Motor steeds schever op de stander, monoshock?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woldhek

MF veteraan
18 sep 2010
1.222
2
Ter Apel
Beste MFers,

Het valt me op, dat mijn Hornet behoorlijk scheef staat op de zij-stander (heeft geen bok....).
volgens mij is het langzamerhand steeds erger geworden.
Na inspectie van de stander, blijkt er wel iets speling op te zitten, maar niet overdreven.
Voorvork en achter mono shock lijken volledig uit te veren, zo gauw als ik hem op de stander zet, misschien domme vraag, maar is dat normaal?
Voorvork olie is kort geleden nog ververst en veert weer perfect.
Veervoorspanning op de voorvork staat redelijk normaal.
Achter staat hij op de 1 na strakst, als ik die lager zet en ik ga er op zitten, zakt hij te ver, dus dat moet ook redelijk goed staan.

Dus mijn vraag is, als jullie je motor op de zij stander zetten, veert bij jullie de mono-shock ook helemaal uit?
Anders maar een blokje (wel 4cm) onder de zij-stander lassen?
 
er zit altijd wel iets speling op de zijstandaard, kan me niet voorstellen dat het aan de vering ligt tenzij vorige eigenaar hem, in dit geval lijkt me, opgehoogd heeft.

als het steeds erger word zou ik de oprijlaan een keer opnieuw bestraten :+
 
@gassen
Ja, nogmaals gekeken en de voorvering is ook iets ingezakt en achter helemaal uit.
Ik laat er een blokje onder de stander lassen, dan is het probleem opgelost.
Tijdelijk maar de voorpoten iets doorsteken tot ik een lasser gevonden heb.....
 
Dat valt best mee. En als dat het vooruitzicht is heeft een blokje eronder lassen ook geen zin en kan je beter naar de ware oorzaak zoeken. Motoren staan sowieso aardig scheef, denk dat woldhek in de veronderstelling is dat hij schever is gaan staan maar dat dat echt wel mee valt.
Misschien bied een foto uitkomst opheldering van het 'probleem'??
 
Laatst bewerkt:
Dat valt best mee. En als dat het vooruitzicht is heeft een blokje eronder lassen ook geen zin en kan je beter naar de ware oorzaak zoeken. Motoren staan sowieso aardig scheef, denk dat woldhek in de veronderstelling is dat hij schever is gaan staan maar dat dat echt wel mee valt.
Misschien bied een foto uitkomst??

Eén niet, dat is te dun. Een stuk of 30 zullen wel uitkomst bieden. Totdat het gaat regenen.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een foto, tja, dan lijkt het allemaal mee te vallen. :$

full
 
Niks aan het handje. Ter referentie foto van de mijne... ;)
Bij jou is de foto alleen niet horizontaal. Die van mij zo goed als De mijne ook niet zie ik nu... :+ ... en ondergrond iets ongelijk dus staat ietsjepietsje hoger...
 
Laatst bewerkt:
Oh ja ik zou echt een blokje onder de standaard laten lassen :/. Hij staat nu inderdaad bijna 90 graden. :/

Moet je alleen het volgende probleem oplossen als het blokje eronder zit. Dan staat hij te recht en kan hij naar de andere kant vallen. Ik zou daar ook een tegen-standaard lassen voor de zekerheid. :/

Just to be sure he.
 
Oh ja ik zou echt een blokje onder de standaard laten lassen :/. Hij staat nu inderdaad bijna 90 graden. :/

Moet je alleen het volgende probleem oplossen als het blokje eronder zit. Dan staat hij te recht en kan hij naar de andere kant vallen. Ik zou daar ook een tegen-standaard lassen voor de zekerheid. :/

Just to be sure he.
Gewoon zijwieltjes dus... :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan