XS 750 Caferacert

Dat zitten we allemaal....
Als junior slaapt duik ik met een snoekduik de garage in, gewapend met babyfoon en telefoon.
Heb ik, als ik geluk heb, anderhalf uur de tijd om te 'do what a man's got to do' voordat ik middels ontwaakgeluiden moet zorgen dat ik in huis kom en m'n vette klauwen was...
Aan de andere kant vindt hij het ook prachtig en wil vaak met me mee in het span, dat maakt het weer goed..
Straks Koningsdag met vast nummer: klassiek races (CRT/AMT) op de Beusebergse ring (Holterberg) in Holten...máchtig mooi!!
Open megafoons, knetterende tweetakten...het kan m'n zoon niet schelen.

Erg herkenbaar haha.. een kleine wakker en dan in de garage zitten met handen zo zwart als roet :+
Gelukkig zijn die 2 van mij inmiddels op een leeftijd dat ze goed door slapen (3,5 en 5,5).
Alleen echt geinteresseerd in motoren, nee.. meiden he. Kleren en make-up daarentegen... _O-
 
De dames hier in huis hebben hele andere interesses. En daarbij is de leeftijd geheel anders (beide hebben hun autorijbewijs al).

Gisteravond een koelkast weggebracht, want er gaat er één op kamer ivm studie. En vanavond op jacht naar een wasmachine (2e hands).
Weer eens wat anders dan achter oud Japans metaal aan. Hopelijk blijft er van de week nog tijd over om te prutsen aan de caferacerachtige XS (wil hem toch echt rijdend krijgen voor de zomer).

Maar even on topic, veel is herkenbaar van polijsten tot het maken van spanners voor de primaire ketting. Zelfs de beschadigingen veroorzaakt door een primaire ketting zijn herkenbaar.... ;)
 
De mijne zijn nog wat hulpbehoevend, 3 en 6 jaar. Allebei vinden ze het wel interessant, tot hij start hahaha.
Nee, de oudste (meisje) wil binnenkort een rondje op de tank (door de straat, stapvoets). Even kijken of moeders dat ook zo leuk vind. ;)

Gisteren lekker gestraald, foto van voor... (bladereffect komt door verfafbijt)

full
 
Wat voor verfafbijt heb je gebruikt ? Moet namelijk nog een tank ontdoen van de keigele lak/verf die erop zit.

Want zo te zien is de afbijt redelijk effectief geweest....
 
Wat voor verfafbijt heb je gebruikt ? Moet namelijk nog een tank ontdoen van de keigele lak/verf die erop zit.

Want zo te zien is de afbijt redelijk effectief geweest....
Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar, de meeste afbijten die je nu nog kunt kopen is niet erg effectief meer.
 
Nice! hoe heb je het stralen aangepakt als ik vragen mag?? gewoon thuis gedaan dan??
 
Laatst bewerkt:
Wim, bij de Action (waar anders) hebben ze nog van die ouwe afbijt die wel werkt.
Zit in een blauw potje met een rode dop en kost een paar euro.
 
Stralen doe ik thuis in de schuur, het blok past niet in de straalkast helaas. Dus bij Cranenbroeck (grote doe-het-zelf zaak in Limburg en Brabant) een straalpistool gekocht voor 2 tientjes en een paar zakken zilverzand. Zand eerst goed laten drogen. Het geeft wel een waanzinnige bende! Ik kan nu weer een beachparty in de schuur houden....
Vandaar het mooie stippeltjeszeil wat om het blok hangt, op die manier heb ik een stukje werkbank omgetovert tot mobiele straalcabine.

Heb er wel een serieuze compressor bij staan, dit lukt bijna niet met de kleine hobbycompressoren met 24 litertank. Heb een 2-cilinder compressor en 2 tanks van 100 liter per stuk. En zelfs dan zakt de druk bij continu stralen tot 5 bar.

Verfafbijt die ik gebruik is van het merk "De Parel" en lijkt erg op onderstaand fotootje, alleen is mijn etiket groen i.p.v. oranje. Ooit eens bij de bouwmarkt gekocht maar dat is al even geleden, dus best kans dat hij niet meer verkocht mag worden....
full
 
Alle openingen zijn goed dicht gemaakt met rubber pakking, doppen, plaatjes, kurk etc.

Mocht er onverhoopt toch iets zijn binnengekomen dan zie ik het vanzelf want blok moet nog deels open. Ook was ik van plan om alles met olie te spoelen voordat ik er mee ga rijden.
 
Zet dan eerst de drukreiniger erop voordat je hem loshaalt..
Ik heb bijzonder slechte ervaringen met stralen-met-zand...heeft me een blok gekost.
Tegenwoordig straal ik blokken alleen nog met droog~ijs.
 
Straal je dan zelf, of laat je het doen ?
Want droog ijs stralen is volgens mij niet iets dat je zomaar zelf doet....
 
Zet dan eerst de drukreiniger erop voordat je hem loshaalt..
Ik heb bijzonder slechte ervaringen met stralen-met-zand...heeft me een blok gekost.
Tegenwoordig straal ik blokken alleen nog met droog~ijs.

Ik had het al ergens gelezen op dit forum, dank voor de tip.
Als het blokkie kaal is ga ik hem gelijk goed schoonmaken en ontvetten, er zal ook nog een nieuw kleurtje op moeten.

Droog-ijs is inderdaad geweldig, op mijn vorige werk ook vaak mee gewerkt. Maar voor de normale klusser is er moeilijk aan te komen. Dan maar ff zandhappen (met masker, bril, oorkleppen en doorspuitoverall).... :P
 
Zooo.... Dat is lang geleden!

Ff een verbouwinkje tussendoor die mijn "man-cave" omtoverde tot materiaalopslag.

Maar goed, we gaan weer verder waar we gebleven zijn. eerst even een steuntje gelast voor het blok om de laatste verfresten te verwijderen en dan weer spuiten.

Hopelijk nu iets eerder weer een update!
full
 
Mooi alternatief gevonden voor verfafbijt. Zoals eerder gemeld is mijn blok ooit met Hammerite behandeld en da's taaie troep om eraf te stralen/pulken/krabben. Helaas is mijn blikje afbijt die ik eerder noemde leeg en niet meer te krijgen. Vond ik vandaag bij de baas dit spulletje. Eigenlijk bedoeld om pakkingresten te verwijderen maar dat werkt dus ook meer dan prima voor niet originele verfsoorten! *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan