Nieuwe piston KTM 250 exc-f 2007

benjiman

Rookie
7 mei 2011
16
1
Riemst
Goedemiddag

omdat mijn ktm nogal olie begint te verbruiken denk ik dat het verstandig is om de piston te vervangen. Nu heb ik hier 2 vragen over:
- Sommige breken de ketting om de cilinder te demonteren, dit is toch niet nodig?!
- Kan op 24mx kiezen tussen de prox A 75.96 of de B 75.97, nu weet ik dat de type aanduiding te maken heeft met de diameter van de cylinder. Maar hoe moet ik de cilinder gaan opmeten op 1/100 na de komma? Of zit ik met de B 75.97 altijd goed?


Alvast bedankt!

B
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk je gewoon even naar revisiebedrijf moet gaan.

Zij kunnen het beste inschatten wat er gedaan moet worden. Met "alleen" een zuiger vervangen
ga je het probleem waarschijnlijk niet oplossen en zit je dus gewoon geld weg te gooien.

Als je dit wil doen, doe het dan goed. Laat een revisiebedrijf je cilinder beoordelen en opmeten zodat je weet wat er wel en niet gedaan moet worden. Mogelijk moet de cilinder gehoned of opgeboord worden, of komt je olieverbruik door een geheel andere oorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Die a of b zijn overmaten en je moet weten wat erin moet. Dat kun je weten door de cilinder op te meten met een micrometer. Kijk ook of de cilinder niet ovaal is. Bij 0,08mm ovaliteit heb je al een nieuwe cilinder nodig. Opnieuw laten sealen is meestal net zo duur.Het olieverbruik is meestal wel te wijten aan t zuigertje bij deze motoren.

Begrijp me niet verkeerd, maar als je deze vragen moet stellen vraag ik me sterk af of t wel verstandig is om m zelf open te maken...
 
Die a of b zijn overmaten en je moet weten wat erin moet. Dat kun je weten door de cilinder op te meten met een micrometer. Kijk ook of de cilinder niet ovaal is. Bij 0,08mm ovaliteit heb je al een nieuwe cilinder nodig. Opnieuw laten sealen is meestal net zo duur.Het olieverbruik is meestal wel te wijten aan t zuigertje bij deze motoren.

Begrijp me niet verkeerd, maar als je deze vragen moet stellen vraag ik me sterk af of t wel verstandig is om m zelf open te maken...

Exact mijn gedachte
 
Terug
Bovenaan Onderaan