GSXR750 K1 start niet altijd, alarmsysteem?

ArnhemGSXR

Rookie
13 jun 2014
5
0
Hoi Forumleden,

Vandaag gebeurde het weer, onder het rijden valt in een keer de motor uit.. Geen toeren meer niks..
Alarm erop zetten, alarm eraf en proberen te starten
F1 tekst komt in het display en het rode lampje brand/knipperd van de olie/temp.

Even later na het gevaarlijk in veiligheid duwen van de motor.
paar keer gestart,,,,, weer niks
kwartier gewacht, en vroemmmm
naar huis kunnen rijden waarna hij thuis ook niet meer aan de gang komt

Het is een Spyball alarm

Wie weet hoe dit komt en op te lossen is?

BVD
 
Denk niet dat dit in je alarmsysteem zit. Maar dat zodra de motor (of een onderdeel ervan) warm word deze het begeeft en zodra hij weer is afgekoeld weer werkt.
Vast wel iemand die hier iets specifieker op kan reageren, maar dat zijn mijn 2 centen zeker als hij het vaker doet.
 
Meet je spanningsregelaar eens door. Die is bij mijn 750 destijds overleden. Zo'n Spybal alarm had ik maar geen problemen mee. Echter had een maat van mij deze ook en die had alleen maar ellende (niet van de startonderbreker af willen). Op mijn vorige motor zat er schijnbaar ook 1 maar de vorige eigenaar had er ook alleen maar problemen mee en heeft deze toen onklaar gemaakt.

Je kan op het internet vinden hoe je dit kan doen. Ik vind het niet handig om dat hier neer te zetten en tevens weet ik het niet exact.

Echter denk ik dat als het FI lampje gaat branden, dat het probleem niet aan je alarm ligt. FI staat voor fault indication (of zo iets). Het betekent dus dat er een storing ergens detecteert is. Een storing in je alarm detecteert het volgens mij niet want dat is niet origineel.

De dealer kan het voor je uitlezen maar op het internet kan je vinden hoe je dit zelf kan doen. Mits je een beetje handig bent. Volgens mij kan je dit ook in het wphb lezen.
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat de startmotor van de GSXR dit symptoom ook vaak veroorzaakt. Motor stopt of start niet als deze warm is.

Geen idee of dat ding dan kortstuiting maakt ofzo. Maar zoals gezegd, als de FI melding wordt uitgelezen zal deze wel naar het desbetreffende onderdeel verwijzen (als het ff mee zit).
 
Bedankt voor zover, heb alle stekkers nagelopen en ingespoten.
Het moment dat ik de sleutel omdraai (de brandstofpomp moet blijven lopen) wat altijd gebeurd.
Nu neemt meteen een tik in een of ander relais het hele spul uit.
De startmotor draait vrolijk verder, verlichting werkt enz maar de brpomp niet meer

Het F1 lampje ging ook branden als je telang of niet het alarm erop zet als onderbreking (toen alles nog goed werkte)

Nu gaat de brpomp uit waardoor wss dat lampje/letters te voorschijn komen.

TurboO; nu is het koud en aanslaan ho maar...

Gr.
 
Het schijnt dat de startmotor van de GSXR dit symptoom ook vaak veroorzaakt. Motor stopt of start niet als deze warm is.

Geen idee of dat ding dan kortstuiting maakt ofzo. Maar zoals gezegd, als de FI melding wordt uitgelezen zal deze wel naar het desbetreffende onderdeel verwijzen (als het ff mee zit).
Je motor stopt ermee als hij warm word door een defect in de startmotor? :Z
 
Als de dynamo of spanningsregelaar defect is kan het zijn dat je de accu leeg trekt omdat deze niet bijgeladen word.
Hoe kan het dan dat hij na 15 minuten weer start?
Hoe komt die accu ineens weer vol genoeg om te starten en dat na eerder meerdere startpogingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen idee. Ik vond op gixxer.com topics met verwijzingen naar de dynamo van niet startende en uitvallende GSXR'en. Samen met mijn eigen ervaring met de spanningsregelaar is dat hetgeen wat ik de ts kan meegeven. Baat het niet, schaad het niet. Kijken \ nalopen kan nooit kwaad.

Echter zegt de ts dat hij de brandstofpomp niet hoort en er FI in het display blijft staan. Als de FI melding niet meer weg gaat dan zijn uitlezen of wegbrengen de enige opties want dan kan je niet starten.

@ts
zo kan je zelf de code uitlezen.
FI warning light is blinking and bike is dead - Sportbikes.net

Uitgebreider topic:
http://www.gsxr.com/showthread.php?t=1234

Ik had een 2006 model en deze had de FI melding vaak door code c46 de exup klep. Denk niet dat dit bij jou ook zo is maar de code die je krijgt kan je in ieder geval een kant op sturen.
 
Laatst bewerkt:
Het kastje heb ik gevonden,
op de batterij meet ik 1.4 volt, terwijl op de case 7.2 volt staat
Kan dit de oorzaak zijn voor het niet vrijgeven van de startonderbrekers?
Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan