beemer fighter deeeeeeeel 3.....

hoezo dat dan robin?

Eigenlijk moet je er eens een boek over lezen wat ik heb liggen, die kunnen het veel beter uitleggen als mij, maar het gaat er om dat een supercharger het niet boeit hoeveel gas je geeft en alleen toerentalafhankelijk een bepaalde hoeveelheid luchtverplaatsing produceert, dus evenveel bij 10% volgas als bij 100% bij bijvoorbeeld 5000 rpm.

Daardoor staat er vaak teveel lucht voor de deur te dringen zeg maar wat dan weer invloed heeft op de rijdbaarheid.
Door een gasklep voor de charger te plaatsen kan je dat dus wel gasstandafhankelijk maken, wat er niet ingaat kan er ook niet ingerost worden.
 
had al zoiets in gedachte idd. dan wordt de supercharger eigenlijk meer een soort mega brandstofpomp. hahaha

ik heb nog een aantal boeken over supercharging liggen die ik nog ff door moet spitten......eens kijken wat het gaat worden.
 
Bij die dikke V8 yank bakken zie je dat ook altijd dat de carbs/gasklep huizen boven de supercharger zitten.
 
Lijkt me niet handig om de inspuiting verder van de verbrandingskamers te doen als gasrespons belangrijk is. Waarom geen klep tussen compressor en gasklep huizen die aflaat naar de buitenlucht, of terug voor de compressor.. soort van bypass.
 
Lijkt me niet handig om de inspuiting verder van de verbrandingskamers te doen als gasrespons belangrijk is. Waarom geen klep tussen compressor en gasklep huizen die aflaat naar de buitenlucht, of terug voor de compressor.. soort van bypass.

ja die komt er sowieso tussen......om de druk te regelen en tegelijk als afblaas bij gas dicht.

ga waarschijnlijk toch gewoon de originele gasklephuizen gebruiken.
 
Gaaf man, had dat idee of turbo ook al eens door mn kop laten dwalen. Alleen was voor mij nog niet realiseerbaar. Nu kan jij me vast voor gaan :P

Anders eens checken op de mini forums. Daar bouwen ze ook K blokken om met Superchargers voor in de oude mini's. Zijn al hele ombouw kits voor enz.
Kga het volgen, ben ook benieuwd wat voor dikke uitlaat jij hier onder gaat maken.
 
http://www.pipeburn.com/home/2016/10/26/turbo-bmw-k1100-jv-performances.html

26_10_2016_JV_Performances_BMW_K1100_drag_bike_10.jpg


turboturbobaksteen
 
Lekker plaatje

Vanaf de achterkant zeker, vanaf de zijkant......

Lijkt wel of ie door het midden is gebroken.

Zonde want als je al zover met de fiets bezig bent geweest zou een ander subframe ook niet zo complex hoeven te zijn, of zou die dan niet meer met zijn voeten bij de grond kunnen _O-
 
Laatst bewerkt:
al wat spul bij elkaar aan het sprokkelen voor de wheelie beemert.

setje aprilia rsv velgen. achterbrug wordt een normale.....dus met 2 armen. ga een cardan van een r1200rs gebruiken.
hoe dat allemaal pas gemaakt gaat worden zien jullie nog wel.

voor komt een suzuki vork. ben de afgelopen weekjes druk aan het frezen geweest aan een setje balhoofdplaten om die in de k1100 te kunnen monteren.

full
 
wilde eerst de voorkant klaar hebben om de lijn van de bike te kunnen bepalen. voorvork is nogal een stuk korter dan de originele, dus hij komt lekker agressie voorover te staan denk ik.

voorlopig nog een berg werk voor de boeg voordat hij klaar is. :P
 
heeft de lengte van je voorvork nog invloed op de balans (Speed wobble) tijdens neerzetten van je voorwiel na een wheely?

Lijkt me niet onbelangrijk met het doel van deze fiets, of heb je dit al gecorrigeerd in de zelf gemaakte balhoofdplaten? of heeft dat er sowieso niets mee te maken? :?
 
heeft de lengte van je voorvork nog invloed op de balans (Speed wobble) tijdens neerzetten van je voorwiel na een wheely?

Lijkt me niet onbelangrijk met het doel van deze fiets, of heb je dit al gecorrigeerd in de zelf gemaakte balhoofdplaten? of heeft dat er sowieso niets mee te maken? :?

geen idee.....of hij gaat speed whobblen ligt vooral aan hoe het voorwiel staat terwijl hij neerkomt. als hij dwars staat zoals bij mij gebeurde dan slaat hij sowieso.

gewoon de stuurdemper op standje dicht, dan komt het wel goed. :P
 
vandaag eens gekeken hoe de plaatjes staan. best wel nice. meteen het frame maar aangepakt. begint al ergens op te lijken.

*O* *O* *O* *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan