concept, maar een rondetijd van 2:10 er tussen lijkt niet heel gewenst. Zeker niet als deze zonder dat die het doorheeft n uur aan stuk rijd en hierdoor ongemerkt moe en daarmee fouten gaat maken )
 
:}


En mits haalbaar ook alleen voor mensen met een minimale rondetijd van X.XX om snelheidsverschil te beperken.

( wil niemand tegen de knieen schoppen.. en misschien ben ik zelf wel te langzaam voor dit concept, maar een rondetijd van 2:10 er tussen lijkt niet heel gewenst. Zeker niet als deze zonder dat die het doorheeft n uur aan stuk rijd en hierdoor ongemerkt moe en daarmee fouten gaat maken )


AUW :+


De snellere mannen moeten maar op de junior baan gaan rijden :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan