beemer fighter deeeeeeeel 3.....

je had al een hele goede set-up in 1e instantie, nu heb je er even mee gereden en ziet ruimte voor verbeteringen. eigenlijk een normale gang van zaken, niks mis mee.
schiet me nu te binnen, zou je geen problemen kunnen krijgen met de cardan klok, ook hier staat de olie anders als ontworpen. mischien zou je hier eens de temp. kunnen monitoren. kijken of hij bij lange wheelies warmer word dan bij normaal rijden. en niet om de prestaties te verbeteren, maar voor de veiligheid, dat hij niet vast/aan loopt.
 
Kun je niet iets maken mbv de internals van een laycock overdrive van een een oude rwd volvo of jaguar?

En ik moest toch wel ff grinniken toen ik las dat je de throttlebody boven de supercharger wilde gaan maken. :P })
 
je had al een hele goede set-up in 1e instantie, nu heb je er even mee gereden en ziet ruimte voor verbeteringen. eigenlijk een normale gang van zaken, niks mis mee.
schiet me nu te binnen, zou je geen problemen kunnen krijgen met de cardan klok, ook hier staat de olie anders als ontworpen. mischien zou je hier eens de temp. kunnen monitoren. kijken of hij bij lange wheelies warmer word dan bij normaal rijden. en niet om de prestaties te verbeteren, maar voor de veiligheid, dat hij niet vast/aan loopt.


Dat husselt door de draaiende tandwielen wel door de hele klok heen gedurende de wheelie , is geen probleem .
 
denk idd niet dat het cardan qua olie een probleem gaat geven. met de snelheden die we wheelien rijden we niet echt hoog met het voorwiel, dus de olie komt toch wel waar het moet zijn denk ik. ;)

full
 
Kun je niet iets maken mbv de internals van een laycock overdrive van een een oude rwd volvo of jaguar?

En ik moest toch wel ff grinniken toen ik las dat je de throttlebody boven de supercharger wilde gaan maken. :P })

ik denk niet dat dat gaat.......ruimte is al een probleem. waarschijnlijk dat ik de 5e versnelling laat aanpassen zodat de eindgearing langer is, als dat mogelijk is...

en als ik de toerenbegrenzer nog 1000 hoger zet zou ik sowieso met de setup waarmee ik in engeland gereden heb 250km/h moeten kunnen wheelien. :P

waarom moest je grinniken? :)
 
Omdat ik ergens in dit topic toen je begon met de supercharger set-up ik al eens geschreven had dat normaal gesproken de gasklep(pen), carbs of throttle body(s) altijd boven de supercharger gezet werden.

Nu weet je dus ook wrm :P }) _O-
 
Mooie foto, mooi strak en focus.

Kuipje zou stoer zijn om er een lamp in te bouwen die rechtuit schijnt tijdens de wheelie.(en normaal dus naar beneden)
 
Kees wat ik en anderen misschien ook willen weten heeft de achtervork ophanging met die ogen al die krachtexplosie's goed doorstaan.
Verder blijft het een pracht stukhuisvlijt.
 
de week na het speedwheelie event in engeland hebben kim en ik in belgie op een nieuw stuk snelweg gewheelied voor maxxmoto. hier het filmpje. ;)


 
Laatst bewerkt:
sinds het wheelie weekeind niks meer aan de bmw gedaan. was het ff zat.......had er al zo enorm veel aan gewerkt dat ik het wel ff gezien had.

nu weer rustig aan begonnen.

de nieuwe inlaat setup met een 66mm gasklep voor de supercharger ipv de vier originele tussen de charger en cilkop.

omdat ik de toerenbegrenzer van de motor op 11000 tpm ipv de 9500 tpm ga zetten om de eindsnelheid wat hoger uit te kunnen laten komen (om ongeveer 270kmh te kunnen wheelien), gaat de supercharger waarvan ik de overbrenging van de aandrijving ook zwaarder heb gezet meer toeren draaien en dus meer warmte en boost gaat genereren.

daarom komt er een intercooler op de bike. aangezien er bijna geen ruimte is om er een te plaatsen komt die aan de achterkant aan de bike te hangen.

wordt weer een flink gepuzzel om het allemaal pas te maken, maar dat zal vast wel goed komen. *O*

inmiddels de aanzuigbuis waar het luchtfilter op zat al aangepast zodat het gasklephuis erop kan. (het zwarte is afgebrande verf)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan