beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Met de microsquirt die er bij kees op zit kun je maarbeperkt boost regelen. Met een megasquirt daarentegen kan het wel, tenminste bij een turbo setup. Hoe wil je boost gaan regelen bij een sc? Dit is immer toeren afhankelijk en mechanisch, je kunt dus enkel in het inlaattraject druk aflaten.

dodge heeft dat geloof ik ook. die heeft een blow-off en een drukregel klep in het inlaat gedeelte zitten.
die kan hem electronisch op straat rij stand of vol vermogen afregelen voor het wheelien.

ik weet nog niet wat ik ga doen. wil iig meer vermogen uit het blok gaan halen, maar misschien laat ik de setup wel zo met alleen een blowoff.

dat wilde past wel een beetje bij me qua rijstyle. :P

zo'n bizar gevoel als dat ding eenmaal gaat.....net of je door een stormram in de rug geramd wordt die maar door blijft duwen! *O*
 
Laatst bewerkt:
dodge is David rogers voor degene die zich afvroegen wie het is.

hij is het speedwheelie evenement begonnen en rijd met een supercharger op een hayabusa. :P
 
Laatst bewerkt:
deze. :P
full
 
dodge heeft dat geloof ik ook. die heeft een blow-off en een drukregel klep in het inlaat gedeelte zitten.
die kan hem electronisch op straat rij stand of vol vermogen afregelen voor het wheelien.

ik weet nog niet wat ik ga doen. wil iig meer vermogen uit het blok gaan halen, maar misschien laat ik de setup wel zo met alleen een blowoff.

dat wilde past wel een beetje bij me qua rijstyle. :P

zo'n bizar gevoel als dat ding eenmaal gaat.....net of je door een stormram in de rug geramd wordt die maar door blijft duwen! *O*
Het kan bij jou ook electronisch maar dan heb je inderdaad een tweede klep nodig die open gaat op druk. Enkel niet per versnelling te regelen, daarvoor heb je de uitgebreidere megasquirt nodig, Egbert had dat ook zo op de busa gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Het kan bij jou ook electronisch maar dan heb je inderdaad een tweede klep nodig die open gaat op druk. Enkel niet per versnelling te regelen, daarvoor heb je de uitgebreidere megasquirt nodig, Egbert had dat ook zo op de busa gedaan.

ja idd......dat gaan we maar niet doen.

kan altijd nog met een mechanische klep zoals die finse gast had gedaan, maar dan is het elke versnelling hetzelfde en verlies je misschien weer net ff dat beetje power wat je in hogere versnellingen nodig hebt bij het wheelien.....
 
Met de microsquirt die er bij kees op zit kun je maarbeperkt boost regelen. Met een megasquirt daarentegen kan het wel, tenminste bij een turbo setup. Hoe wil je boost gaan regelen bij een sc? Dit is immer toeren afhankelijk en mechanisch, je kunt dus enkel in het inlaattraject druk aflaten.

Read the manual ;)
 
Wijs maar aan waar dat dan kan met de microsquirt.met de megasquirt kan je inderdaad per versnelling en gasstand/toeren de bpost afstellen maar de microsquirt is daar gewoon er beperkt in.
Of er moet een updat zijn geweest waar ik nog nit vanaf weet..

?

Ik heb het helemaal niet over Microsquirt gehad? :?
 
Met de microsquirt die er bij kees op zit kun je maarbeperkt boost regelen. Met een megasquirt daarentegen kan het wel, tenminste bij een turbo setup. Hoe wil je boost gaan regelen bij een sc? Dit is immer toeren afhankelijk en mechanisch, je kunt dus enkel in het inlaattraject druk aflaten.
Electromagnetische koppeling zoals op een moderne auto dynamo of aircopomp :P Ben wel benieuwd wat er dan gebeurd als op hoge toeren ineens de SC inkomt :P
 
Dat weet ik, je hebt ook mijn antwoorden niet goed gelezen want dan was het "read the manual" wel achterwege gebleven 😉

quote:
Buellbloke schreef op 25 augustus 2017 @ 09:26:Blow off valve heeft er niets mee te maken maar als je een goede boostcontroller hebt (ik rij zelf met een AMS1000) dan kun je de drukopbouw tot in het kleinste detail regelen o.a. per versnelling, snelheid, tijdsduratie en zo verder.

Je kunt custom maps maken voor verschillende banen (dragrace) en ook voor jou toepassing: je kunt de ramprate van de boost instellen per versnelling dus....!

Jij reageert op bovenstaande quote met:

Met de microsquirt die er bij kees op zit kun je maarbeperkt boost regelen. Met een megasquirt daarentegen kan het wel, tenminste bij een turbo setup. Hoe wil je boost gaan regelen bij een sc? Dit is immer toeren afhankelijk en mechanisch, je kunt dus enkel in het inlaattraject druk aflaten.

Aangezien ik AMS voorstelde en jij daarop reageerde met het bovenstaande lijkt je vraag daarop toe te zien...
 
tuning stuff voor de k1100. *O*

heb een setje k1200rs nokkenassen weten te bemachtigen. die zijn bijna hetzelfde als degene die in de k1100 zitten, maar hebben een bredere nok. de kleppen blijven dus langer open staan.

zou bij een standaard motor zo'n 20 pk schelen......ben dus wel erg benieuwd wat het bij een supercharged blok doet. :P
full
 
Ik wil ook een 16 klepper kop met die nokkenassen en een supercharger op mijn baksteentje :( |( :P _O-
 

Ik vind het uber vet wat je hebt gebouwd en ongelooflijk dat het gelijk al zo goed werkt en heel blijft. Dikke complimenten hiervoor.

Ik blijf wel met die foto van "Dodge" in mijn hoofd zitten. Ik vraag me namelijk af of de "Duitse" streetfighter style oorspronkelijk bij speedwheelie vandaan komt? of is dat toeval? (als ik zo de foto van Dodge bekijk).

Zo'n steile kont zal het wel makkelijker maken om te blijven zitten.

Of is dat gewoon puur toeval?
 
Ik vind het uber vet wat je hebt gebouwd en ongelooflijk dat het gelijk al zo goed werkt en heel blijft. Dikke complimenten hiervoor.

Ik blijf wel met die foto van "Dodge" in mijn hoofd zitten. Ik vraag me namelijk af of de "Duitse" streetfighter style oorspronkelijk bij speedwheelie vandaan komt? of is dat toeval? (als ik zo de foto van Dodge bekijk).

Zo'n steile kont zal het wel makkelijker maken om te blijven zitten.

Of is dat gewoon puur toeval?

wat ik in van streetfighters weet is dat engelse niet met die duitse stijl zitjes rijden....dus ik denk dat duits ook echt duits is.

met wheelien is het wel wat relaxter als het zitje wat stijler staat, maar vooral dat je wat achter je hebt om tegenaan te steunen.
bij het speedwheelien is dat weer wat minder, omdat...hoe hoger de snelheid hoe lager het voorwiel is. ;)

dus het is waarschijnlijk dodge zijn persoonlijke smaak dat hij het mooi vind.
 
Laatst bewerkt:
Meen dat ik ooit in Streetfighters gelezen heb dat hij het bij zijn vorige fiets gedaan heeft voor het wheelien. Duitsers zijn gewoon raar. Bij hen zit het zitvlak meestal wel redelijk horizontaal, maar het deel erachter niet.

suzukigsxrstreetfight1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan