beemer fighter deeeeeeeel 3.....

i
full
 
Dan zou je met tandwielen moeten gaan werken ipv poulies.

Is opzich nog wel te overzien. Radiateur kan iets verticale en je kan ook nog wat naar voren halen.


De achterbrug vind ik persoonlijk iets TE. Hou zou nog wel iets subtieler kunnen.
Een dragende constructie icm de klok en aan de andere kant een kleine ondersteunings arm was niet afdoende?
 
zit de charger er al op ? of is dat iets anders boven de dynamo.
ik heb nog lang niet alles uitgezocht wat de charger beterft, maar volgens mij moet je de charger ong. 3x sneller laten draaien als de krukas om op ca. 15000 rpm te komen.
ik volg met veel intresse dit project, ziet er veel belovend uit, succes.

edit: wellicht heb ik het gemist, maar heb je nou een K100 of een K1100 ?
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je met tandwielen moeten gaan werken ipv poulies.

Is opzich nog wel te overzien. Radiateur kan iets verticale en je kan ook nog wat naar voren halen.


De achterbrug vind ik persoonlijk iets TE. Hou zou nog wel iets subtieler kunnen.
Een dragende constructie icm de klok en aan de andere kant een kleine ondersteunings arm was niet afdoende?

eerst het rijwielgedeelte maar eens afmaken. dan gaan we met de supercharger en het blok aan de gang.

een iel achterbrugje bij dit blok vind ik niet mooi staan....en ik moet er straks hard mee op het achterwiel gaan rijden, dus dan heb ik het liever wat steviger. met dit cardan is het nu eenmaal een beetje lomper allemaal.... als alles klaar is staat het wel oke denk ik. ;)

het cardan zit met lagers op de achteras.....er komt nog een reactiestang naar het frame. vandaar dat ik de achterbrug er buitenom heb gemaakt. om het "kontwippen" wat de oude beemers deden tegen te gaan. ;)
ik maak wel ff een filmpje als alles klaar is, dan zie je het bewegen.
 
Laatst bewerkt:
zit de charger er al op ? of is dat iets anders boven de dynamo.
ik heb nog lang niet alles uitgezocht wat de charger beterft, maar volgens mij moet je de charger ong. 3x sneller laten draaien als de krukas om op ca. 15000 rpm te komen.
ik volg met veel intresse dit project, ziet er veel belovend uit, succes.

edit: wellicht heb ik het gemist, maar heb je nou een K100 of een K1100 ?

ik heb al wat informatie ingewonnen over verschillende type eaton superchargers. ik heb een M45 gekocht, en die komt volgens iemand die hem op zijn mx5 heeft bij 15.500 toeren tot 0.7 bar.

dit is voor mijn bike te weinig dus stap ik over naar een M62. deze haalt bij een lager toerental al meer druk.

ik weet niet wat voor type jij hebt, maar als je een M45 hebt zou ik als ik jou was niet veel meer toeren gaan draaien dan nodig is. volgens mij had die man het erover dat 11.500 het maximale toerental is dat de charger nog effectief druk levert.....alles boven dat toerental komt er nog wel druk bij, maar ook veel meer warmte vrij....dat is nu net wat je niet wil. :)

een K kan toch wel 10.000 toeren draaien toch? dan hoef je niet 3x zo hard te gaan draaien. ik zou eerst 1 op 1 proberen qua overbrening.

charger ligt los op het blok. was even aan het kijken of het past...

ik heb een K1100.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog geen charger, ik zit te denken aan een AMR 300 of 500, die komen mooi uit wat in/uitlaat betreft.
maar ben nog lang niet zo ver :N

10000 lijkt mij veel, maar wel mogelijk.
ik wil meer een motor die bij lagere toerentallen al trekt, en dan ook niet bruut veel vermogen maar meer "wat extra". iets andere insteek.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog geen charger, ik zit te denken aan een AMR 300 of 500, die komen mooi uit wat in/uitlaat betreft.
maar ben nog lang niet zo ver :N

10000 lijkt mij veel, maar wel mogelijk.
ik wil meer een motor die bij lagere toerentallen al trekt, en dan ook niet bruut veel vermogen maar meer "wat extra". iets andere insteek.

ik weet niet hoeveel toeren die chargers moeten draaien....heb ze nog niet eerder gezien.

net even gekeken, had me vergist. origineel halen ze geen 10.000 toeren idd. rood begint bij 8500.
maar ik ga er wel meer toeren mee draaien denk ik. :P

je krijgt sowieso met een charger een motor die wat extra heeft, dus dan hoef je niet met echt veel extra druk te gaan rijden lijkt me.. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet hoeveel toeren die chargers moeten draaien....heb ze nog niet eerder gezien. ik zou dan sowieso voor de amr 500 gaan.

net even gekeken, had me vergist. origineel halen ze geen 10.000 toeren idd. rood begint bij 8500.
maar ik ga er wel meer toeren mee draaien denk ik. :P

je krijgt sowieso met een charger een motor die wat extra heeft, dus dan hoef je niet met echt veel extra druk te gaan rijden lijkt me.. ;)
 
Ga hem toch ff stellen.....die kogelkoppen op de achterbrug zijn sterk genoeg?
 
Lekker achterbrugje.Lekker lomp.

Zou het niet zo zijn dat er links en rechts draaiende superchargers te koop zijn? of dat dit eenvoudig om te zetten is? Lijkt mij stug dat ze er alleen maar voor met de klok meedraaiende blokken zijn.
 
Lekker achterbrugje.Lekker lomp.

Zou het niet zo zijn dat er links en rechts draaiende superchargers te koop zijn? of dat dit eenvoudig om te zetten is? Lijkt mij stug dat ze er alleen maar voor met de klok meedraaiende blokken zijn.

hahaha stevig spul eej. als alles klaar is zal hij nog wel wat minder lomp ogen hoor.

ja ze zijn er wel geloof ik, maar de meeste zijn zoals ik hem heb. jammer genoeg zijn de deksels niet om te draaien......het bout patroon is verschillend. anders zou het makkelijk op te lossen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan