beemer fighter deeeeeeeel 3.....

ik weet alleen niet hoe het met de koeling gesteld zal zijn.........het blok zit voor de helft achter de radiateur......ik weet niet wat dat met de luchtflow door de radiateur gaat doen.

heb alleen geen andere keus dan hem daar plaatsen....
 
Compressie verhouding ligt vrij hoog dacht ik zo rond de 1 op 10. Dus heel veel boost zal je hem niet kunnen geven denk ik dan als leek zijnde. Of je moet daar mee aan de gang gaan.
Dan zou 40pk winst al redelijk veel zijn lijkt mij
Maar help het je hopen want 200pk of meer uit een bmw K blok dat is wel heel vet natuurlijk.
Ga je wel een stalen of koperen koppakking maken/gebruiken?

10.5:1 hier en anderhalve bar overdruk sans problem!
 
Vet!

Het blijft een van de mooiste projecten hier *D en met die koeling is de richting van de radiateur niet het probleem als je het mij vraagt. Alleen het gegeven dat je mikt op 200PK of meer zorgt ervoor dat je serieus meer warmte moet afvoeren.... en ik vraag me af of de radiateur dat gaat trekken (als het de standard versie is tenminste), zeker als jij die lange wheelies gaat trekken *O* dan is de luchtstroom nog weer wat ongunstiger. Ik zou bekijken of je achter de radiateur wat onderdruk kan creëren door een tunneltje ofzo, kan net zorgen voor voldoende luchtstroom bij een ongunstige hoek als je hard gaat op een wiel :P

Ik blijf het in ieder geval volgen :}

Later,

Loek
 
Vet!

Het blijft een van de mooiste projecten hier *D en met die koeling is de richting van de radiateur niet het probleem als je het mij vraagt. Alleen het gegeven dat je mikt op 200PK of meer zorgt ervoor dat je serieus meer warmte moet afvoeren.... en ik vraag me af of de radiateur dat gaat trekken (als het de standard versie is tenminste), zeker als jij die lange wheelies gaat trekken *O* dan is de luchtstroom nog weer wat ongunstiger. Ik zou bekijken of je achter de radiateur wat onderdruk kan creëren door een tunneltje ofzo, kan net zorgen voor voldoende luchtstroom bij een ongunstige hoek als je hard gaat op een wiel :P

Ik blijf het in ieder geval volgen :}

Later,

Loek

aangezien zo ongeveer heel de bike nog nooit eerder is gebouwd ga ik ervan uit dat er nog wel wat probleempjes gaan opduiken als hij eenmaal draait.
probeer het zoveel mogelijk voor te zijn door alles 100.000x te overdenken, maar er zijn altijd dingen die niet anders kunnen dan zoals ze nu zitten door ruimtegebrek.

en het moet er natuurlijk ook nog een beetje uit zien. :P
 
maar weer eens wat rvs pijp aangeschaft en flink aan het klooien gegaan! redelijk krap daar beneden....

full
 
Kun je de radiateur niet onder een hoek zetten: als je op de motor zit, de linkerkant van de radiateur naar voren richting voorwiel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan