Honda Pantheon 125cc gaat niet voluit

13 jun 2014
4
0
puurs
Hallo ik rijd met een scooter Honda Pantheon 125cc.

Het probleem dat ik heb is dat ik vol gas geef de motor inhoud zoals je met een carbu zou zeggen dat hij verzuipt.
Een carbu kan ik dan ook zelf bijregelen maar op deze zit een injectiepomp en daar ken ik echt niets van.

Als ik rustig mijn gas opendraai loopt hij mooi maar als ik sneller aan mijn gashendel draai valt hij ook stil.


Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hij heef momenteel 20.000 km op de teller en verder draait de motor echt mooi zonder sputteren.
 
Het ding heeft dezelfde (bijna) motor als een sh125/150,daar is wel een forum voor in het motorscooter forum., maar ik kan je zo iig zeggen dat dit probleem geen belletje bij mij doet rinkelen.(ik heb een sh150)

Je zult ook even je zaak wat verder moeten onderbouwen zodat duidelijker word wat er aan kan schorten;bouwjaar? ,service historie? - wat is er recentelijk voor onderhoud geweest?, modificaties- is er evt wat verandert/getuned aan de motor?(rollen-vario-uitlaat-luchtfilter?)

Probeer beter te omschrijven wat er precies gebeurt: je zegt "als ik sneller gas geef" , betekent dat je dan dus heel snel het gas open trekt of bedoel je als je het gas gewoon wat verder open doet?
En wat gebeurt er dan precies?, hoor je de motor helemaal uitvallen (dus geen verbranding meer) of gaat hij horten en stoten? , om zo maar wat te noemen.

Zoals je het nu omschrijft zou ik zeggen te kort brandstof in je mengsel of de ontseking die boven een bepaalde belasting of toerental er mee stopt.

Eenvoudige dingen die makkelijk te controleren zijn waarmee je het eea kunt afstrepen van de mogelijke oorzaken: luchtfilter vol en bougie rot---> luchtfilter bekijken en nieuwe bougie er in.

Voor het geval je het brandstof filter zoekt; die zit waarschijnlijk als een soort stoffen/papieren zak aan de zuigmond van de brandstof pomp in de tank, het filter is volgens de officiële part list niet los te bestellen(net zoals bij mijn sh) maar ik kan dat bijna niet geloven aangezien een complete pomp met nieuw filter 475 euro kost.
Wees dus ook erg voorzichtig als dit vrij prijzige plastic pompje gaat demonteren, hij is zo stuk...
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze scooter in okazie gekocht...er is niks aan verandert dus alles staat origineel hij is 10 jaar oude en 20.000km.
Als ik snel het gas opentrek dan begint hij te stotteren en verliest hij kracht en houd dus tegen.
Als ik rustig gas bijgeef komt hij mooi op toeren.
Als ik bijna ten einde zit bij mijn gas dan dan moet ik echt zoeken en uitkijken dat ik niet helemaal volledig gas geef want dan heb ik hetzelfde probleem.
Als ik dan mijn gas een paar millimeter terug draai dan schiet hij terug vooruit.
ik heb daarnet de luchtfilter eruit gehaald en mijn bougie opgeschuurd.

Ik heb hem zo laten draaien en hij geeft nog hetzelfde probleem.

Een kameraad heeft in de luchtinlaat met carbu en injectiecleaner gespoten maar dit heeft ook niet geholpen.
 
Komt de choke wel goed terug?
:^ Als het niet alleen een toerentalverhoger is? (injectie)
Het klinkt inderdaad als veel en veel te rijk..

Hoorde pas ook nog iemand die per ongeluk de luchtinlaat had afgedenkt met een nieuw knipperlichtrelais.. (dus hier iets anders voor de inlaat?)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan