Transalp wil niet starten

drcoffee

MF'er
30 dec 2013
45
0
Ik heb bij een Transalp XL600v van een vriendin wat klein onderhoud uitgevoerd:

- olie/filter vervangen
- 4 nieuwe bougies geplaatst
- remvloeistof vervangen

Alleen, gek genoeg, wil die nu niet meer starten. Na het onderhoud heeft die even gelopen, mooi stationair (niet op gereden). Dus ik ga er vanuit dat het niet aan de bougies kan liggen.

Als ik 'm nu wil starten dan slaat de startmotor gewoon aan, maar de motor wil niet lopen.
Ik heb het gevoel dat er geen brandstof bijkomt (voor het onderhoud heb ik uiteraard de tank moeten demonteren), maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen, iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Ergens een slangetje knelgedrukt bij het monteren van de tank?
De vacuumslang (mits het een vacuumgestuurde benzinekraan betreft) vergeten aan te sluiten?
 
Wilde een grap maken over een 2 cilinder met 4 bougies maar verhip die Vtwin heeft gewoon Twin Spark

P.S. Niet perongeluk tijdens het monteren van onderdelen (of remvloeistof verversen) de dodemans knop geactiveerd? Bij de VFR draait de startmotor dan alsnog gewoon alleen wil hij niet vonken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens een transalp gehuurd.. vond het best spannend zo'n moderne fiets. na veel prutten bleek dat het ding niet wilde starten tenzij je'm in de vrij zette? :? ;( -O-

Dit weet je vast maar werkt waarschijnliijk door zo'n overbodige schakelaar die storing kan geven.. wellicht nu ook..
 
Thnx guys, maar alle adviezen had ik al gechecked!
Ik ben inmiddels even wezen "debuggen". Ik heb een slang op de bezine kraan geplaatst en ben gaan zuigen; ik krijg er voor geen mogelijkheid lucht/benzine uit, in welke stand dan ook (open/reserve/dicht).

Ik heb het kraantje gedemonteerd, alles lijkt schoon en ziet er goed uit. Voor de zekerheid toch maar even in een dieselbadje gelegd (zonder de rubber delen uiteraard).

Valt hier nog wat aan te redden? Ik heb zo'n kraan nooit eerder zo plots kapot zien gaan, of is dit een bekende kwaal?
 
Laatst bewerkt:
Is het vacuüm membraan in de benzinekraan niet lek/gescheurd? Daar lijkt het wel op. Geen vacuüm, geen benzine.
Als de dodemansknop verkeerd staat, zijstandaard uit staat of in z'n versnelling staat zonder ingeknepen koppeling dan gebeurd er helemaal niets. Dus ook geen ronddraaiende startmotor.
 
Laatst bewerkt:
Daarom ff testen met een noodtankje. Als ie dan loopt weet je dat het motorisch en elektrisch in orde is.

Ga ik asap testen!

Is het vacuüm membraan in de benzinekraan niet lek/gescheurd? Daar lijkt het wel op. Geen vacuüm, geen benzine.
Als de dodemansknop verkeerd staat, zijstandaard uit staat of in z'n versnelling staat zonder ingeknepen koppeling dan gebeurd er helemaal niets. Dus ook geen ronddraaiende startmotor.

Het membraam zag er niet gescheurd uit....
Maar als ik de hele kraan uitelkaar haal, ik leg mn duim op het gat waar de vacuum aansluiting zit en ik zuig/blaas aan de brandstof kant, dan moet er toch gewoon lucht doorheen kunnen? Hoe hard ik ook probeer te blazen, er ontsnapt geen lucht. Of is dit te simpel gedacht?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan