beemer fighter deeeeeeeel 3.....

vandaag de naaf laten lassen. supernice gelast. *O* *O* *O* *O*


full
 
Mooi hoor!
Hoe heb je hem gecentreerd?Kon dat op de foto's niet zien.

nadat ik het oude deel van de naaf afgestoken had, heb ik de naaf daar gevlakt en binnen uitgedraaid.
ook aan de andere kant van de velg aan de binnenkant ook een deel vlak gedraaid en een klein kamertje in gemaakt.

van de nieuwe naaf past het kleine gedeelte daar in en heb ik bij de nokken een rand gefreesd die weer in het grote gat past. ging er schuivend in.

alles aangedraaid met een paar bussen en een bout en de lasser die het op de goede manier voor verwarmt en last......hoef niks extra te richten.

zit een kleine slag in, maar die zat er al in voordat ik ermee begon. misschien dat ik die er nog uit ga drukken. is maar heel weinig, dus kan hem misschien wel laten zitten. ;)
 
de stelling "KAN NIET, BESTAAT NIET" is hier van toepassing.
ik bewonder je creativiteit en vakmanschap.
 
druk bezig met de achterbrug van de beemert. binnenkort wel weer foto's.

hier nog een filmpje van een paar van mijn runs tijdens het speedwheelie event in elvington augustus 2016.


 
Laatst bewerkt:
ik lees dat je een supercharger op de K wilt bouwen en niet goed weet hoe de aandrijving te doen.
ik ben met een trike project bezig (ligt momenteel even stil i.v.m. bouw van nieuwe schuur), hier wil ik ook een charger op bouwen. als aandrijving ga ik de aansluiting v/d/ dynamo gebruiken. hier heb ik al een as op gemaakt die straks de charger aan gaat drijven, tevens gaat die zelfde as weer de dynamo aan drijven.
mischien ook een idee voor jou project ?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/405528/trike-1.html
 
ik lees dat je een supercharger op de K wilt bouwen en niet goed weet hoe de aandrijving te doen.
ik ben met een trike project bezig (ligt momenteel even stil i.v.m. bouw van nieuwe schuur), hier wil ik ook een charger op bouwen. als aandrijving ga ik de aansluiting v/d/ dynamo gebruiken. hier heb ik al een as op gemaakt die straks de charger aan gaat drijven, tevens gaat die zelfde as weer de dynamo aan drijven.
mischien ook een idee voor jou project ?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/405528/trike-1.html

ff je topic doorgespot. leuk om te zien, je bent flink aan de gang. al veel veranderd zeg! petje af. ;)

ik ga de aandrijving op de krukas aan de achterkant maken. daar zitten al 2 kleine gaten in waar ik pennen in kan maken en een poulie op kan zetten met een as en steunlager. zal wel flink puzzelen worden, maar denk dat dat wel gaat lukken. :P

rechts op de foto.
full
 
Kan er niks gefabriekt worden op de voorkant van de krukas? Daar waar de ontsteking ook zit? Immers heb je daar al een stuk uitstekende krukas wat al afgedicht wordt door een keerring zodat je dat iig niet hoeft te maken.
 
Daar zat ik ook aan te denken. Lijkt mij namelijk ook een hele goeie plek om een uitgaande as op de maken. Mss dat er een grove spline op te maken valt?
Kan je ook mooi dat dekseltje aanpassen voor een mooi mechanisme. Die ontstekings pickup valt er wel weer tussen te maken.


Heb Evt nog losse een krukas liggen. Kreng van 11kilo.
 
Daar zat ik ook aan te denken. Lijkt mij namelijk ook een hele goeie plek om een uitgaande as op de maken. Mss dat er een grove spline op te maken valt?
Kan je ook mooi dat dekseltje aanpassen voor een mooi mechanisme. Die ontstekings pickup valt er wel weer tussen te maken.


Heb Evt nog losse een krukas liggen. Kreng van 11kilo.

dan moet ik het deksel van de supercharger ombouwen.......de krukas draaid de verkeerde kant op.
daarom moet ik aan de achterkant aftakken. ;)

en dan moet er ook een andere radiateur op komen, deze zit zo strak tegen het blok.....geen ruimte om er een snaar tussen te frommelen.....al zou daar nog wel wat aan te doen zijn. grootste probleem is de draairichting
 
Laatst bewerkt:
inmiddels begonnen aan de achterbrug. some will love it most wil hate it. is niet de allerdaagse styling, maar uiteindelijk wordt het wel wat... :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan