beemer fighter deeeeeeeel 3.....

_O-

Nee ik vrees dat jij mijn grote held bent Kees. Mocht mijn cnc-besturing er ooit uit knallen zet ik jou in luipaard-slip in die kast.
 
Op hoeveel vermogen verwacht je uit te komen?
Want een standaard K1100 heeft iets van 100/110 pk?
 
Compressie verhouding ligt vrij hoog dacht ik zo rond de 1 op 10. Dus heel veel boost zal je hem niet kunnen geven denk ik dan als leek zijnde. Of je moet daar mee aan de gang gaan.
Dan zou 40pk winst al redelijk veel zijn lijkt mij
Maar help het je hopen want 200pk of meer uit een bmw K blok dat is wel heel vet natuurlijk.
Ga je wel een stalen of koperen koppakking maken/gebruiken?
 
Een K1100 heeft al een verhouding van 11:1.
Das idd vrij hoog.

Wat ga je intern aan het blok nog aanpassen? Had gelezen dat 't blok van bmw aardig over engineered was dat je daardoor in 't begin flink kon schroeven qua vermogen. Dat je tot 150pk nog niet heel veel moest aan passen. Ooit is gelezen op die k100 turbo site, dacht ik.
Maar mss heb je nog wel iets leuks in gedachte? Ben benieuwd.
 
het blok is idd erg over engineerd. drijfstang en krukas lagering is echt massief. veel grover dan een normale motor.

ik heb met die amerikaanse gasten gemaild die zeiden dat ik niks aan het blok moest doen. daar hadden ze al rond de 250pk met een standaard blok gehaald en er meer dan 100.000km mee gereden....dus, charger erop en gaan met die banaan.

aangezien ik al zo veel verschillende verhalen heb gehoord en iedereen het uiteindelijk beter weet trek ik zoals gewoonlijk weer mijn eigen plan en zie wel wat er gaat gebeuren.
 
250pk dat is best wel bizar. Zeker dat ze daar al een ton mee hebben gereden.
Maar de krukas uit m'n dummyblok wel eens gewogen. Was toch wel benieuwd. K100 krukas weegt gewoon 11kilo, ging nergens over.

Als je die supercharger op eens standaard K zou bouwen onder z'n kappen heb je de ultieme motorfiets sleeper haha
Sta je dan met je R1 of Hayabusa xD
 
Dat het blok zo over engineerd is komt doordat het in basis een koekblik blok is. Was volgens mij voor een klein model renault ontwikkeld maar nooit daarin toegepast. Vervolgens heeft bmw het ontwerp gekocht en aangepast voor in de K serie.
Met als gevolg dat als je een K op de zijstandaard zet dat dan de cilinders vol lopen met olie en je bmw vervolgens met een prachtig blauwe wolk start.
 
IMG_5505.jpg
 
Dat roken kan je zo verhelpen. Standaard naar de rechterkant verplaatsen. Dan doet die t niet meer.
Is wel ff wennen, maar dan heb je geen blauwe wolken meer. Ook niet met stationair laten draaien.
 
Dat het blok zo over engineerd is komt doordat het in basis een koekblik blok is. Was volgens mij voor een klein model renault ontwikkeld maar nooit daarin toegepast. Vervolgens heeft bmw het ontwerp gekocht en aangepast voor in de K serie.
Met als gevolg dat als je een K op de zijstandaard zet dat dan de cilinders vol lopen met olie en je bmw vervolgens met een prachtig blauwe wolk start.

daarom ga ik de zijstandaard ook naar rechts verplaatsen. :P ;)
 
250pk dat is best wel bizar. Zeker dat ze daar al een ton mee hebben gereden.
Maar de krukas uit m'n dummyblok wel eens gewogen. Was toch wel benieuwd. K100 krukas weegt gewoon 11kilo, ging nergens over.

Als je die supercharger op eens standaard K zou bouwen onder z'n kappen heb je de ultieme motorfiets sleeper haha
Sta je dan met je R1 of Hayabusa xD

tja......als je kijkt wat ze tegenwoordig uit hayabusa's halen dan is dat nog niks. 500 pk is bijna normaal....
 
Daar zitten dan waarschijnlijk zoveel toeters en bellen op. En kan je waarschijnlijk echt alleen nog mee rechtuit.

Als jij de supercharger er op hebt zitte is het is het denk redelijk compact. En een vermogen waar je nog wel mee 'normaal' over straat kan.
 
Dat het blok zo over engineerd is komt doordat het in basis een koekblik blok is. Was volgens mij voor een klein model renault ontwikkeld maar nooit daarin toegepast. Vervolgens heeft bmw het ontwerp gekocht en aangepast voor in de K serie.
Met als gevolg dat als je een K op de zijstandaard zet dat dan de cilinders vol lopen met olie en je bmw vervolgens met een prachtig blauwe wolk start.


iets met de klok en klepel...

BMW K100 - Wikipedia

Dat Peugeot blok is gebruikt om ff snel een prototype van de K in elkaar te kunnen knutselen, om het concept te laten zien zeg maar. Vervolgens heeft BMW natuurlijk zelf een geheel eigen blok ontwikkeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan